Delirium De Luxe
A BX-et elnézve mindig arra gondoltam, az elmebaj nem fokozható. Esetleg ha szögletesek lennének a kerekei, de nem, az nem illik a képbe, mert a BX megoldásai nem szarok, csak máshogy jók, néha jobbak a megszokottnál.
A CX az egyik legfelhasználóbarátabb autó, amivel találkoztam.
A külseje nem túl magával ragadó;
ha a kínaiak ötven éve kezdenek autótákolásba, hasonlóan
kopizták volna le elődjét, a DS-t.
A CX kasztnija Citroënnek nem elég erős egyéniség, a DS lélegzetelállító a nem autóforma formájával, kései kortársa, a BX mókás a következetes szögleteivel. Nehéz a DS utódjának lenni, harminc év után a C6 közelített rá egyedül az ős rendkívüliségére, de azt a pozíciót a kultuszgépek között a C6 sem érheti el.
Félreértés ne essék, a CX telivér Citroën, csak a kasztni szolidabb a kelleténél. A DS-sel túlságosan előreszaladtak, nem sok villantási lehetőséget hagyva a CX-nek. És még azt a keveset is lehalászta az SM. Nem tesz jót a gyereknek, ha az iskola előtt megtanul írni-olvasni.
Az 1974-től 1991-ig gyártott autóban debütált kedvencem, a nem bajuszos index, a CX maga pedig Grace Jonesszal mutatkozott be. Tökéletes párosítás, Grace Jones a saját műfajának Citroënje.
A közel öt méter hosszú, háromméteres tengelytávú CX-ben óriási a hely és első perc után feltűnik, milyen kényelmesek az ülések. Közvetlenül a kényelmes 164 és Scorpio után ültem bele, mégis összehasonlíthatatlanul kényelmesebb. Puha, de van tartása, kitámasztja a derekat, tökéletes.
„Miért raktad ide a rádiót?” - kérdezem meglepődve a két ülés közé épített egységről a minden autóján az eredeti állapotra törekvő tulajt. „Hát mert ez a gyári helye és nézd, mögötte ott az előkészítés a másik rádiónak, amit ehhez a két aljzathoz csatlakoztatható fejhallgatókon hallgathatnak a hátul ülők. Egy autó, két rádió.” Aszta, mi ez, Rolls?
Hátulra nem csak külön zene, hanem szivargyújtó és természetesen hamutartók is jutottak, a bagó pár éve lett olyan ciki, hogy az autógyárak már nem keresik a dohányzók kegyeit. De ez mind nem elég, a finom halszálkamintás plüssön sok-sok finom puha hely van, fejnek-lábnak bőven elég.
A lábtér az utasülés előtt a legnagyobb. A középkonzol után eltűnik a műszerfal – az aktív biztonság kora előtt járunk, így könnyű helyet, vagy nagy kesztyűtartót kialakítani, és elegendő a helyet lábnál akár nagyobb kutyának is. A tulajék kotnyeles kis terrierje szerencsére a hátsó ülésen, kutyaszállító kosárban van elszállásolva, én se szívesen engedném szabadon, csak beledumálna a vezetésbe.
A fotókhoz kitekerném az első kerekeket, de egy ilyen képhez itt belső segítség kell, a hidraulikával összekötetésben lévő szervó, amint elengedem, egyenesbe rakja a kormánykereket. Ilyen a BX-ben és az SM-ben is. Az egyenesre törekvő kerekekkel a kapcsolattartást nem szabad elhanyagolni, a trehány kormányfogású sofőr előtt képes és kiegyenesíti a kanyart.
A kanyarodás a kormánytól elvonatkoztatva is érdekesen alakul. A kerekek és a futómű megcsinálják, de a kasztni, az dőőől kifelé. A BX-esek már megtanítottak Citróval kanyarodni, tudtam, nem kell félni, csak a kasztni fog kisodródni a Naprendszerből, a kerekek az ívre tapadnak, veszélytelen játék. Egyszer mindenkinek ki kell próbálni egy hidrósat kanyarban, kicsit olyan, mint körhintázni, nem fogunk elrepülni, de a kört megnagyobbítani annál inkább. Elsőre ijesztő, aztán akár jó is lehet.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
