Ennek az Alfának ütni kell, szerencsére jó alapanyagokból főzték. Van olyan gyors, mint amilyen piros!
Címkék: erőmérő, alfaromeo, giulia, quadrifoglio, v6, biturbo
Egy 600 lóerős BMW, meg egy másik, amelyik 100 millió forintba kerül. És egy öreg Merci, ami Honda CRX-eket gyorsul le.
Címkék: concours délegance, bmw, mini, alfaromeo, lancia
Montreal, Guilia, 4C, Giulietta, GTA - különböző korszakok találkozása a versenypályán.
Címkék: alfa, alfaromeo, giulia, giulietta, 4c, gta, colin chapman, opel meriva, közterület, kamera, büntetés
Évek óta figyeljük, látjuk, hogyan készül, hogyan lesz a tervből ígéret, az ígéretből valóság és térdre estünk előtte milliószor. Most végre ki is próbálhattuk.
Ugyanaz az illető tervezte a hatvanas években, mint a Miurát, V8-as, négyvezértengelyes motorja van, olasz és fekete. Mégis megveheted nem túl sokért.
Címkék: alfaromeo, montreal, 1971
Megbízható autót keresek: Toyota, Volkswagen vagy Alfa Romeo jöhet szóba.
Címkék: toyota, avensis, vw, volkswagen, golf, alfaromeo, 156
Euroring, időmérés, két eltökélt majom és két kicsi, de erős Alfa. Nincs más megoldás, csak a verseny. Házon belül állítottuk egymással szembe őket. A 155 lóerős Mito új, erőtől duzzadó és modern, de vajon megállja-e a helyét a sokat látott, ordas 150 lóerős 145 QV-val szemben ?
Ideális sportkocsi a kispénzű, családos ember számára, aki nem a nettó lóerőkre és kilométer per órákra vadászik, hanem szeretne néha egy jót kanyarodni úgy, hogy közben maga a Keresztapa dúdolja a fülébe: „ Azzurro, il pomeriggio è troppo azzurro e lungo per me…”
Csupa jót olvastam az autóról korábban, egy ideig az ifjonti hévvel írt bevásárlólistámon fenn volt a 75 V6 America mellett.
Gyanúsan erősnek tűnt a motor, gyanúsan könnyűnek a far. Elvittem hát teljesítménymérésre, és le is mérlegeltem a kis Alfát.
Címkék: distinctive, alfaromeo, teszt
Ha valami, hát az Alfa Mito rámutat: az autók elnehezedése zsákutca. Közel sem ez a legerősebb Alfa, de biztos vagyok benne, hogy valamennyi közül a legjobb vezetni. Mert pici és könnyű.
Címkék: distinctive, alfaromeo, teszt
Nem szép, egyenesen csodálatos, és vezetni is öröm, egy-két dolog azonban nagyon nem stimmel.
Címkék: distinctive, alfaromeo, teszt
Mindig ez van az Alfánál. "Tényleg megváltoztunk" - mondják. Ez az első alkalom, hogy hihető.
Címkék: mito, alfaromeo, teszt
Mindössze 300 000 forinttal drágább, ráadásul az önzáró Torsen mellé némi külső és belső csinosítás, valamint négy darab 17-es alufelni jár.
Vászontetős, és nincsenek használhatatlan hátsó ülései. Mélyvörösénél semmi sem emeli ki jobban az ősz haj és a napbarnított arcbőr kontrasztját. És nem ezt nem fogják érettségire vagy diplomaosztóra ajándékozni.
Autót tolni jó. Serkenti a véráramot, erősíti az izomzatot, növeli az elszántságot, meg egy csomó benzint is megspórol az ember. Szerkesztőségi flottánk új tagja huszonéves Alfa Romeo 75, ami még önerőből megy. De reméljük, már nem soká'.
Csodák nincsenek. Ahogy az ólomnehéz Alfa Brerát, úgy fedetlen rokonát, a súlyban a polóniummal vetekedő Alfa Spidert is az új turbódízel viszi a legjobban. Mondjuk ki nyíltan: kamionmotor kell ahhoz, hogy szedni kezdje a lábát. De ez a Spider is szép, és az irdatlan tömeg ellenére sem szomjas.
Ádámnál-Évánál (Alfánál.) Illetve dehogyis. Skodánál. 1998-ban valahogyan skodásból alfás lettem. Nem vagyok képes leírni ezt a metamorfózist, valami rendes író kellene ide, de Franz Kafka nem veszi föl.
Címkék: sportwagon, alfaromeo, teszt
Iszonyatos kanyarsebesség, hétezerig forgatható turbó V6-os. Egy hangtalan utasterű limuzinban. Ám a legvastagabb arcbőrrel bíró nepper is mélyen belevörösödne, ha azt kéne állítania, hogy hibátlan. Ünnep vele utazni, de a vezetését tartogassa is az ünnepnapra.
Az amerikai elnök nagyon fontos magyarországi látogatása okozta ferihegyi mizériából nekünk is kijutott. Ez volt az ára, hogy kipróbáltuk a világ egyik legszebb nyitott autóját.
A világ autógyártásának szüksége van az Alfa Romeóra. Egyrészt az utcakép kedvéért, mert az Alfák szépek. Másrészt azért, hogy valaki emlékeztessen arra, hogy az irracionális döntések néha több örömet szereznek, mint az értelem által diktáltak. Meg bánatot.
A program szerint a kétnapos rendezvényen legfeljebb három óra jutott volna tesztvezetésre, fotózásra. Szerencsére máshogy alakult, így aztán pénteken 9-től 16 óráig sikerült összesen vagy 300 kilométeren megjáratnom a 159-es kombi két legerősebb változatát.
Címkék: distinctive, alfaromeo, teszt
Az Alfa Romeo vezetőségének tuti, hogy elgurult a gyógyszere, és nem is találták meg. Végre előállnak egy teljesen önálló modellel, amelyik nem egy meglevő háromajtós változata, hanem tényleg igazi, önálló kupé.
Nem az a lényeg, hogy az Alfa 156 utódmodellje eggyel nagyobb lett, az sem fontos, hogy hat teljesen új motorral szerelik. Az a fő kérdés, mit őrzött meg az Alfa Rómeóságból tudjukki felbukkanása mellett.
Címkék: alfa, alfaromeo, teszt
Az európai bemutatón már teszteltük: murván már gusztustalanul jól küldhető. Nem ártana bele valami erősebb motor, de ha egyszer lendületbe jött, a Keleti-Kárpátokban sincs méltó ellenfele.
Másfél éve járt nálunk, azóta kicsit hozzápiszkáltak Aresében. Beültem, kinéztem a szélvédőn és megnyugodtam. Az ívelt ablaktörlő az Alfa Romeo felirattal megmaradt, és most is igéző látvány.
Címkék: distinctive, alfaromeo, teszt
Aki 147-est keres, alaposan nézzen szét: a sportos hangulat sok ex-tulajdonossal hitette el, hogy ő Nuvolari. Pedig nem. Úgyhogy feltűnően sok a tropára tört, hamvaiból feltámasztott autó, ezeket még alacsony áron is kerüljük el.
Első látásra semmi - laikus szemmel ennyi a különbség a jelenlegi és a 2005-ös Alfa Romeo 147-es között. Az érzékenyebb szakértők viszont boldogan hördülnek fel, mint z autódizájn fogadatlan házőrző kutyái: elrontották, ezt is elrontották!
Szemből, oldalról, hátulról, alulról, hasalva, fára mászva, akárhonnan nézem, felborzolódik a karomon a szőr, annyira magával ragad az erős agresszivitást sugalló morcosság. Ökölbe szorul a kezem, és legszívesebben rávicsorítanék arra a két bazi nagy kockalámpára. Persze ez csak a későbbi modelleknél kerülhet szóba, mivel eleinte két-két kerek lámpa erősítette az arcot, szemernyivel sem kevésbé agresszívan.
Címkék: alfetta, alfaromeo, teszt
Tavaly novemberben, Monte Carlóban találkoztunk először az Alfa Romeo új kupéjával. A 156-oson alapuló, de még szebb autó végre megérkezett hazánkba: március 24-én a Fiat Magyarország hivatalosan bemutatta a hazai szak- és nem szaksajtónak az Alfa GT-t. Néhány szerencsés vevő hamarabb teremtett kapcsolatot a kocsival, mint mi: a behozott tizenkét darab autóból kilencet látatlanban eladtak.
Hogy nehogy elsivatagosítsa a kreativitás gyöngyöző forrásait, az Alfa okosan elosztotta a munkát a nagy olasz formatervező stúdiók között. A GTV-t a Pininfarinával, a 156-ost a Giugiaroval, a kettő közti GT-t a Bertonéval rajzoltatták. Ravasz bestiák, megint lett egy gyönyörű autójuk.
Magyarországon alig észrevehetõ piaci szereplõ, évi 7-8-9 darabos eladásokkal. A frissített 166-ossal az Alfa 3 százalékos részesedést célzott meg az E-kategóriában, összesen évi húszezret szeretnének eladni. Az új 166-os európai bemutatóját - jelentős bátorságról és vállalkozókedvről tanúságot téve - Berlinben mutatták be.
Alfáék 147-es sorozatából a 2.0 Twin Spark modellt már tesztelte a Totalcar, a fene egye meg. Költöttünk már Örömódát ehhez a valóban érdekes, megkapó autóhoz: mi többet mondhatok én egy ugyanilyenről, ami ráadásul "csak egy dízel"? Hát - van mit!
Az Alfának jól megy sora, a legtöbb piaconsikerült növelni a részesedést, van egy különlegesen zseniális közvetlen befecskendezéses benzinmotorjuk, és már készülődik a világ legjobb 16 szelepes dízele. És minden autójuk szép. Csak egyik-másik már kicsit régi.
A 147-es nem a puritán, varacskos harci szekér, nem a 145/146-os továbbfejlesztése; teljesen más tészta. A hátsó ajtó álcázott megoldásán kívül a futómű is a 156-osból származik, hasonlóan, mint az összomfortos belső tér hangulata. Egyesek szerint a tavalyi év autója sok szempontból nem is olaszos, de így a jó.
Tudtam, hogy a túrakocsi bajnokságban szerepeltek 155-ösök, de utcán még nem láttam ilyet. Gyönyörű. Szigorú, mélyre húzott lámpák elöl, lágyan emelkedő övvonal, magas far, 205/50 R15 gumik - egyszerűen tökéletes. Ha az állapota nem üti meg a mércét, akkor is ilyet veszek, legfeljebb egy másikat.