Dacia = Menő
Megvolt: Dacia Lodgy 1.5 dCI 110 LE - 2012.

Na ezért mondom, hogy a Lodgynak nincsen párja. Hét ember elszállítmányozásához, hat és fél liter gázolajat kér. Ez pont a negyede, mint a extrém spórolós B125-ös túránkon használt két robogóé együtt, ha egységnyi emberre vetítjük, pedig azokkal is megjártuk Olaszországot összesen huszonöt rugóból.
Ha most azt várják, hogy a romkocsmában merengő szinglihordák filozofálgatása után ellenpontként leírom, de az autó rossz, hát tévednek. Ugyanis nem rossz. Oké, vannak direkt olcsóra csinált részei, például az extrém puha rugózás, ami ugyan baromi kényelmes, de sztrádán ne rángassák a kormányt, jóllehet, még így is 60 km/h felett teljesítette a kikerülési tesztet, sok más, alacsonyabb személyautónál jobban.
A beltér az nagyjából arra van, hogy a sorjás vasak ne vágják el a kezet, ezért lényegében mindent beburkoltak műanyaggal, kivéve az üléseket és a tetőt, ide szövet került. Kicsit hangos is, oké, de mutasson valaki egy 160 centi magas autót, ami halk, és kábé négy légköbméter belül.
Az ülések jól, ugyan kicsit puhák, de ettől még hosszú távú utazásra alkalmasak, főleg a vezetőé, ahol a váltót hatosba téve kiderül, hogy 90-nél 1500 at forog, 3000/nél pedig 170-nel megy.
Oké, kicsit teherautós, most ismét az a feladat, hogy keressünk olyan új személygépkocsit, ami ennyiért (4,6M), légkondival és érintőképernyős navival hét embert elvisz, 6,5 liter gázolajból. Naugye.
Az ülések hajtogatása logikus és egyszerű, a harmadik üléssor öszehajtogatva nem foglal annyira sok helyet, mert vagy 827 liter, az üléstámláig pakolva, mindent kivéve meg majdnem három köbéter, az már a nagyobb kisárúszállítók szintje.
Amúgy meg légkondival szerelt, aminek a szállítási mennyisége (vélhetően a kanyarodó csövek miatt) nem éri el a szükséges mértéket, cserélbe a két hátsó ablak elefántfül módra kibillenthető. A fűtés, mint a dízeleknél általában, elégséges, nagyjából tizenöt kilométer kell, hogy érezzük, valami van, de nem az igazi még. Hiába, az 1.5 dCi motor jó, de hulladékhője, az nem sok van. Ebben a 110 lóerős verzió volt, ami a hatfokozatú váltóval remek társ, városban a harmadik, negyedik, országúton az ötödik, sztrádán a hatodik használatos, ha szeretnénk némi gyorsulási élményt.
Gondolom nem fért az árba a komolyabb motortartó bak, mert beindításnál egy hangos koppanással jelzi, hogy valaki elért valamit odabent. De csak induláskor, csak egyszer koppan.
Az érintőképernyős navi-hifi kombó jó, de itt is direkt olcsósításról lehet szó, mert például a mobillal addig nem kapcsolódik össze, amíg a médiapultot be nem kapcsoljuk. Utána már kikapcsolható, a telefon kihangosítva marad. De ezt minden indításnál meg kell tenni. A hifi pont úgy szól, ahogyan elvártam, hallottam benne a közlekedési infót, meg a híreket, valamint USB-ről a zenéimet. A gyerekek is szerették, hatalmas helyük van benne, az ötéves fiam a leghátsó ülésen is terpeszkedni tudott, erről találnak képet a galériában, ha a képszerkesztő nem gyomlálta ki.
Mindent egybevetve, nekem ötülésesben kéne, ezzel a motorral, ezzel a váltóval, de kiegészítő fűtéssel, lemezfelnivel. És az én szociotópomban, ahol az új autó kifejezés max egymilliós, húszéves vackokat takar, teljesen elképzelhető, hogy ilyennel járjak. Majd ha lesz belőle használt, és az asszonyt rá tudtam venni egy harmadik gyerekre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
