1952 és 1959 között 100 darab GAZ-12 ZIM érkezett Magyarországra, hogy aztán az '50-es évektől kezdve évtizedeken át a szocializmus középszintű állami és pártvezetői használják. Ezek az autók a GAZ gyárban készültek, de az üzemegységet és a típust is akkoriban a külügyminiszter tiszteletére Zavod Imenni Molotovnak (ZIM) nevezték el.
Galéria: ZIM Közlekedési Múzeum - GumiporGaléria: ZIM Közlekedési Múzeum - Gumipor
3,5 literes, sorhatos motorja közel 100 lóerős, aminek az 5,5 méteres, 1,8 tonnás, hatszemélyes limuzint kellett mozgatnia. Több mint 30 másodperces 100-ra gyorulással és akár 120 km/órás végsebességgel. Igaz, hogy a '60-as évektől kezdve már magánszemélyek is hozzájuthattak a ZIM-hez, ez inkább volt elméleti, hiszen a 40 ezer rubeles árát az akkori átlagkeresettel 45 évnyi munkával lehetett volna összerakni.
Ikarusok és más járművek mellett az Északi Járműjavítóba költöző Közlekedési Múzeumban szerencsére lesznek olyan autók is, mint ez az egyébként üzemképes, fekete ZIM.
A Carwow gyorsulási versenyes videókkal nagyot szakító Youtube-csatornáján rendszerint Lamborghinik, Teslák és egyéb sportautók mérkőznek meg egymással. Ha az egyiket láttad, az összeset láttad, de olyan, mint a gyorsétterem, két percre jó. Néha azonban befut néhány kreatívabb ötlet is: most épp munkagépeket eresztettek egymásnak.
Hét darab teherautót állítottak az aszfaltra, a felhozatal színes: van köztük sima billencs, nyergesvontató, betonpumpa és darus kivitel is, de tengelyből is van kettő, három, sőt négy is. Nehéz eldönteni, hogy a Benny Hill zenéje kéne alá vagy inkább Imigyen szóla Zarathustra. Valaki mixelje össze a kettőt, az lesz a jó.
Nemrég vetítették a mozik az új Dűnét, és hamarosan bemutatkozik az új Nissan Micra. Mi a közös bennük? David Lynch. Az új Dűnéhez mondjuk pont nincs köze, de az 1984-es verziót ő rendezte, ahogy a békafejű K12-es Nissan Micráról is készített anno egy reklámfilmet.
Értékítéletet nem mondanánk felette, különösen a szóösszerántásokat mantrázó kék repülő száj hat furán, lynchesnek mindenesetre lynches. Esély nincs rá sok, mert manapság töketlenek a marketingesek, de mekkora geg lenne, ha az újhoz is ő rakna össze valamit.
Ha kigyulladós BMW-ről beszélünk, akkor leginkább azokra a szerencsétlen autókra gondolunk, amelyek többnyire komolyabb előzmény nélkül, műszaki hiba miatt kapnak lángra, sajnos elég gazdag irodalma van már ennek a Totalcaron is. Ez a mostani viszont egészen más. Itt egy elmebeteg orosz youtuber szánt szándékkal semmisíti meg az M5-öst. Ha a rizsa nem érdekel, 4:40 környékére érdemes tekerni.
Magyarázat az ilyen agyalágyultságra aligha van. Emberünk a hóesésben alsógatyában és kabátban járja körül az autót, rálocsol egy kanna benzint, majd biztonságosnak ítélt távolságból tüzes nyilat lő ki az autó irányába. Aztán bumm! Most már csak azt magyarázza meg valaki, mi értelme az egésznek? Ja, korábban egy AMG GT-t is megsemmisített hasonlóan.
A driftben mindent lehet. Elfér a Ferrari-motor a GT86-ban, és a legendás japán turbómotorok is mehetnek a levesbe, ha valakinek a V8 jön be inkább (LS-swap everything). A D1GP és Formula D győztes Daigo Saito valósította meg az összes amerikai érzelmű JDM-buzi álmát: Nascar V8-ast épített a KPGC10 kódú, Hakosuka becenevű ős-Skyline orrába.
A Dodge R5P7 V8-as 10 ezres fordulata és 800 lóereje már elég szokott lenni, az irgalmatlan szélesítések és az alacsonyra eresztett has miatt Ken Block összkerekes Hoonicorn Mustangja is beugorhat az embernek.
Az SUV-k térnyerése és a négyajtósok iránti kereslet csökkenése miatt a Ford és a Volkswagen is leállította a közepes szedánjainak gyártását, így az új Mondeo már kizárólag Kínának készül. Itthon a kombi is népszerű volt, de mivel a puttonyos kiviteleket főleg Európában kedvelik, a Mondeo kombi már csak virtuálisan készülhet el.
A január közepén közzétett képeket vették alapul, az átalakítás ízlésesre sikerült, az autó hordozza a régi Mondeók tömbszerűségét. Különbség, hogy eltűnt a hátsó lámpák közti felirat, és a hivatalos képek kéttónusú fényezése is hiányzik a kombiról.
Hathengeres dízelmotorjával a 320 lóerős BMW 740d remek utazóautó, hiszen bőven elegendő erő van ahhoz, hogy a kéttonnás limuzint szépen vigye, mellé pedig kellően takarékos és kényelmes, hogy könnyen szaladjanak bele kilométerek százai. A Manhart viszont úgy gondolta, erre is ráfér némi plusz.
400 lóerőre és 790 Nm nyomatékra lőtték be (6999 euró) a Turbo Performance szettel, amihez a vevő igényei szerint a fékeket és a kipufogórendszert is hangolják, de ebben az esetben ez maradt visszafogott.
Karbon splittert (3295 euró) és hátsó szárnyat (2340 euró) is tettek az M csomagos 7-es BMW-re, a beltér fehér bőkárpitját érintetlenül hagyták, a digitális óracsoportra viszont az Alpina kék pixelei kerültek. Én mondjuk a Manharttal ellentétben ízléses Alpina helyében hamar rákoppintanék a fejükre.
22 colos Manhart Venturi felnik (4890 euró) kerültek az autó alá, aminek légrugós felfüggesztését 20-30 milliméterrel ültették le, hogy sportosabb kiállása legyen.
Úgy tűnik, soha nem lesz vége a BMW-k kigyulladós sorozatának. Ezúttal Szigetszentmiklós térségében, az M0-s autóút M1-es autópálya felé vezető szakaszán kapott lángra egy autó. A szigetszentmiklósi hivatásos tűzoltók előbb körülhatárolták a tüzet, hogy ne tudjon továbbterjedni, majd eloltották azt.
Nem mondom, hogy ma bármilyen versenysport túlságosan biztonságos lenne, sőt azt sem állítom hogy nincs szükség az újabb és újabb intézkedésekre annak érdekében, hogy minél kisebb eséllyel következzen be a tragédia. Abból még egy is túl sok. De elképesztő megnézni az évtizedekkel ezelőtti felvételeket, állunk a padlón koppan, amikor belegondolunk, mekkora vasgolyók is voltak azokban a bizonyos gatyákban. Itt például Juan Manuel Fangióéban.
1957-et írunk. Megérkezik a Mercivel, aztán amilyen nemes egyszerűséggel abból kiszáll, legalább úgy huppan be a Maserati versenyautóba. Egy szál rövid ujjú pólóban, kis túlzással élére vasalt vászonnadrágban. Oké, van rajta egy sisak, valamikor később a szemüveget is felteszi, és kesztyűt is húzott. Ilyen volt akkoriban egy teszt.
Majd a tükrösimának még véletlenül sem nevezhető aszfalton keni a mostaniakhoz képest valóságos virsligumikkal szerelt versenygépnek. Biztonsági öv? Tűzálló overall? Ugyan! Viszont a motorhang, az igen!
Azt mondják, hogy a népszerű síparadicsomban, Kaprunban, a több mint 3200 méter magas Kitzsteinhorn-gleccser tetején is hallani lehetett azt, ahogyan a '30-as évekbeli sornyolcas Bugatti versenyautó vagy éppen a 996-os Porsche 911-es hathengeres bokszermotorja zúg a Zell am See-ben kialakított havas pályán.
Sokféle autó jelent meg a GP Ice Race-en az új 718 GT4 RS-től egészen az egyetlen példányban létező Aston Martin Bulldogig. Az eseményre olyanok vitték ki a méregdrága veteránjaikat, akik nem félnek attól, ha a havas csapatásban koszos lesz a gép. Még Porsche 550 Spyderből is volt 11 darab, de átalakított Bogarak és Manx buggy-k is húztak síléces embereket.
Egyenesen a versenyről szállították ide az Audi Dakaron használt versenygépét és egy fekete Testarossát is keresztbe vágtak a pályán. Néhányan felkészültek szöges gumikkal is, mint az 510 lóerős RUF SCR.
Mindenütt egyre népszerűbbek az SUV-k, de a Távol-Keleten még egész jól tartják magukat a nagy egyterűek - szomorú, hogy ez a kategória nálunk szinte teljesen kiveszett. Európában ismeretlen a Nissan Serena, a Honda Step WGN, de a Toyota Alphard neve sem mond sokat a többségnek, pedig tágas, családi alternatívái a városi terepjáróknak.
Talán a Mitsubishi Delica a legegyedibb mind közül, az állandó összkerékhajtással és az emelt hasmagassággal közepes terepen is imán elboldogul. Hasonló elgondolás mentén rajzolta újra a Sugar Chow nevű kínai virtuáltuner az Alphard alapjaira épülő Lexus LM-et, aki terepes gumikat, emelt felfüggesztést és egyéb offroados kiegészítőket kanyarított az egyterűhöz. Ha leszámítjuk róla a művészi túlzásokat (pl. a motor helyére inkább pótkerék kívánkozik), egy egész korrekt glamping-mobilt kapunk.
A Tsukuba Circuiten rendezett versenyeknek saját youtube-csatornát tartanak fenn, ahol a leggyorsabb time attack köröket szokták közzétenni. A 2045 méter hosszú pályán a 2020-as Nissan GT-R Nismo be tudott menni 1 perc alá, pontosan 59:361-es időre volt elég a 600 lóerő és az 1753 kiló.
A Nismóhoz képest a Garage G-FORCE által 355 lóerőre húzott Toyota Yaris GR-je gyengének tűnhet, de jó fél tonnával könnyebb is nála. Szintén a Yaris mellett szól, hogy a gyárinál 40 mm-rel szélesebb (265 mm) semi slickekkel van felgumizva, tehát egyáltalán nem esélytelen.
Az autó legjobb köre 58:573 lett, majdnem nyolc tizedet ad a Nissannak, ami két kilométeren nem is kevés. A WRC-s know how-val fejlesztett platform tehát tényleg potens, pláne ha értő kezek nyúlnak hozzá.
Elképesztően szól az az E30-as BMW-nek tűnő, valójában arra csak nyomokban emlékeztető célszerszám, aminek a motorja egyenesen az Indy Racing League-ből érkezett. Az autó hegyi felfutó versenyre készült egyedileg.
A megnövelt nyomtáv miatt hatalmasak a szélesítések, gigantikus a hátsó szárny, illetve a diffúzor mérete is tiszteletet parancsoló. Természetesen ezek közül egyik se show-elem, minden alkatrész funkcionális: minden elem keményen küzd a lehető legkeményebb tempó eléréséért és az autó úton tartásáért.
Az építés koronája egyértelműen a motor: a 11300-as percenkénti fordulatra képes, 3,5 literes GM V8-as az Indy Racing League-ből érkezett és ahogy szól, az egészen csodálatos. Az 570 lóerős szívómotor úgy repteti a 860 kilós versenyautót, mintha papírból lenne.
2022-ben nem mutat be olyan új modelleket a Tesla, mint a Cybertruck, a Roadster vagy éppen a Semi nyergesvontató, de az igazán fontos problémákra azért van fejlesztési kapacitás: a Teslában éneklők Tesla mikrofonba énekelhetnek.
Közel 200 dollárnyi kínai jüanért kínálják egyelőre csak Kínában a TeslaMic vezeték nélküli mikrofon duót, mely remek kiegészítője a frissítéssel az infotainment rendszerbe érkező Caraoke programnak. Így már nem csak Netflix nézéssel és Beach Buggyval lehet elütni az időt a töltő mellett.
Műszaki cikkekről elsőként lehúzni a fóliát valamiért nagyon jó érzés. Mindenki ismeri a minimális ellenállással leszaladó fólia hangját, majd azt a remek pillanatot, amikor alóla előtűnik egy fényes kijelző, esetleg ujjlenyomatot sosem látott, színes műanyag felület.
Mire egy autó eljut a júzerhez, rengeteget utazik és nagyon sok ember foglalkozik vele, így talán nem meglepő, hogy ezek is mindenféle fóliákkal bebugyolálva érkeznek a kereskedésekbe. Ezeket a fóliákat olyan alkalmazottak szedik le a belső részekről és kaszniről, akik átadásra készítik fel az autót.
Erről a folyamatról készített egy nagyon megnyugtató videót egy Kia szalonban dolgozó szlovák srác, akinek történetesen ez pont a munkája része. Meglepően sok csomagolástól kell megszabadítani egy autót az átadás előtt, de valószínűleg ez is hozzájárul ahhoz, hogy azt a nagyon friss érzést kapja majd átvételkor a vevő, amit egy új autótól elvár.
Ha valamiért lehet szeretni az autókat a 2000-as évek elejéről, akkor az a modern autóépítés minden jósága a biztonságtól a kényelemig, de még sok helyen ott volt mellette a jó karakterű, szívó benzinmotor és a kézi váltó. Pontosan ezért olyan nagyszerű a Porsche 911 Carrera 4S és a BMW E46-os M3 is, mert nagyon jó formátumban adja meg az autózás élményét.
Ezek az autók mára youngtimerré érnek és ez az olyan makulátlan - oké, azért átkozott fekete vesék nélkül nem bírták ki - példányokon is látszik, mint ez az Imola piros M3-as San Francisco-ból, melyért 85 ezer dollárt, tehát egy új M3-as árát fizették ki.
Ma már mókásnak hat a CD-s rádió, mint opciós tétel, de nem meglepő az elektromosan állítható, memóriás ülés sem, de mindez teljesen lényegtelen, mert az M3-asban egész más a nagyszerű az ízlésesen izmos formán túl. Mégpedig a motor, az S54B32 kódú, 3,2 literes, hengerenkénti pillangószelepes sorhatos több mint 340 lóerővel, hatgangos váltóval és sperrel.
Évtizedekig nem szakadt el az Aston Martin azoktól a formai jegyektől, melyeket mondjuk James Bond DB5-ösén is lehet látni, de az új Vantage mert egy kicsit merészebb lenni és a tradicionális formátumú hűtőmaszkot átrajzolták.
Hunter grill-nek nevezték el az agresszívabb kinézetű, sűrűn szőtt rácsos maszkot, de ez nagyon megosztotta a vásárlókat, ezért sokan követelték a hagyományos, kisebb méretű, króm pálcás változatot.
Erre a Revenant Automotive adott először választ egy meglehetősen konzervatív formátumban, de most az Aston Martin is beleállt a kérdésbe és utólag is elérhetővé tették azt a lökhárítót, ami a tesztautón is volt, illetve a F1-es Safety Car-on is.
Walter Röhrl egy Lancia 037-essel tudott győzni a Monte Carlo Rally-n és ez 39 éve hatalmas siker volt, hiszen ez volt az utolsó hátsókerék-hajtású győzelem. Ennek ünnepére 2022-ben a Kimera Pirelli színekbe öltöztetett Lancia restomodjával nyitották meg a futamot.
Mario Isola, a Pirelli motorsportokért felelős feje ül a kormány mögött, a navigátor pedig Petter Solberg. Maga az autó is csodálatosan néz ki a kivillanó karbonokkal és a bordó alcantarával, meg a kijelzőn ugráló értékekkel a váltó előtt, de ahogyan megy, az külön szép.
2,1 literes, négyhengeres turbómotorja akár az eredeti autóé, de a teljesítménye 505 lóerőre nőtt, mellé 550 Nm nyomatéka van, ami az 1 tonnás súly mellé komoly menetteljesítményeket ígér, 3 másodperces gyorsulása ezt meg is mutatja. 37 darabot készít majd a Kimera a közel 500 ezer eurós Lanciából.
A Land Rover UK és a Brit Védelmi Minisztérium együttműködésében készült a kilencvenes évek végén egy fél órás oktatóvideó arról, hogyan kell vezetni a Land Rovereket akár műúton, akár offroad körülmények között. Nem véletlen a filmes kooperáció, hisz az Egyesült Királyság hadereje már a Land Roverek gyártásának korai szakaszában hadrendbe állította a típust.
A videó eleje a közúti közlekedésnek van szentelve, de a film előrehaladtával fokozatosan egyre komolyabb szituációk következnek, kezdve az utánfutós használattól egészen a mély vízben/sárban difizáras, felezős araszolásig, közben pedig kevéssé ismert tippeket is ad a kommentátor (pl. vízben haladás után lágy fékezéssel szárítsuk ki a tárcsákat/fékbetéteket), amik még a hétvégi offroadosoknak is jól jöhetnek.
Az angliai Nottinghamben intett ki a rendőrség egy autóst rutin ellenőrzésre múlt szerdán. A Mini One-t egy 84 éves bácsi vezette, aki az igazoltatás során kikotyogta, hogy 12 éves kora óta vezet - jogosítvány és bármiféle biztosítás nélkül.
Elmondása alapján hét évtized alatt egyszer sem állították meg rendőrök, de mindenki szerencséjére balesetet - így sem személyi sérülést, sem anyagi kárt - nem okozott mindez idő alatt. A Highbury Vale rendőrsége szerint nem érdemes bízni az efféle szerencsében, főleg mivel egyre több a kihelyezett automatikus rendszámfelismerő kamera az Egyesült Királyságban, amelyekbe a rövid utakon is bele lehet futni.
Az ausztrál GC Restoration egyedi módját választotta a felújításnak: fogtak egy Holden Ute-t és csak a felét hozták rendbe. Mármint hosszában. A Holden bal fele megmaradt teljesen gyári, elhasznált állapotában, miközben a jobb oldalát újszerűvé varázsolták és modernizálták.
Galéria: Ezt a Holdent szó szerint félig újították fel
A leginkább Harvey Dentre hasonlító, feltehetőleg a cég reklámozására használt autó minden részénél így jártak el. A régi oldalhoz annyira nem nyúltak, hogy a belsejét is meghagyták koszosan, szakadtan, míg a másik oldalt tökéletes állapotúra faragták.
Galéria: Ezt a Holdent szó szerint félig újították fel
Érdemes megfigyelni az olyan finomságokat is, hogy a motortérnek is csak feléhez nyúltak, a beltér is elvágólagosan patinás és felújított, sőt, még a díszrácson lévő emblémánál is hajszálpontosan ott állt meg a folyamat, ahol kell.
Már az elődöntőknél tart a magyar-szlovák közös rendezésű kézilabda Európa-bajnokság, a svédek pedig éppen ma este lépnek pályára a döntőbe jutásért az olimpiai bajnok franciák ellen. Volt azonban egy kis problémájuk: a csapatbusz egy hanyagul parkoló Auditól nem tudott kiállni a helyéről. Néhány játékos és stábtag fogta magát, és szépen arrébb pakolta a közel 1,9 tonnás A6 Allroad farát. Persze nem az egész autót emelték meg, de azért ennek így is van sportértéke.
A svéd szövetség saját Facebook-oldalán osztotta meg a videót, kicsit odaszúrva nekünk, magyaroknak is a következő kísérőszöveggel: ha a magyarok rosszul parkolnak, és nem fér ki a busz, jól jön néhány erős játékos.
Történelmi jelentősége és univerzális formája miatt sokszor újraálmodták már a Trabantot, a villanyosított restomodok és a retró modellek közepette pedig adja magát, hogy elektromos alapokon élesszék újra a típust. Az elkövető ugyanaz, aki a nemrég közölt elektromos Kacsát is megrajzolta, de itt Európa keleti végén a Trabantra talán többen felkapják a fejüket, mint a kis Citroënre.
Hogy vinné-e a nép, mint anno az eredetit? Aligha. Legalábbis a tervező elektromos hajtást képzelt el az autóhoz, ami még mindig túl drága a köz- és kisembernek. Drága divatos kiegészőként biztos lenne sikere, hisz az 500-as Fiat és a Minik is befutottak, de a Trabant nagyon nem erről szólt.
Első ránézésre csak egy ukrán népi motívumokkal díszített kis házikó a fák ölelésében. De a látszat néha csal. Mi van, ha azt mondom, ezen a képen igazából egy Zaporozsec látható? Legalábbis annak a technikáját használták fel, köré alakították ki a kunyhót, így lett belőle igazi LAKÓautó. Jó, hát inkább lakó, mint autó.
Ugyan nem kacsalábon forgó, hanem kerekeken guruló, de világítással és egyéb jelentéktelen részletekkel nem sokat szórakoztak. Mondjuk, valami azt súgja, nem ez az egyetlen oka annak, hogy nem kaphat rendszámot.
Negyed mérföldön mérkőzött meg a két nagy amerikai villanyszedán: a Tesla Model S Plaidet már ismerjük, villanymotorjai összesen 1020 lóerővel mozgatják az autót, súlya 2192 kiló. Az új jövevény Lucid Air erősebb, de az 1111 lóerős csúcsteljesítményhez bő két mázsa plusz is jár, összesen 2375 kilogramm.
A végeredmény aligha befolyásol bármit, a két autót tizedmásodpercek választják el egymástól, és akármennyire hasonlítanak is papíron, vásárlói bázisuk nem feltétlenül azonos: a Lucid sokkal kidolgozottabb és luxusorientáltabb, míg a Tesla meg... Tesla.
A szükség nagy úr: van, hogy akkor is el kell vinni egy autót, ha az nem járóképes és még tréler sincs a közelben. Mit lehet ilyenkor tenni? Ez két férfi ügyesen megoldotta: feldobták az öreg W124-es Mercedest a kézikocsira és már szállították is. A kiegyensúlyozást is ügyesen megoldották, hiszen az elöl sétáló ember nem erőlködik feltűnően.
A videó vélhetően valahol Afrikában készült és az eleve szürreális látványt tetézendő bónusz, hogy a srácok épp egy No limit, vagyis Nincs határ feliratú tábla előtt tolják a járgányt. Hát, nekik tényleg nem volt.
Ladát sokan sokféleképpen tuningoltak már, a Lada-építést tulajdonképpen tömegsportnak is nevezhetjük. Vannak rendesen, igényesen elkészített autók, korábban dr. Hanula Barna beszélt nekünk arról az időről, amikor a 160 lóerős szovjet-orosz csoda csak a kezdet volt, de Havassy mester munkáit is valóságos kultusz övezi. Aztán vannak persze a háztáji tákolások, illetve az optikai csinosításra koncentráló tunerek. Az orosz Gregorij Magakov tovább is ment ezen az úton.
Az ő agymenése a kívülről szőnyegekkel behúzott Zsiguli. Bizonyos értelemben mondhatnánk rá, hogy igényes munka, bár nálam ez a szó egészen más tartalommal bír. Fogalmazzunk inkább úgy, hogy amit eltervezett, azt precízen végrehajtotta, tényleg jól illeszkedik a szőnyeg mindenhol, nemcsak úgy tessék-lássék módon van rágyűrve. Igaz, ezt az autót így azért fokozottan óvnám mindenféle esőtől és hótól, hiszen ha az anyag megszívja magát nedvességgel, csodásan el tudja rohasztani a lemezeket.
A 22 éves egyetemista Gregorijnak amúgy van ezen kívül egy klassz narancssárga 2102-es kombija és Lada hókocsija is. Ha most hirtelen megnéznél egy hegyes kocka-Ladát az Erőmérőben, akkor íme:
Némi sztereotip felhanggal gyakran lehetett hallani, talán főleg a downsizing és villanyosításos időkben, hogy bezzeg azok a fura amerikaiak még a fűnyíróba is V8-ast henkölnek. Vagy a másik oldalról: ugyan már, az európai autókat fűnyírómotor hajtja. Na, a General Motors meg is valósította előbbi koncepciót, de nem ám fűnyírótraktorba építették be a nyolchengerest, hisz az túl könnyű lett volna. Nem, helyette inkább elkészítették a V8-as fűkaszát.
Ez még 1986-ban történt, és őszinte sajnálatunkra nem ment sorozatgyártásba a szerszám, hiába is rohamoznánk meg a legközelebbi barkácsáruházat. A fenti képen Tom Peters, akkori vezető formatervező pózol a fűkaszával, amelyet a Chevy 3 dizájnstúdió munkatársai készítettek egyfajta stílusgyakorlatként. A Corvette C4 L98-as, 5,7 literes small block V8-asát használták fel hozzá.
Úgy tartják, hogy a Porsche 911 a mindennapok sportautója, mely teljesen alkalmas az átlagos közlekedésre és a hétvégi versenypályás használatra is. Ez fokozottan érvényesül a Turbo S-nél, mely ezek mellé még pokolian gyors is.
Amennyiben valaki nagy távokat tesz meg viszonylag gyakran, akkor érdemes lehet elgondolkozni egy patent dízel utazóautón, mely kis fogyasztással és jó dinamizmussal visz, de azért a 911 Turbo S sem lehet rossz megoldás.
Ennek bizonyítéka, hogy ebbe a British Racing Green színű, bordó bőrbelsős autóba már több mint 333 ezer kilométert csavart a tulajdonosa. A 2016-os 911-esben ráadásul a nem éppen utazós kagylóülések vannak, de úgy tűnik lehet benne sokat üldögélni.
580 lóerős motorja kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a Turbo S-t, melynek végsebessége 330 km/óra. Igaz, ezeket a képességeket kihasználva azért hamarabb fogy ki a nafta a 90 literes tankból.
Csak egy Shelby kormánykerék hirdetése miatt fedezte fel, hogy az eladónál ennél jóval több érdekesség lapul, hiszen a közelmúltban örökölt ház garázsában nem csak egy 1991-es Mustang kabrió állt, hanem egy 1965-ös Shelby GT350-es is a klasszikus fehér fényezéssel és kék csíkokkal.
Állapota messze nem tökéletes, hiszen a festéket már elkezdte ledobni a karosszéria és az évtizedek alatt a belterét is lelakta az idő, de ettől még ez az autó elképesztően értékes. Kicsit több mint 560 darab készült belőle és a makulátlan darabok 400 ezer dollárt érnek.
Mindenképp érdemes megmenteni az autót, mert a rongyossága ellenére a passzoló számok hívogatóak. 4,7 literes, V8-asa valamivel több mint 300 lóerős és nagyjából 450 Nm nyomatéka van, négysebességes kézi váltóval.