A Yaris I-ből 1999 óta világszerte 1,2 millió darabot adtak el, a dicső előd Európában és Japánban is az év autója lett. A Toyota nagy reményeket fűz az utódhoz, ezt a bemutató kicsit sem költségkímélő mivolta is alátámasztja.
A kiasutók egyre gyorsabb tempóban nőnek, a Grande Punto és a Clio III. után a Yaris is nagyot nőtt. Meg is teheti, meg muszáj is neki, mert mióta bejött az Aygo, más lett a legkisebb Toyota.
Ha a Yaris lányautó lenne, és lennének fiúautók is, hogy is kéne egyértelműen, mégsem közönségesen megfogalmazni, na. Szóval ezek a fiúautók intenzívebb élményben részesülhetnének, ha nem konvencionálisan, hanem bizonyos hátsó traktusok felől érdeklődnének nála. Hiszen az új Yaris elülső üregét alaposan kitágították, viszont hátulra alig fér neki be valami. Az autó hossza 110, szélessége 35, magassága 30 mm-rel nőtt az előzőhöz képest, ami felér egy kategóriaváltással. Az utasok kényelemérzetét a csípőtávolság szélesítésével is igyekeztek biztosítani.
Nem elég, hogy laikus vagyok, de ráadásul lány, ami megannyi
sztereotípiával jár, és pont egy autóteszt az olyan szituáció, ami
számos jogos hímsoviniszta megjegyzést generál.
Például amikor az ember lánya megpróbál okoskodni, és azt
mondja, milyen hangos a motor, a mellette ülő férfi udvariasan
megjegyzi, hogy mert hármasban hagytam, pedig már lassan százzal
megyünk.
A nép nem ítélte el
A franciák a közhit szerint nem tudnak megbízható autót gyártani, de ez valószínűleg csak a szakszervezeti tagokkal dolgoztató gyárakban van így. A Toyota kezdettől Valenciennes-ben, Franciaországban gyártja a Yarist, de a szájhagyomány nem ismer olyan megkülönböztetést francia és japán Toyoták között, amilyet sokat hallani angol-japán Nissan relációban.Népítélet rovatunk hozzászólói között akad, aki primitív japán szemétnek titulálja, vagy a márkaszervizt szidja, de a túlnyomó többség tökéletesen meg van vele elégedve. Nyilván a japánok is, hiszen a Yaris II. is Valenciennes-ben készül.
Az előjáték a kulccsal zajlott. Tapogattam, nézegettem, kétségbeesésemben már majdnem elkezdtem nyalogatni, de csak nem találtam rajta a szokásos kiálló fémrészt. A smart key-vel látszólag csak nyitni és zárni lehet. Önök már a kulcsból is kikövetkeztethették, hogy az új Yaris egyik hi-tech fejlesztése (az opcionális) gombos indítás. Az ajtót a kilincsben található érzékelőrendszer nyitja.
A begyújtás élményét feldolgozva a nizzai repülőtérről elindultam a harminc kilométeres úton a monte-carlói Beach Plaza Hotelbe, végig úgy érezve magam, mint egy nett autóreklámban. Az úton többször is hangosan felsóhajtottam, de nem az autó miatt, hanem mert eddig nem tudtam, Monte-Carlo pont olyan király hely, mint amilyennek hangzik. Még a Spar áruház is arannyal van bevonva, a Nap fényesebben süt, de a legcsodálatosabb, hogy nincsenek csövesek.
Dízelt választottam, 1,4-es háromhengerest, mert autós szaktársaim meggyőztek, hogy dízelségét meghazudtolóan jól gyorsul (gyári tesztek alapján 10,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet). A maximális sebességnek megadott 175 km/h lemérésre sajnos nem adódott alkalmam, pedig egy alagútban egyszer már jóval a vége előtt megláttam a fényt: az arcomba villant egy vaku.
Az autó külseje nem minden tesztpartnert győzött meg. Volt, akinek kifejezetten tetszett a Toyota nizzai stúdiójának munkája, mások szerint csúnya az eredmény. Én inkább azt mondanám, elmegy, ügyes munkát végeztek a formatervezők, de azért nem sikerült különösebben izgalomba hozniuk. Az utcán sem fordult meg utánunk senki. Illetve a Yaris után.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
