Nem vagyok nagy SUV-őrült, de a Mokka határozottan tetszik. Kívül-belül jól néz ki, az ember szinte megkívánja. Nem véletlen, hogy Nyugat-Európából már most 40 ezer rendelés érkezett rá. Örülök, hogy az Opel formailag végre magára talált, enélkül a kis Mokka sem lehetne ennyire cukorfalat.

Nem tudom, honnan a név, de ahogy ránéz az ember – pláne így fehérben –, látja, hogy az arányai is egy élére állított mokkacukorra hasonlítanak: rövid, keskeny, és nagyon magas. Hogy legyen mihez hasonlítani, körülbelül olyan hosszú, mint egy Dacia Duster, vagy egy Nissan Qashqai. Maga a bódé égbeszökő, kvázi ember magasságú (166 cm). Amúgy semmi furcsa vagy idétlen nincs benne, mint mondjuk a Juke-ban, minden részletre kiterjedően megdizájnolták.
A Mokkához is a Tannistesten fértünk hozzá, az Év Autója választás egyik jelöltjeként. Túl nagy dolgokat persze nem kell belelátni ebbe az autóba. Mivel a szavazás egyik szempontja az ötletesség, a Mokkával kapcsolatban a legnagyobb ötlet az, hogy az Opel ilyen kompakt SUV-val is pénzt akar keresni. Ha másoknak bejött a dolog, naná, hogy megpróbálják. És azt hiszem, ezen az autón átjön, hogy a lehetőségeken belül jól akarták megcsinálni.

Na de nézzük tovább, mi fogadja az embert bent! Egy jelenlegi, jólmegcsináltság-mázzal gazdagon burkolt, aktuális Opel-belső, amit csak dicsérni lehet, hirtelen nem tudnék mondani olyan konkurenst, ami minőségibb belsőt kínál. Olyasmi, mint az Astráé vagy a Meriváé, jó sok gombbal, amelyek a rádió és a klíma tekerőgombjai körül tobzódnak. Nekem speciel semmi bajom az egy funkció-egy gomb elvvel, bár tény, hogy ez sok gombot szül. De legalább logikusan rendezték el őket.

A kedves barna szín azokat a felületeket borítja a műszerfalon, amelyek kellemes, puha tapintásúak, de az alsó részek is jó minőségűnek tűnnek. A műszerfal két végén, a szellőzők körül, az ajtókra átfolyva szép, szálcsiszolt fémbetétek vannak, első közelítésben olyan hidegek is, mintha valódiak lennének. Ha tévednék, azt írják a dániai vénasszonyok nyarának a számlájára, itt ugyanis minden hideg, mint az acél. De nem hinném, hogy tévedek, ennyire szép szálcsiszolt műanyag nem létezik a Földön.

Az Opel Mokkának a kétszínűség kifejezetten jót tesz, szellősnek tűnik a belseje, noha nem gigantikus. Gondolom ez nem nagy segítség a méretek érzékeltetésében, kábé egy szűkebb kompakt kocsit kell elképzelni. Ez azt jelenti, hogy hátul egy átlagos felnőtt nem fog keresztbe tett lábbal tespedni, meg hasonlók. Elfér a térde a támláig, és slussz. Felfelé már jobban lehet terjeszkedni, a tetőig az én fejem fölött majdnem egy arasz marad. A csomagtartója nagyjából akkora, mint egy Astráé (356 l), ha a hátsó üléseket előrehajtják, akkor 1370 liter lesz. Azaz körülbelül annyi, mint egy kombi térfogata, csak ez rövidebb és magasabb.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
