Téma volt a Lexus a hét elején is, de egy hónappal ezelőtt már teleszórták a hátuljáról készült részletfotóval a különböző fórumokat. Eddig a butított minőségű brosúra egy-két fotójával kellet beérnünk, de a mai nappal itt van hivatalosan is, a gyár által kiadott sajtófotókon az új Lexus CT 200h – az első kompakt hibrid a prémium kategóriában.
A formaterv több-kevésbé megegyezik a 2009 végén Frankfurtban bemutatott LF-Ch koncepció autóval – természetesen a ténylegesen szériaprodukcióba szánt modellről elhagyták a fölöslegesen drága, valódi funkcióval nem rendelkező alkatrészeket.
A külső vonalak kialakításában két fő pillér köré építkeztek. Legyen összetéveszthetetlen: már kilométerekről, esetleg csak egy-egy ív vagy sarok megpillantásából szúrja ki az emberek szemét az új Lexus. Másrészről fontos szerepet kapott az aerodinamika, és a menetszélből adódó zaj csökkentése: luxusautót akartak létrehozni, ami nem lehet elég kényelmes, ha nem tud hangtalanul suhanni.
A belső térben uralkodik a fekete szín, bőr vagy épp műanyag felületeken – ezeket alumínium betétek szakítják meg néhol. Fölül egy húsz centi széles multi funkciós LCD kijelző helyezkedik el: oda vetül a navigáció, a parkolás segítő, és még sok egyéb hasznos funkció képe. A műszerfalon pedig a szokásos információkat látja a sofőr – mint aktuális sebesség, sport-normal-economy beállítás, akku töltöttség, hátralevő kilométerek száma az összes bevethető energiaforrással, satöbbi.
Amint az várható volt, a kompakt Lexust 1.8 literes VVT-i benzinmotor hajtja ECVT váltón keresztül, melyet a Toyotától származó Hybrid Synergy Drive technológiát használó villanymotor egészíti ki. A Priuséhoz hasonlatos 134 lóerőről szólnak a találgatások – ezen a ponton nem mondott többet a Lexus.
A prémium hibrid kizárólag elektromos hajtásra is képes lesz, ha a forgalom ritmusa épp úgy kívánja. Ilyenkor, maximális akkumulátor töltöttségi szint mellett szűk két kilométernyi utat képes megtenni egészen hangtalanul; feltéve, hogy nem növeljük 45 km/h fölé a sebességünket. A teljesen elektromos üzemmód mellett Eco, Normal és Sport beállítások közül választhat a sofőr. Előbbi kettőben főleg a kényelem és a takarékosság, utóbbiban a dinamikus gyorsulás kapott főszerepet. Ami a CO2 kibocsátást illeti, a kategória legjobbjának jósolják a CT200h-t.
A kompakt dizájn ellenére tágas belsőről beszélnek a média anyagok. 2600 mm-es a tengelytáv, rengeteg szabad helye lesz a sofőrnek. A csomagtartó 345 literes, mely a hátsó üléssor ledöntésével 700-ra bővíthető. Élő bemutató a Genfi Autóshow-n.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
A kínai Chery hosszútávra tervez, további két modelljük érkezik hazánkba
Az egyik legkisebb és a legnagyobb Tiggo modellt hozzák Magyarországra.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

