A rettegés marketingjének korát éljük. A fogkrémet a fogorvostól való rettegés, a tisztítószert a bacilusokkal való ijesztgetés adja el. A Volvók pedig megtisztítják útjainkat a halál rémétől, mint egy sűrű, zselés vízkőoldó.
Most viszont azon dolgoznak a Volvónál, hogy ezt a sztereotípiát kicsit levetkőzzék. Az XC60-ast ezért rajzolták meg olyannak, amilyen lett. Fiatalos, lendületes – micsoda szentségtörés, nem hasáb formájú a csomagtartó! Most inkább az kell, hogy rá lehessen mondani a tető ívére: kupészerű. A biztonság inkább másodlagos, csupán azért van, hogy ha már megkívánta a vevő az XC60-ast, akkor meg tudja magának magyarázni: nem baj, hogy nem fér be a hűtőgép, de legalább biztonságos. Az XC60 mögé ennek ellenére minden korábbinál gazdagabb, három- és négybetűs rövidítésekből álló érvrendszer sorakozott fel, mint megtudtuk a hazai bemutatón, ahol nemes egyszerűséggel a valaha volt legbiztonságosabb Volvóként prezentálták a típust.
Az is kiderült, hogy ez a forma lesz a jövő Volvóinak alapja, külön felhívták a figyelmet a fényszórók belső oldalán lévő csíkszerű fényforrásokra, amelyek szintén ismétlődnek majd. A hatalmasra hizlalt Volvo-logó is hasonlóan továbbgyűrűző újdonság lesz – bár szerintem a Volvo akkor járna jobban, ha autói a mostaninál kevésbé lennének egységesek.
Csak hogy képben legyünk, az XC60 olyasmi, mint az XC90, viszont tizennyolc centivel rövidebb és héttel alacsonyabb. Szóval, nem fog beférni hét ember, jó ha öt. Viszont a kocsi ettől egészen emberi léptékű. Nem hosszú (4,6 méter), és nem is túl magas, így pontosan befér a két XC modell közé – és ezzel kellemetlen ellenfele a BMW X3-asnak, a Mercedes GLK -nak és az Audi Q5 -nek. Persze árban is: a jelenlegi alapmodell, a 2.4d jelzésű, 163 lovas dízelmotorral 9,7 millió, a 185 lóerős, erősebbik dízel tízmilliótól startol. A motorpaletta szén-dioxid-királya, a T6-os, háromliteres turbós benzines persze jóval drágább (13-14 milló Ft), de azt felénk úgysem nagyon fogják venni, gondolom. Most még minden XC60 összkerékhajtásos, de jövőre a legkisebb motor kapható lesz sima fronthajtással is. Ez roppant okos döntés, a többségnek amúgy sincs szüksége a Haldex-kuplungos összkerékhajtásra.
Az XC60 belseje nem okoz meglepetést, tehát nem nagyobb annál, mint amit kívülről saccolnánk. Elöl jó méretű a hely, de nem végtelenül széles, hátul pedig átlagos magasságú felnőttnek elég a tér, ha nem extrém magas a sofőr, így érzésre alig nagyobb, mint a V70/XC70-ben. A csomagtartó viszont nem kicsi, közel fél köbméternyi. A jobb verziókban a V70-esből ismert, felnyitható táskatartó is benne van.
Ami az összképet illeti, sok meglepetés nincs belül, de mégis kicsit másnak érezzük az XC60-ast, mint a többi Volvót. Többek között mert középkonzolját egy kicsit elferdítették és a vezető felé fordították. Aztán megnéztem, hogy jól emlékszem-e, és valóban: csak az S60-asban van hasonló, az összes többi típusnál merev szimmetria határozza meg a szerelvényfalat. Az XC60 esetében annyival léptek előre, hogy belekomponálták a vékony középkonzolt, ami mögött van egy kis tárolóhely. A körműszerek minimalisták, a fémbetétek szépek.
A bemutatón ezek után jött a hidegzuhany. A tesztvezetés a parkolóban zajlott, egy nagyjából húszméteres szakaszon (igaz, két héten belül úgyis itt lesz a tesztautó). A tesztpálya mentén ponyvára nyomtatva egy utcai jelenet volt látható - óriási nagyításban. A figyelmesebbek a kirakatok felirataiból észrevehették, hogy az oldalsó képet tükrözték, mert eredetileg az autók rossz irányban álltak. Így aztán csupa jobbkormányos kocsi mellett elhaladva rohamozhattuk meg a szemközti ponyvára nyomott Nissan Almerát, maximum 15 km/órás sebességgel.
De miért akarna az ember nekimenni egy Almerának tizenöttel? Katt!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
