Napjaink autóiparában sok gyártó sokféle alternatív hajtással kísérletezik, a különböző hibridektől a hatótávnövelős rendszereken keresztül a teljesen elektromos megoldásokig. A Škoda azonban valami olyasmit vett elő, amelyre nemigen volt még példa: a Vision X benzinnel, gázzal és villannyal is megy.

A Kodiaq és a Karoq után ez lesz majd a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka harmadik hobbiterepjárója, és bár egyelőre csak tanulmány, azt állítják, nem egyszerű stílusgyakorlatról, hanem egy valódi autó prototípusáról van szó. Stílusjegyeit tekintve egyértelmű a rokonság a két, már gyártásban lévő SUV-val, de azért nem hozták le a feladatot teljesen új ötletek nélkül.
A jellegzetesen škodás, függőleges rácsozású maszkhoz külön szegmensekből álló, keskeny fényszórók társulnak, és ahogyan az egész autót, úgy az orr-részt is szögletes formák határozzák meg. A felniken és a hátsó lámpákon megjelenik a kristálymotívum, amely a beltérben is megvan. Bejutni az érintésre kiemelkedő kilincsekkel lehet, vagyis csak lehetne, ha ebben a pillanatban nem ripakodna rám valaki, hogy „NO OPEN!”
Befotózni azért lehetett, így nem titok már előttünk a Vision X belseje sem. A szürke-zöld színkombináció hatásos, a zöld cérnával varrott szövetek pedig kicsit emlékeztetnek az egykori farmeros kárpitokra, legalábbis stílusukban. A fényes betéteket ugyanakkor szerintem egy kicsit túltolták, a középső kijelzőt körülölelő betét kimondottan stricis. Ezen nyilván finomítanak még, aligha a Škoda lesz az, aki egy kis crossovernél ilyet sorozatgyártásba tol.
A külsőnél és belsőnél is érdekesebb az az összetett hajtásrendszer, amit a mérnökök megálmodtak a Vision X-be, és kicsit talán meglepő is, hogy ezt nem a konszern valamely magasabban pozicionált márkájánál vezetik be.
Egyrészt ott van az autó orrában egy 1,5 literes G-TEC belső égésű motor, amely nemcsak benzinnel, hanem CNG-vel, azaz sűrített földgázzal is megy, sőt akár biogázüzemre is képes. 130 lóerős, csúcsnyomatéka 200 newtonméter. A két CNG-tartály közül az egyiket a hátsó üléssor alá, a másikat a hátsó tengely mögé tették, a benzintank szintén a hátsó ülések alatt kapott helyet.
A Vision X-ben két villanymotor is dolgozik: az egyik kombinált önindító-generátorként a belső égésű motorhoz kapcsolva, a másik pedig a hátsó tengelyt állandóan hajtva. Utóbbi 48 voltos lítium-ionos akkumulátorból kapja az energiát, az akkucsomagot a fékezési energia is visszatölti. Ezzel a kiépítéssel elsőkerék-, hátsókerék- és összkerékhajtásra is képes az autó, ráadásul az első kardántengely nélküli, összkerekes Škoda. Mindent egybeszámolva összességében 650 kilométeres hatótávot ígérnek a Vision X-hez. A crossover 9,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 200 km/h.
Az úgynevezett utolsó mérföldes közlekedéshez a csomagtartóban két elektromos gördeszka is ott figyel, amelyekhez sisakokat és egy drónt is bedobtak még a Škoda farába.
Rengeteg további friss tartalom a genfi szalonról:
- Keresztben a sikoltó családdal
- 435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
- Toporgó jövő
- Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
