Citroën Xsara (1998)
Citroen Xsara (1998) törésteszt
A Xsara első változata átlagosan teljesített a törésteszteken, gázolási mutatóira kapott két csillagja viszont kifejezetten erős, a tervezők kitettek magukért az autó orrának kialakításakor.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 7(44%) Oldalsó 13(72%) Összesítés 20(59%)
A fej és a nyak védelme gyenge volt a frontális tesztben, mivel a légzsák későn, és az utastér közepe felé nyílt, ami nem biztosított megfelelő csillapítást.
A biztonsági övek nem tartották elég szorosan az elöl ülőket, úgy tűnt ez az előfeszítők hibájából történt és alacsony szintű mellkasi védelmet eredményezett. A kormányoszlopot fedő védőborítás nem túl hatásos, a térdeket, combokat és a medencét nem biztos, hogy képes megvédeni nagyobb ütközés esetén. Az oldallégzsákok sem teljesítettek jól, az ülések varrása megakadályozta, hogy teljesen kinyíljanak, így az általuk nyújtott védelem sem lehetett tökéletes.
A menetiránnyal megegyező irányban beszerelhető gyermekülés, melyet mind a másfél, mind a hároméves gyermek számára megfelelőnek tartott a Citroën, nem győzte meg maximálisan a tesztelőket, a fej mozgását egyik vizsgálatban sem kontrollálta kellő mértékben. A lábakra átlagon felül vigyáz a Xsara és a gyerekek fejütközési pontjainak fele is megfelelt az előírásoknak, így a gázolási tulajdonságok jó értékelést kaptak.