A Mazda erősít a vezetési élmény terén. Ez egy teljesen érdektelen mondat, nem csoda, hogy a reklámszövegírók inkább kitalálták a zum-zum érzést. Ami annyit tesz, hogy az MX 5 vezetési élményét plántálják valamennyi modellbe.
![]() | |
![]() | ![]() |
Az MX 5 egy kis roadster. A Tribute amerikai méretezésű szoft-terepjáró. A milliméterek önmagukban nem fejezik ki a különbséget: jó 400 milliméterrel hosszabb, 300-zal szélesebb, több, mint fél méterrel magasabb. És fél tonnával nehezebb. Ezekkel a dimenziókkal zum-zum-érzést átmenteni nem kezdőknek való feladat.
Márpedig a Mazda kezdő a SUV (terepjáró-szerűség) kategóriában. Ha beleszámítjuk, hogy a cég 33 százaléka már a Fordé, és a Ford által delegált Mark Fields irányítja Japánban a Mazdát, akár azt is mondhatjuk, a Mazda egy régi SUV-előállító tapasztalataival rendelkezik.
![]() | |
![]() | ![]() |
Mazda 626 |
A Tribute és Ford-párja, az Escape elsősorban Mazda-tervezés. Nagyrészt a 626-os padlólemezére épülnek, ami elsőre meglepően hangzik, de a Forester Impeza-paldólemeze és a Picasso Xsara-platformja legalább ilyen hihetetlen.
![]() | |
![]() | ![]() |
A hátsó ajtó üvege külön nyitható, ami kisebb tárgyakhoz és a kutyák nézelődésének megkönnyítéséhez igazi ajándék. A pótkerék elhelyezése egy ekkora autó ekkora pótkereke esetén a tervezés egyik leghálátlanabb része. Fel lehet tenni a hátsó ajtóra, de akkor zavar a kilátásban és könnyebb ellopni. Vagy be lehet tenni a csomagtartó padlólemeze alá, és akkor jónéhány litert vesztünk. Marad persze csomagtér bőven, de az ember hajlamos belegondolni, mekkora lehetne pótkerék nélkül. Még akkor is, ha az európai változathoz (az amerikaival ellentétben) csak mankókerék jár.
![]() | |
![]() | ![]() |
A hátsó üléstámla 60/40 arányban dönthető, és ha teherautónak használjuk, ilyenkor nemcsak a kisebb Subaru Forester és RAV4-nél lesz nagyobb a raktere, de a Honda CRV, a Land Rover Discovery és Grand Cherokee is kevesebb litert tud. Külsőleg elegáns. Nem félelmetes, de markáns, a formavilága kicsit a RAV4-re emlékeztet, de már csak a mérete miatt is kevésbé nőies. A baloldali napellenzőn nincs tükör, a műszerfal is inkább férfiasan funkcionális, mint fényűző. Könnyű beszállni, a baloldali üléshez is van kapaszkodó, mindjárt kettő, az A oszlopon és fent is.
![]() | |
![]() | ![]() |
A teljes luxushoz hozzátartozna a fényre sötétedő belső tükör. Van viszont két napszemüvegtartó. Irányadó apróság, hogy a kis kuka alakú hamutartót kivehetjük, autóban úgyse dohányzunk. A hamutartó helyéből pedig na, mi lesz? Igen: pohártartó!
![]() | |
![]() | ![]() |
A Mazda-változat a japán-euró-magyar ízléssel tökéletes összhangban sportosabb felfüggesztést kapott, melyet a későbbiekben az Autódoktor a zsombékban próbára is tett. Jók a belső kárpitok, ez a szürke bőrszerű műanyag egyszer már tetszett valamiben. Az amerikai változatokban puhább az ajtók és a műszerfal borítása is.
![]() | |
![]() | ![]() |
A Tribute fő attrakciója a 2967 köbcentis V6-os motor. A 11.8 másodperces gyorsulás nem éppen a SUV-kategória. Aztán, ha már egyszer ilyen nagy sikerrel gyorsultunk százig, tarthatjuk is a lábunkat ott, ahol van. Húz, mint az állat, 180-ig mindenképpen, ami szép egy ekkora autótól, főleg, hogy 200-ig tart a kilométeróra skálázása. Ennyi a lóerő is, 200, a 266 Nm-es nyomaték mellett. És a végsebességet alulbecsülték - nem mertem tovább nyomni, de nem úgy viselkedett, mint aki 180-nál kifulladóban van.
![]() | |
![]() | ![]() |
Központi látványosság a kormányoszlopon elhelyezett automata váltókar. Valamennyi tesztpilótánknak tetszett, egyedül én nem bírtam igazán átállni a használatára a rendelkezésemre álló három nap alatt.
Az elhelyezésén is lehetne finomítani: ha nem figyeltem, a sebességváltás helyett gyakran csak egy szélvédőmosás jött össze, és a kar a rádió hangerőgombja felé is elállja az utat.
![]() | |
![]() | ![]() |
A váltó háromsebességes, plusz az overdrive fokozat, amit a kar végén egy gombbal kapcsolhatunk be (illetve a visszajelző szerint ki). Az overdrive elsősorban nagyobb teljesítményű amerikai automata váltós autókban szokott előfordulni. Lényegét hosszas kutatómunkával próbáltam megfejteni, de bevallom, nem jutottam sokra. Illetve bármit olvastam, mire a végére jutottam, elfelejtettem, mi is volt az eleje.
Az overdrive valami olyasmit jelent, hogy a váltó áttétele nagyobb lesz, mint az automaták harmadik fokozatánál bevett 1:1. Az overdrive szó szerint azt jelenti, hogy a váltóból kijövő fordulatszám nagyobb, mint a bemenő, egyharmadával. A funkció elsősorban autópályára való, és a motort kíméli a felesleges nagyobb pörgéstől, de én akárhogy nyomkodtam, nem tudtam rájönni a lényegre.
![]() | |
![]() | ![]() |
Amennyire nagyszerű a motor, olyan idegesítő tud lenni a gázpedál beállítása - nagyon óvatosan, félmilliméterenként kell vele zsonglőrködni, hogy pl. tartsunk egy 50 km-es tempót. Azt is meg kell tanulnunk, hányszor fél milliméteres gázpedál-elmozdulásra van szükségünk ahhoz, hogy a motor ne üvöltsön viking harci indulókat - ez sajnos elég gyakran előfordul. <
>

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
