Volvo S40 (2004)
Volvo S40 (2004) törésteszt
Felháborítóan biztonságos lett a legújabb S40-es.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 3 Összesítés 34 Gyermekbiztonság 40(82%) Gyalogosbiztonság 18(50%)
Igaz, hogy az első teszten az oldallégzsák beakadt a B-oszlop burkolatába, ezért az nem nyílt ki rendesen a pózna teszten, de az NCAP engedélyezte, hogy a Volvo orvosolja a problémát. Sikerült kijavítani a hibát, így az autó öt csillagot kapott utasvédelemből, négyet a gyermekek biztonságára és kettőt a gyalogosok védelmére.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A masszív karosszériát erősen túlbiztosította a Volvo: az ötszemélyes autóban öt darab hárompontos biztonsági övet találunk, ez még hagyján, de mind az öthöz csatoltak bekapcsolásra figyelmeztető szerkezetet. Jól megfogták az utasokat, a mellkast érő erőhatások kicsit magasak voltak. A tetőoszlopok és a küszöb alig deformálódott, a lábtér szintén nem változott sokat.
Az oldalsó ütközések ellen medencét és mellkast védő oldal-, a fejek védelmére függönylégzsákokat állítottak csatasorba, az eredmény tökéletes, tizennyolc ponttal díjazott oldalvédelem lett.
A két gyereket megszemélyesítő bábut Volvo márkájú, menetiránnyal ellentétesen elhelyezett, az autó biztonsági öveivel és egy kiegészítő támasztó lábbal rögzített ülésekbe helyezték. Az oldalütközésben mindkettő megfelelő védelmet nyújtott, de szemből akadtak kisebb problémák. Kicsit magas volt a nagyobbik gyerek mellkasát, valamint a kisebbik gyerek nyakát érő terhelés. A műszerfal utasoldali végére piktogram és egy háromnyelvű szöveges címke került, melyek az aktív légzsákkal szemben elhelyezett gyerekülés veszélyeire hívják fel a figyelmet. Egyetlen hibájuk, hogy nem eltávolíthatatlan formában rögzítették őket.
Gyalogosvédelmi bravúrt értek el a svéd mérnökök, a motorháztető és a hűtőrács találkozásánál található él kialakítása kifejezetten kíméletesnek bizonyult. A fejütközési pontokat is ügyesen oldották meg, egyedül a lökhárítót nem sikerült úgy megtervezni, hogy csökkentse a lábsérülések kockázatát.
Az utolsó generációs S40-esben tobzódnak a biztonsági felszerelések. Számtalan légzsák, hátul is előfeszített, erőhatárolt biztonsági övek, minden ülésnél bekapcsolásra figyelmeztető vészvijjogóval, biztonsági pedálsor, menetstabilizátor és blokkolásgátló vigyát az utasokra. Extraként rendelhető beépített gyerekülés magasító párna, ISOFIX-fülek, gyerekbiztonsági-csomag valamint egy átfogó információs rendszer ( Intelligent Driver Information System) a sofőr számára.