Alig hagytak valamit az elődmodell megkapó esetlenségéből: az új kisautó inkább sportos, mint aranyos. Ez részben a szilvamag-forma első lámpák és a rendszám alatti nagy légbeömlő révén létrejövő elszánt űrlény arckifejezésnek köszönhető, de az autó arányai is sokat változtak. Az orra hosszabb lett, így a mini-egyterű jelleg a múlté: a Twingo második generációja ilyen szempontból leginkább a Citroën C2-esre emlékeztet. Az egyetlen részlet, amely egy picit emlékeztet a régi típusra, az a hátsó ajtóból kissé kitüremkedő ablak. A farrész amúgy is érdekesebbnek tűnik, mint az autó többi része: van benne valami a Mégane hátraálló fenekéből, ami egész egyedivé teszi.
A belső tér szemre meglehetősen puritán anyagokból áll, de a középen elhelyezett nagy műszeregyüttes, a kormányoszlopból magányosan kitüremkedő fordulatszámmérő, az ovális szellőzőrostélyok, és a többszínű műszerfal egész fiatalossá teszi a műszerfalat. Az elődmodell gyermekien játékos megoldásait azonban hiába keressük: az összkép azt sugallja, mintha a Twingo megkomolyodott volna a születése óta eltelt 15 év alatt. A méretei is ugyanezt sugallják: 3,43 méterről 3,6 méterre nőtt a hossza. Igaz, a hossznövekedését leginkább a helypazarló formaterv tehető felelőssé, vagy legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy lehajtott hátsó üléssorral 1095-ről 959 literre csökkent a hasznos csomagtér-térfogat. A hagyományokhoz híven az új modell hátsó üléssora is mozgatható hosszirányban, így két kisgyereket szállítva akár 285 literre is növelhető a csomagtartó mérete, viszont felnőttek számára hátratolva a padot már csak 165 liter marad a csomagoknak.
A nagyobb motortérben méretesebb motorok is elférnek, bár a benzinmotorok esetében egyelőre nem használták ki ezt a lehetőséget. A Twingóhoz kizárólag 1,2 literes négyhengeres benzinmotorokat kínálnak majd, akárcsak az elődjéhez, igaz, ezúttal háromfélét. A 60 és 75 lóerős motorok gyakorlatilag változtatás nélkül kerültek át, egyedül a turbófeltöltős, 100 lóerős kivitel hat újdonságként. A várakozásoknak megfelelően az új turbómotorral határozottan fickósnak tűnik a Renault új kisautója, legalábbis az adatok szerint, álló helyzetből 100 km/h-ra 9,8 másodperc alatt gyorsulhat, ami ebben a kategóriában kiemelkedő értéknek számít. Ugyanakkor az új Twingóban már elfér a jól ismert 1,5 literes turbódízel is, amelyből egyelőre a leggyengébb, 65 lóerős kerül be a legkisebb Renaultba. Az franciák az összes motorhoz ötsebességes kézi váltót kínálnak, bár a 75 lóerős benzineshez Quickshift fantázianevű robotizált váltó is rendelhető.
A Twingo összesen hatféle felszereltséggel lesz kapható, ezek az Access vagy Authentique, az Expression, a Privilege, az Initial, a Dinamique és a GT névre hallgatnak. Már az alapmodell biztonsági felszerelése is kielégítőnek tűnik, hiszen az alapfelszereltséghez tartozik a két légzsák, a blokkolásgátló és a vészfék-asszisztens. A típus forgalmazását előreláthatóan júniusban kezdik meg Európa-szerte.