Szépek a mostani gépek is, de nekem a rally minden mást elhomályosító aranykora a veszélyes és éppen ezért betiltott B csoporthoz kötődik. Olyan elképesztő versenyautók születtek a '80-as években, mint az öthengeres, összkerekes Audi Quattro vagy a Lancia Delta S4.
Utóbbinak prototípust tesztelik a korabeli felvételen, amin nincs semmi beszéd vagy zene, csak a négyhengeres turbómotor hangja és a gépi zajok. A videó minősége mai szemmel megmosolyogtató, de ettől csak kedvesebb a hangulata.
A leghíresebb art car sorozat talán a BMW nevéhez köthető, Andy Warhol egy M1-est mázolt át, de az 3.0 CSL-ektől elkezdve a Z1-esen át egész az M2-esig készültek hasonló projektek. Eközben más márkák is felfedezték az elismert művészekkel való együttműködés marketingértékét, a Porsche már a negyedik Taycant festeti át, most épp a japán Shun Sudóval.
Sudo félig a szülőhazájában, félig pedig New Yorkban él, az autó dizájnja is a két világot ötvözi: egyfelől a japán tradicionális tusfestészetet, a sumi-e-t, másfelől pedig az amerikai street art graffitiket. Az autót a Taycan Soul Canvas, vagyis Taycan Lélekvászon kiállítás keretében egy pár hónapos turnéra indítják, ami érinteni fogja az ország három legnagyobb városát, Tokiót, Nagoját és Ószakát is.
Sokáig csak a BMW eldugott raktárában állt, néha kimerészkedett a múzeumba, de a '90-as évek szuperkupé prototípusa jóformán csak egy legenda volt, mostanra azonban az első M8-ast egyre többször látni, hiszen remek történelmi alapot ad a 8-as sorozathoz.
Most éppen annak okán, hogy nem csak a kupé, kabrió és négyajtós változatát, hanem ezzel együtt az M8-ast is frissítették, újra előszedték a piros rettenetet, ami még mindig elképesztően néz ki.
Szénszálas mintázetú kerekei, oldalsó légbeömlője, a bukólámpa hiánya és a kagylóülések az utastérben már kívülről is sokat sejtetnek, de igazán a motortere csodálatos a 640 lóerős V12-essel. Az E31-es M8 végül nem került gyártásba, mert egyszerűen megfizethetetlen lett volna.
Tiktokra került fel egy videó, amin egy begyűrt hátú Nissant egyengetnek egy szervizben. A Nissan Sylphy hátulján látható Dongfeng-Nissan felirat és a háttérben látszó rendszámok formátuma alapján valószínű, hogy a felvétel Kínában készült.
Bár a végeredmény látszatra tényleg kifogástalan, és látszik, hogy dolgoztak vele rendesen, az egyszer már meggyűrődött lemez már közel sem fogja produkálni az eredeti strukturális paramétereket, egy újabb balesetnél jóval kevesebbet fognak elnyelni a becsapódás erejéből.
Kiegészítés: egy Olvasónk jelezte, hogy szerinte azért egyengetik az autót, hogy aztán szabályosan tudják leválasztani a gyűrött alkatrészeket, vagyis a javítás teljes értékű. Megnéztem újra a felvételt, és bár én továbbra is kitartok amellett, hogy nem csak a cserélt részek sérültek, simán lehet, hogy rosszul látom/ítélem meg. Szakszerűtlennek viszont semmiképp sem nevezném. Ha van karosszérialakatos olvasónk, tegyen igazságot a kommentekben, mert a szavazatok alapján a közönség is megosztott a kérdésben.
37 darabot készít az ikonikus Lancia 037 modern változatából a Kimera Automobili, mely messze nem egy átlagos restomod projekt, hiszen sokkal inkább egy régi típusra emlékeztető új autó az EVO37-es. Ez viszont nem változtat azon, hogy mennyire gyönyörűen hozták vissza a '80-as évek B csoportos raliautójának formáját.
Dupla kerek fényszórója, az ék alakban kiemelkedő hátsó szárny és még a 2,1 literes, négyhengeres turbómotor is tökéletesen stimmel, de a teljesítmény már 500 lóerő, ami mellé 550 Nm nyomatéka van. Motorját Claudio Lombardi irányítása alatt készítették, ő volt felelős az eredeti Lancia 037 raliautók blokkjáért is.
26 darabot már eladtak 480 ezer eurós áron és az EVO37-esek maradék példánya már 520 ezer euróért találnak majd gazdára. Ez a zöld, bézs bőrbelsős darab az első leszállított autó, melynek az Esmeralda nevet adták és St. Moritz-ban adták át. Gazdáját van miért irigyelni, az biztos.
Mostanában egyre szaporodnak a különböző aukciós oldalakon a Carrera GT-k, tehát a Porsche szupersportautója még azokból az időkből, amikor nem hibrid rendszerrel kísérték a benzinmotort, hanem belelógatták az 5,7 literes, szívó V10-est a két utasülés mögé, kézi váltóval.
Galéria: Jerry Seinfeld Porsche Carrera GT - Gumipor
5915 kilométernyi mérföld van most az autóban, amivel messze nem egy elhasznált darab, de azért a bő 600 lóerős Carrera GT-ből akad újszerűbb példány is. Egy 400 kilométeres darab 2 millió dollárért kelt el, de Seinfeld autójáért is simán kicsengethet ennyit, akinek a híres korábbi tulaj fontos tényező.
Volt anno egy merész becslés arról, hogy a történelem egy pontján a világ népességének fele számára egy Land Rover lehetett az első autó, amit életében látott. Ez így kissé túlzásnak tűnik, de a márka érdemeit elvitatni nem lehet, a Brit Birodalom maradványai és a BBC eközben valahol a háttérben köszönik szépen az elismerést.
A Silodrom szúrt ki a Youtube-on egy 20 perces dokumentumfilmet, ami a Land Rover történetét követi végig a háború végétől egészen a kilencvenes évekig, amikor épp a második generációs Range Rovert és az első Freelandert mutatták be. Azóta elég hosszú utat bejárt a márka, de mindezt ez a korai időszak alapozta meg.
1969-ben állítólag mindössze 124 darab Charger R/T Hemi készült a Dodge missouri állambeli St. Louisban lévő gyárában, ezek közül ez a '70-es modellévre készült darab az egyetlen, mely a B3 Light Blue Metallic nevű színt kapta.
Temérdek Dodge Charger van és szerencsére a sok tuningolt példány között bőven akadnak még eredeti vagy gyárinál jobb állapotúra restaurált autók. Igazi kultikus amerikai izomautó ez, mely sokaknak csábító lehet, akik látták Lee tábornokot ugratni.
Fekete bőrbelső, automata váltó, vinyl tető és fehér csík az autó hátulján, szóval minden korszakhoz stimmelő elem megtalálható rajta. Az orrában pedig ott a 426 köbhüvelykes HEMI V8-as. A becslések szerint akár 225 ezer dollárt is megérhet.
A Hagerty futtat egy sorozatot, amelyben egy profi 3D grafikus valósít meg különböző, elborult ötleteket. A mostani epizódban egy 1972-es Buick Boattail Rivierát kapott alapnak, az átalakításhoz pedig több alany is felmerült.
Lehetett volna belőle egy teljesen eljapánosított verzió, de inkább a még extrémebb vonalat választották, és a britek, pályázásra szánt sportautójával, a McLaren Sennával ötvözték az amerikai óriásszedánt.
A művész, Khyzyl Saleem valódi, fizikai térben megvalósult projekteken is dolgozott, de a legismertebbek talána digitális munkái, közülük a Need For Speed: Heat egy kiemelkedő bejegyzés lehet az önéletrajzában.
1904-ben alapították a Hispano-Suiza márkát, mely hosszú időre eltűnt az autóiparból, majd az utóbbi időkben egyre gyakrabban bukkant fel. A 2019-es Genfi Autószalonon viszont bemutatták a Carmen elektromos sportautójukat, aminek első darabját az amerikai milliárdos Michael Fux-nak szállították le.
Modern és retró elemeket eklektikusan vegyítő formája épp passzol az üzletember ízléséhez, hiszen kedveli a harsány színeket és a nagyfelnis Rolls-Royce-okat is. Az Ocean Song Rose-nak nevezett fényezés is egyértelműen Fux garázsába illik.
Négy villanymotor hajtja a kerekeket, az autó teljesítménye 1114 lóerő, mert ez az 1,65 millió eurótól induló Carmen Boulogne csúcsmodell. 80 kW-tal tölthető és a WLTP szabvány szerint több mint 400 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
A Lancia fénye mára kissé megkopott, akármilegyen isa céljavele a Stellantisnak, az egy szem Ypsilon miatt az olaszokon kívül szinte senki nem tartja számon a márkát. Pedig történelmi muníció van bőven.
A Stratos Zero például adja magát, mint a legemlékezetesebb koncepcióautók egyike. Az autót Marcello Gandini rajzolta a Bertone színeiben, fizikai valójában 1970-ben debütált és a Fulvia V4-es, 1,6-os motorja hajtotta. Most bizonyos Matteo Gentile nyúlt vissza hozzá, és alkotta meg a Stratos Zero Restomod nevű koncepciót. A végeredmény - ha egy kicsit talán túl lamborghinis is - , hordozza az ős DNS-ét.
Még sehol sem volt a Macan és a Cayenne, de a Porsche addigra már nem csak a versenypályákon, hanem a terepralikon is bevetette a sportautóit. Mostanra pedig bármi divatosnak számít, ami egy kicsit is terepjáróra emlékeztet, ezért hamarosan érkezik a 911-es emelt változata, de valójában bármiből készülhet offroad Porsche, akár 924-esből is.
Paraszt Porschénak hívták, de a 924-es remek belépőmodell volt és nagyon jól támasztotta alulról a kínálatot. 2,0 literes, négyhengeres motorja van, méghozzá vízhűtéses, hozzá transaxle elrendezésben a váltó.
Ilyenből építettek házi Safari változatot futóműemeléssel, terepgumikkal és tetőcsomagtartóval, minden hasznos holmival. A beltérben hidrós kézifék, alcantara borítású, háromküllős sportkormány és áramtalanító kapcsoló is van.
Korábban teljesen restaurálták a 924-est, ezért remek állapotban van, most több mint 58 ezer kilométerrel is inkább a rendeltetésszerű felhasználás látszik rajta.
A Ferrari 1987-ben mutatta be a világ egyik legjellegzetesebb sportautóját, az F40-et. Később, 1989-ben készült az LM, az amúgy se túl puhány F40 versenyváltozata. Összesen 19 darab készült a forrástól függően körülbelül 700 lóerős szörnyetegből. A 2,9 literes, ikerturbós V8-as teljesítménye 3,1 másodperces nullaszázhoz és elképesztő, 229 mérföld per órás, azaz nagyjából 369 km/h-s végsebességhez volt elég.
És mindez hogy néz ki a gyakorlatban? Váratlanul dühös és zabolátlan a padra rakott F40 LM, mintha csak idegesítené, hogy megkötözve, egyhelyben kell kiadni magából mindent. De azért nagy duzzogva kiadja, nem is akárhogy: a végeredményről azt írják, hogy épp 600 lóerő alatt maradt, ami úgy tűnhet, hogy nem éri el a gyári adatot, de ez egy keréken mért adat. Ez a teljesítmény egy kéttonnás, tankszerű modern autóban is rengeteg, de egy ilyen filigrán versenyautóban igazán pusztító lehet.
Igazi bűnös élvezet néha egy mekis sajtburger, a világ leghíresebb séfjei által is referenciának tartott sültkrumplival, amihez olykor még ki se kell szállni az autóból. Kivéve azoknak, akik rendes emberek és nem veszélyeztetik a kárpitok épségét a kajával. Nincs ez másképp akkor sem, ha a legsúlyosabb Bugatti Chironnal van az ember.
Ha a gyors autóhoz gyorskaja kell, akkor nincs mit tenni, át kell verekedni a McDrive magas padkái és szűk fordulói között a lehetetlenül sokba kerülő technikával, mindezt azzal a tudattal, hogy elég egy rosszul megcélzott ív és a kár tetemes lesz.
A HÉV alatti átjáróba szorult egy kisteherautó Szigetszentmiklóson, a Csépi úton. Az érintett útszakaszon egy sávon halad a forgalom - írja a baleset-info.hu. A képek tanúsága szerint alaposan szét is dőlt a felépítmény, személyi sérülésről azonban nem tudni.
Mindig hihetetlen történetek ezek, de ki tudja, hogy hány ház garázsában állnak különböző kincseket érő autók. Ezt az 1985-ös Lamborghini Countach-t egy Connecticut állambeli garázsból húzták elő 20 év álldogálás után.
Hiába volt fedett helyen, azért ennyi idő mozdulatlanul már nem tesz jót egy autónak és ez a legendás olasz sportautón is látszódott. A kosz csak az egyik tényező volt, ilyenkor a motor, a gumicsövek, a futóműelemek és a beltér is megérzi az időt.
Tulajdonosa még '88-ban vette az autót, aztán később letámasztotta, most pedig a felújítás helyett inkább túladott az értékes autón. Larry Kosilla, a profi autókozmetikus pedig addig fújta rá a vegyszereket és törölgette át, amíg vissza nem nyerte régi fényét.
St. Moritz Svájc egyik legnépszerűbb síparadicsoma és önmagában is van annyira szerénytelen hely, hogy ne csak az 1822 méteres tengerszint feletti magasság miatt legyen ott magas az élet is, de most még annál is dúsabb volt a pénzszag koncentrációja a levegőben.
Mert a Concours d'Elegance mezőnye érkezett a városba, így a tó 60 centis befagyott jegén olyan autók parkoltak, mint az eredeti Az olasz meló című film narancssárga Lamborghini Miurája vagy az a Fiat 130 Villa d’Este, tehát V6-os motorral szerelt kombi, melyet Gianni Agnelli-nek készítettek.
Maserati MC12 és az 1967-es Mini Cooper S raliautó mellett ott állt a jégen a világ egyik legdrágább autója, a Ferrari 250 GTO. Ha már Colombo V12, akkor keresztbe rakták a római rendőrség egykori 250 GTE-jét is.
Lila Countach, McQueen Meyers Manx buggyja, néhány Porsche és Horacio Pagani is megjelent az eseményen, meg James Bond Aston Martin DB5-öse. Tényleg felfoghatatlan értékekkel verették a jégen, szöges gumikkal, mintha nem is mindnek trezorban volna a helye.
1980-ban nyerte el a Lancia Delta az európai Év Autója díjat, de bármennyire is remek formát rajzolt az olaszok ötajtós kompaktjának Giorgetto Giugiaro, nem ezért lett valódi legenda belőle, hanem a megjelenés után évekkel bemutatott sportmodell miatt.
Hatszor húzták be a Delta HF Integraléval a világbajnoki címet és az utcai változat igazi homologizációs autó, melyen tökéletesen látszik a versenyekhez szükséges célszerűség. 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja mellé ott az egyértelműen kiszélesített karosszériája és a hetykén, meredek szögben álló hátsó szárnya. A beltérben sportülések és gazdag műszerezettség.
Ezek az autók mára gyűjtői ritkaságokká értek, melyekért rengeteg pénzt kérnek és kapnak azok, akik valami igazán szépet villantanak. Most a Top Marques-nél parkol egy utcai és egy Martini Racing dekoros raliautó belőle.
Galéria: Lancia Delta HF Evoluzione Martini Racing Gr. A
1994-es évjáratú a Lancia Delta HF Evoluzione Limited Edition Bianco Perlato, melyben összesen 136 ezer kilométer van, de a motorjában csak 5000. A martinis gép két évvel korábbi, de a feltekert sárfogó gumik és a bukócsövek elárulják, hogy az A csoportos versenyautóval nem csak templomba járogattak.
Vagy az van, hogy a virtuáltunerek csavarodtak rá hirtelen a pickuposított személyautókra, vagy az autoevolution csapata kereste őket célzottan. Pár nap alatt négy olyan grafikát is közöltek, amelyen a Subaru Baja és a Mercedes X-osztály (tesztünk itt) szellemi örököseit próbálták megrajzolni - több kevesebb sikerrel és realitással.
A valóságtól talán az Aston Martin DBX707 platóval megtoldott változata áll a legtávolabb. Mert hát, na, ritkán keveredik a burzsoázia holmi melósokkal. Az oroszoknál és a Közel-Keleten mondjuk biztos akadna rá vevő.
A Dodge Challenger Demon Pickupra még lehetne is esély, hiszen Ausztráliában óriási kultusza van az olyan, feleslegesen erős UTE-oknak, mint amilyen az El Camino volt vagy az 570 lóerős Holden GTS Maloo.
A Nissan Sunny a haszonjárművek egy különleges példánya, hiszen meglehetősen kicsi, kétszemélyes, emellett viszont egész komoly szubkulturája alakult ki az évtizedek során. Ezt megfejelni egy R34 Skyline orrával szinte természetes, kár, hogy a grafikus munka nem az igazi.
Párhuzamos kanyarodásból lett a galiba a Róbert Károly körúton, egy Opel és egy menetrend szerint közlekedő Volvo autóbusz haladt ugyanis egymás mellett, de a személyautó sofőrje nem vette figyelembe, hogy a busznak teljesen más ívre van szüksége a kanyarodáshoz - írja a baleset-info.hu.
Forrás: baleset-info.hu
Az ütközés aztán fennakadásokat okozott a közlekedésben is az érintett szakaszon.
Egyre több autót szerelnek fel olyan kilinccsekkel, amik alapesetben belesimulnak a lemezek síkjába, így csökkentik a légellenállást és a fogyasztást. Ezek általában gombnyomásra vagy közeledésre ugranak elő, ezután lehet velük ténylegesen kinyitni az adott ajtót. De vajon be tudnak fagyni? Persze.
Egy friss Hyundai Ioniq 5 tulajdonos le is tesztelte az esetet, először egy vastagabb, ónos eső után szokásos réteg jeget fagyasztott az autóra. Az eredmény nem túl biztató, percekig kell melegíteni a befagyott részt a rendeltetésszerű működéshez. A kilincsek sajnos másodjára, a konszolidáltabb vastagság mellett sem tudtak automatikusan előugrani, viszont egy erősebb nyomással legalább már lehetett rajtuk segíteni. Bár nálunk egyre ritkábban jelenthet ez problémát, az északi országok tulajdonosai jobb, ha jégoldót is hordanak a kulcstartón.
Harsányi Gábor a szuronyokra húzott lekváros gombócokat meglátva bődült el: Meggyalázták a csendőrséget! A bolygódugattyús tábor is hasonlóan érezhet a videóban szereplő RX-7-es miatt: kidobták belőle a Wankelt, helyére pedig egy Arctic Cat hómobilból származó 800 köbcentis kétüteműt építettek.
Az új motor 145 lóerejénél csak a csúcsmodell tudott többet - az első generációs RX-7 Turbo 165 lóerőre volt belőve - , így a kétütemű elvileg erősebb és hát... megbízhatóbb is, mint az eredeti. A videóból később kiderül, hogy ebből a 145-ból alig 80 maradt meg a Mazdában, a többit valószínűleg a CVT és a kézműves hajtáslánc maradéka eszi meg. Az egyéb szempontokat szintén hasba rúgja a kétütemű: hangos, füstös és istentelenül ráz, egészen nyilvánvaló, hogy hosszabb utakra alkalmatlan. Szórakozásra, rekreációs célból való henkölésre viszont biztos szuper.
Nemrég járt nálunk az FD generáció, a videó róla itt lent, ni:
A Tesla végletesen megosztó elektromos pickupja, a Cybertruck piacra dobását régóta halogatja a gyártó, sokan kételkednek is abban, hogy egyáltalán bevezetik-e valaha, de arról is érkeztek pletykák, hogy rögtön két méretben is fog készülni. Több kémfotó, sőt videó is felkerült már a netre az autóról, de most épp egy drónról kaptak le egy álcázás nélküli prototípust.
A Cybertruck három másik Tesla között áll, így nagyjából lehet fogalmunk a majdani méreteiről. Jóval hosszabb a Model S-nél, a plató viszont arányaiban kisebb a normál pickupokéhoz képest. A felvétel újdonsága a platót takaró roló, amibe a Tesla szerint napelemeket is építenek majd. Hogy mennyire lehet hatékony, pláne a videón látható kosszal/porral fedett állapotban, az egy olyan kérdés, amire Musk ígérete szerint legkorábban 2023-ban kapunk majd választ.
Mi történik, ha egy formatervezőt a pandémiás karantén miatt hónapokra bezárunk a lakásába? A szabad hétvégéit is a rajzasztal mellett fogja tölteni, és megszüli a Bugatti Terracrosst.
Tarolnak az álterepjárók a legfelső szegmensekben: a Lamborghininél sláger az Urus, az Astont a DBX menti meg a csődtől, a Ferrari pedig a nemrég kiszivárgott Purosangue-gal villant. De ezek csak ficsúrok. Ha igazán tökösek lennének a luxusmárkák, elmennének a falig, és olyan szörnyetegeket tennének gyártásba, mint a Rafał Czaniecki földtől elrugaszkodott Chironja. Lamborghini LM002-t idéző megalománia ez, kár hogy csak digitális.
Népszerű izomautó a Dodge Charger, ami érthető is, hiszen önmagában is jó formájú gép, de erre csak rátesznek az olyan apróságok, mint a Hazárd megye lordjai vagy a Halálos iramban filmek, ahogy rendre felbukkan. De az üldözős jelenetek királyából sem maradhat ki, az eredeti Bullitt Mustanggal Steve McQueen épp egy fekete Charger pusztulásához asszisztált.
Erről itt viszont látszik, hogy messze nem az eredeti állapot volt a cél, de az ízléses restomod sem igazán jött össze a fényszórók vörös LED fényeivel és a 20 colos felnijeivel, mögöttük a Wilwood fékek piros nyerge világít.
Utasterében megmaradt a műszerfal és a fa karimás kormány, de a középkonzolt már modern műanyagra cserélték és az üléseket is átpakolták a Challengerből. Nem a régiből, hanem abból a 2014-es évjáratúból, amiből a motor is érkezett.
Mert a régi V8-as helyére egy modern, szintén 8 hengeres, de 6,4 literes HEMI blokk került 470 lóerővel, hozzá hatsebességes Tremec kézi váltó. Nem csak tapadós Toyo R888-as gumik kerültek alá, hanem négylengőkaros hátsó felfüggesztés, mely azért nagyban javítja a kezelhetőséget.
Régóta kering a neten az a kép, amin sorba kötött fák lógnak egy út felett kifeszített huzalokon - a leírás szerint a finnek így álcázták az útjaikat a második világháborúban.
A finn források valamivel konkrétabban fogalmaznak, ha minden igaz, 1940-ben, a Raate és a Suomussalmi között vezető útért vívott harcokban használták ezt a taktikát arra válaszul, hogy a szovjetek magas őrtoronyot emeltek a határon, amelyről megfigyelhették a területet és magát az utat is. A határtól számított 10 kilométeren fűztek fel fiatal lucfenyőket különféle huzalokra/kötelekre, amelyeket aztán - valószínűleg - gépi erővel feszítettek ki.
Forrás: reddit.com
Az nem derül ki, hogy az ötlet tényleg bevált-e, a finnek mindenesetre győztesen kerültek ki a Raateért vívott csatából, igaz, a téli háborút a Szovjetunió nyerte - óriási áldozatok árán. A finnek helytállása beépült a kultúrába (ld. Njet, Molotoff), azóta mémesedett is, a neten így szoktak fogalmazni: minden szovjet katona gangszta, amíg finnül nem kezd beszélni a hó.
Régóta várják a BMW rajongói, hogy egy igazi középmotoros zászlóshajóval robbantson a márka. Valami olyannal, amivel bátran ki lehet állni az Audi R8, a Honda NSX és a Chevrolet Corvette ellenében, közülük leginkább talán az utolsóra hajaz az autó.
A 617 lóerő, a 3 másodperc körüli gyorsulás és a köridők alapján a teljesítmény már simánmegvan, de a mai trendek alapján az új XM hibrid hajtáslánca valószínűleg reálisabb lenne benne.
Egy héten belül debütál az új Batman, amelyben Robert Pattinson lesz a csuhásember, a híres Batmobile pedig egy - az eddigiekkel ellentétben - jól felismerhető, második generációs Dodge Chargeren alapszik. A marketing részeként a Warner Bros stúdió épített egy kamu Batcave-et, ahol személyesen vezették körbe az érdeklődőket, és mutatták be nekik többek között az új autót is.
A túra vezetője szerint négy Batmobile készült, a kiállított darab egy volt közülük, amelyet az akciójelenetekhez használtak; a vezető szerint négyből hármat 650 lóerős V8-as hajtott. A negyedik példány ezzel szemben egy Tesla hajtását kapta meg, hogy az éjszakai és a beltéri jeleneteknél ne zavarjon be a csillapítatlan V8-as.
Alig egy hete írtuk meg, hogy Manny Khoshbin, amerikai milliomos árulja a nem túl jó állapotban lévő Bugatti Veyronját. Ez csak azért érdekes, mert annak ellenére kért volna érte több mint 1 millió dollárt, hogy az autó több helyütt karcos, a szerviz jelentése szerint szivárog belőle a hűtőfolyadék és az aktív hátós szárny sem működik rajta.
Khoshbin szerint ez az egyetlen Veyron ebben a kék-fehér színben, az eladás előtt pedig bő 11 millió forintnyi dollárért vett rá új gumikat, most viszont már tudjuk, hogy ez is kevés volt ahhoz, hogy meggyőzze a potenciális vásárlókat. Valószínűleg az tette be a kaput, hogy a szerviz jelentésében az is szerepelt, hogy "biztonságos vezetésre alkalmatlan" az autó, így már az aukció utolsó napján közzétett magyarázkodó videó sem segített, a licit nem érte el a minimum árat.
Rengeteg aprósággal próbálják maximalizálni a Forma-1-es pilóták teljesítményét, különféle hűtőmellényekkel gondoskodnak arról, hogy ne főjenek meg. Kapcsolódó adat, hogy versenyenként 2-3 kilót adnak le/izzadnak ki, így inni sem árt néha.
Fél évszázaddal ezelőtt mindezt a lehető legegyszerűbben oldották meg: az 1960-as argentin nagydíjon készült felvételeken az látszik, hogy simán csak arcon/mellkason öntik a túlhevült sofőröket - mindezt nem persze nem nyélgázon.
Forrás: gtxforums.net
A felvételeken a 32-es rajtszámú Cooper-Maserati T51-esben José Froilán González, a 4-es rajtszámú Ferrari D246-ban pedig Roberto Bonomi kapja az ívet.
2011-ben mutatta be a Lamborghini az Aventadort, mely egészen mostanáig a Murcielago-t váltó V12-es sportautó volt a kínálat tetején. Hamarosan viszont megérkezik a következő nagy dobás, az Aventador gyártása pedig leállt és az utolsó darabokat szállítják ki a vásárlóknak.
Illetve nem mindegyik ért célba, hiszen a hetekben kigyulladt óceánjárón is voltak olyan Aventadorok, melyeknek a tulajdonosa nagyon várja az autót. Hogy ezeket pótolni tudják, újra beindul majd a gyártás az olaszországi Sant'Agata Bolognesében.
2021 nyarán tartották a Lamborghini Aventador LP-780-4 Ultimae premierjét, mely a modell búcsúja. Ebben a 6,5 literes, szívó V12-es motor 780 lóerős, amivel az összkerékhajtású sportautó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 355 km/óra a végsebessége.
Nem az Aventador az egyetlen, amit pótolni kell a rakományból. A Porsche csúcsgépe, a 700 lóerős 911 GT2 RS néhány példányát is újra kell gyártani. Ez a modell még az előző generációból a 991.2-ből készül.