A gömbölyded formák uralják a világot. Eltűntek a szögletes autók, eltűntek az őszinte, egyszerű, nagy, egységes felületekkel határolt rideg vasak. Nagyon kevés dinoszaurusz tudta megtartani eredeti alakját. Az X-Trail dizájnja túlélte a trendeket, viszont egy kicsit sem izgalmas. Annál érdekesebb az új dízelmotor és a hozzá kapcsolódó hatfokozatú váltó.
Az X-Trailt valószínűleg nagyon kevés olyan ember ismeri, aki sohasem gondolkodott még komolyabban azon, hogy szabadidő-autót vásároljon. Az X-Trail nem túl nagy, de nem is kicsi, nem csúnya, de inkább hagynám, hogy főbe lőjenek, mint hogy szépnek nevezzem. Az X-Trailnek mint gépnek erős, férfias karaktere van, sőt, a maga nemében tulajdonképpen nem is néz ki rosszul, de ha mint autót vesszük szemügyre, csak egy nagy, unalmas kockát látunk mindenféle ismertetőjel nélkül.
Manapság, mikor már a Mitsubishi Outlandereknek és a Honda CR-V-knek is igazi, saját karakterük van, mikor ezek a gépek éppúgy megpróbálnak kitűnni a többi autó közül, éppúgy küzdenek az érvényesülésért, ahogy a többi szegmensben már megszoktuk, mikor a Qashqai egyedi dizájnja már nem elég a marketingeseknek, még ezt az idétlen, hülye nevet is kitalálják hozzá, hogy biztosan mindenki megjegyezze magának, az X-Trail még mindig csak egy jelentéktelen, négy keréken guruló hasáb.
Vannak persze kivételes darabok, amilyen például a G-osztályú Mercedes. Egy ilyen státusszimbólum megengedheti magának, hogy harminc évig ne változzon egy fikarcnyit sem. Vagy a legnagyobb négykerekeseknél − melyeket sokszor úgyis teherautónak vásárolnak meg − sem gond a szögletesség. De az X-Trail méretei és ára alapján nem ez utóbbiak, hanem az előző bekezdésben emlegetett gépek riválisa. Olyan autóké, melyeket nagy százalékban hölgyek használnak.
X-Trailt nem vásárolnak nők, de úgy is mondhatnám: az X-Trail egyszerűen fütyül a csajokra. A Nissan kínálata egyébként is rendhagyó, olybá tűnik, sok esetben azokra a vásárlókra vadásznak, akik a trendi autók között nem találják meg a számításaikat; van bátorságuk olyan SUV-t forgalmazni, ami a vásárlók felének kizárt, hogy megfeleljen.
Ha azonban jobban belegondolunk, nem is biztos, hogy rossz a koncepció. Ebben a méretben valóban az X-Trail a legférfiasabb SUV; ha nem akarjuk, hogy minden tankolásnál elkeseredett képű benzinkutassal nézzünk szembe, aki titkon remélte, hogy valami dögös szőke buksza száll majd ki a kocsiból, vegyünk X-Trailt; vegyük meg a legférfiasabb szabadidő-autót!