A rettegés marketingjének korát éljük. A fogkrémet a fogorvostól való rettegés, a tisztítószert a bacilusokkal való ijesztgetés adja el. A Volvók pedig megtisztítják útjainkat a halál rémétől, mint egy sűrű, zselés vízkőoldó.
Most viszont azon dolgoznak a Volvónál, hogy ezt a sztereotípiát kicsit levetkőzzék. Az XC60-ast ezért rajzolták meg olyannak, amilyen lett. Fiatalos, lendületes – micsoda szentségtörés, nem hasáb formájú a csomagtartó! Most inkább az kell, hogy rá lehessen mondani a tető ívére: kupészerű. A biztonság inkább másodlagos, csupán azért van, hogy ha már megkívánta a vevő az XC60-ast, akkor meg tudja magának magyarázni: nem baj, hogy nem fér be a hűtőgép, de legalább biztonságos. Az XC60 mögé ennek ellenére minden korábbinál gazdagabb, három- és négybetűs rövidítésekből álló érvrendszer sorakozott fel, mint megtudtuk a hazai bemutatón, ahol nemes egyszerűséggel a valaha volt legbiztonságosabb Volvóként prezentálták a típust.
Az is kiderült, hogy ez a forma lesz a jövő Volvóinak alapja, külön felhívták a figyelmet a fényszórók belső oldalán lévő csíkszerű fényforrásokra, amelyek szintén ismétlődnek majd. A hatalmasra hizlalt Volvo-logó is hasonlóan továbbgyűrűző újdonság lesz – bár szerintem a Volvo akkor járna jobban, ha autói a mostaninál kevésbé lennének egységesek.
Csak hogy képben legyünk, az XC60 olyasmi, mint az XC90, viszont tizennyolc centivel rövidebb és héttel alacsonyabb. Szóval, nem fog beférni hét ember, jó ha öt. Viszont a kocsi ettől egészen emberi léptékű. Nem hosszú (4,6 méter), és nem is túl magas, így pontosan befér a két XC modell közé – és ezzel kellemetlen ellenfele a BMW X3-asnak, a Mercedes GLK -nak és az Audi Q5 -nek. Persze árban is: a jelenlegi alapmodell, a 2.4d jelzésű, 163 lovas dízelmotorral 9,7 millió, a 185 lóerős, erősebbik dízel tízmilliótól startol. A motorpaletta szén-dioxid-királya, a T6-os, háromliteres turbós benzines persze jóval drágább (13-14 milló Ft), de azt felénk úgysem nagyon fogják venni, gondolom. Most még minden XC60 összkerékhajtásos, de jövőre a legkisebb motor kapható lesz sima fronthajtással is. Ez roppant okos döntés, a többségnek amúgy sincs szüksége a Haldex-kuplungos összkerékhajtásra.
Az XC60 belseje nem okoz meglepetést, tehát nem nagyobb annál, mint amit kívülről saccolnánk. Elöl jó méretű a hely, de nem végtelenül széles, hátul pedig átlagos magasságú felnőttnek elég a tér, ha nem extrém magas a sofőr, így érzésre alig nagyobb, mint a V70/XC70-ben. A csomagtartó viszont nem kicsi, közel fél köbméternyi. A jobb verziókban a V70-esből ismert, felnyitható táskatartó is benne van.
Ami az összképet illeti, sok meglepetés nincs belül, de mégis kicsit másnak érezzük az XC60-ast, mint a többi Volvót. Többek között mert középkonzolját egy kicsit elferdítették és a vezető felé fordították. Aztán megnéztem, hogy jól emlékszem-e, és valóban: csak az S60-asban van hasonló, az összes többi típusnál merev szimmetria határozza meg a szerelvényfalat. Az XC60 esetében annyival léptek előre, hogy belekomponálták a vékony középkonzolt, ami mögött van egy kis tárolóhely. A körműszerek minimalisták, a fémbetétek szépek.
A bemutatón ezek után jött a hidegzuhany. A tesztvezetés a parkolóban zajlott, egy nagyjából húszméteres szakaszon (igaz, két héten belül úgyis itt lesz a tesztautó). A tesztpálya mentén ponyvára nyomtatva egy utcai jelenet volt látható - óriási nagyításban. A figyelmesebbek a kirakatok felirataiból észrevehették, hogy az oldalsó képet tükrözték, mert eredetileg az autók rossz irányban álltak. Így aztán csupa jobbkormányos kocsi mellett elhaladva rohamozhattuk meg a szemközti ponyvára nyomott Nissan Almerát, maximum 15 km/órás sebességgel.
De miért akarna az ember nekimenni egy Almerának tizenöttel? Katt!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
