Honda CR-V - 2007
Honda CR-V - 2007 törésteszt
Bár összpontszáma elég lett volna az öt csillaghoz, a CR-V frontális tesztje túl gyengére sikerült, így az autó nem kaphatta meg a legjobbaknak járó minősítést. A gyermekeket jó, a gyalogosokat közepes biztonsággal védi a kis SUV.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 33
Frontális: 12 (75%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 37 (76%)
Gyalogosbiztonság: 13 (36%)
A CR-V-t az NCAPs ajátságos kategóriarendszerében a kis off-roaderek közé sorolta. A minősítő intézet öt éve vizsgálta az előző szériát, a két generáció összevetéséből érdekes következtetéseket vonhatunk le arra nézve, mennyire is veszik komolyan a Honda biztonsági fejlesztőmérnökei az ősi japán parancsolatot, a folyamatos tökéletesítést, a kaizent. Az új CR-V az elöl ülők védelmére ugyanannyi csillagot kapott, mint a régi, bár az oldalütközésekől jobban megóvja utasait. A gyalogosgázolás következményei viszont az eredmények szerint súlyosabbak, mint a korábbi modellnél voltak: az egykori 53%-os, háromcsillagos szint 36%-ra, kétcsillagos értékre esett vissza. A gyermekbiztonságot 2002-ben még nem vizsgálta az NCAP.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A törésteszteken jobbkormányos, SE felszereltségű (nálunk ilyen nincs, de minden tulajdonos megnyugodhat: a legolcsóbb magyarországi CR-V is rendelkezik az összes, NCAP által feljegyzett biztonsági felszereléssel) 2,2 literes dízelmotorral szerelt autók pusztultak el. Az 1670 kilogrammos kocsikban két fázisban felfúvódó frontlégzsákok, a felsőtesteket védő oldal- és a fejekre vigyázó függönylégzsákok, öv-előfeszítők és erőhatárolók óvták az elöl ülő plasztikfelnőtteket. Felső rögzítőponttal is megtámogatott ISOFIX-dokkoló tartotta helyükön a babaszékben ücsörgő műgyerekeket. Az éles balesetveszélyek elkerülésében ABS, elektronikus fékerő-elosztó és menetstabilizáló elektronika is segítené a hús-vér vezetőt. Az autó mind az első, mind a hátsó övek bekötésére figyelmeztet.
A félátfedéses frontális ütközésben a CR-V utascellája rendkívül merevnek bizonyult, az A-oszlop csupán egy milliméternyit hajlott hátra. A kormánykerék sem sokat mocorgott, mindössze két milliméteres balra elhajlást regisztrálhattak a nyomrögzítők. Az élő utasok ennek ellenére közel sem vészelnének át sérülések nélkül egy ilyen balesetet. A töréstesztek történetének egyik legnagyobb tanulsága, hogy a nehezebb autók utasai nem feltétlenül vannak nagyobb biztonságban (sőt!), ha nem egy másik, kisebb kocsit kell elsöpörni az útból, hanem mondjuk falnak rohannak. Nagyobb tömeg = nagyobb mozgási energia, amiből a bent ülő embereknek is több jut a csattban. Nem véletlen, hogy a kategóriában eddig, illetve a nemrég vizsgált új Freelander töréstesztjéig (hamarosan beszámolunk róla) az NCAP nem adott még ki öt csillagot.
A nagy terhelés mellett a lábtérben fenekedő alkatrészek is felelősek azért, hogy a CR-V nem lett ötcsillagos. A kormányoszlop magasságállító karja, a gyújtáskapcsoló, a műszerfal széle és a kesztyűtartó zárja megtépázták kissé a dummyk alsó végtagjait. A frontális teszten 75%-ot teljesített a Honda.
Az oldalütközési próbán és a póznateszten viszont százat. Meg se kottyant neki, és a benne ülő próbababáknak sem, amikor nekilökték egy oszlopnak, vagy hozzávágtak egy autómakettet. A jól sikerült eredménnyel még a kevésbé fényesen alakult frontális teszttel együtt is meglett volna az öt csillag, de az NCAP szabályzata szerint ha egy autó nem tud bizonyítani valamelyik önálló versenyszámban, az összesítésre sem kaphat jelest.
A Honda azon iskola híve, hogy a menetiránynak háttal fordított babaszékben utazó pici gyerekeknek hátul a helyük, így a Legend limuzinhoz és Jazz gnómhoz hasonlóan az első utasülés légzsákját nem lehet kikapcsolni. A tesztet ez nem befolyásolta, a műbabákat a szokásos Britax-Römer ülésekbe kötve hátrapaterolták, mindkettejüket ISOFIX-szel rögzítették. A dummy-fiókák komoly baj nélkül vészelték át a kalandokat.

Amilyen kegyes a CR-V mélyre lehúzott lökhárítója az elékodorgó óvatlan gyalogosok lábszárához, térdéhez, annyira durván bánik aztán a combbal-csípővel a motorháztető kőkeményre kiképzett elülső éle. Ezután a magas áldozatok feje szinte tutira pirossal jelölt zónába csapódik, tehát őket jó eséllyel megkíméli a sors és a Honda a további fájdalmaktól. Alacsonyabbak és gyermekek viszont kis szerencsével megcsíphetik a gépháztető közepét, ami valamivel lágyabb, így, ők, ha szerencséjük van, akár barkochbázhatnak is a mentőautó legénységével a kórházba menet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
