A Volkswagen egymás után állítja át üzemeit elektromos autók gyártására, ám egy dolog a hardver és egy másik a „szoftver”, azaz a gyártórendszerek mellett dolgozó emberek „átprogramozása”.
Korai Ford Sierra eleve nem sok maradt, hiszen a legtöbb hátsókerekes Ford elhasználódott már, az összkerekesekkel együtt. RS500 pedig végképp nincs, hiszen a Group A túrautós homologizáció kedvéért csupán ötszázat épített az 1987-es évadra az Aston Martin Tickford. Valaki most úgy érezte, hogy egy tényleg makulátlan példány 2023-ra megér 256 millió forintot, hisz ilyen talán nem lesz több.
A kisteleki lakosság, sőt hivatalosan még a képviselők sem ismerhették meg egy 500 milliárd forintos beruházás részleteit, mielőtt az megszavazták volna, de azt azért lehetett sejteni, hogy egy újabb akkumulátorgyárnak adnak területet. A 24.hu ma reggeli cikke szerint ennek ellenére a képviselő testület lényegében csont nélkül megszavazta a beruházást. Ez különösen annak fényében érdekes, hogy pont az utóbbi időszakban Debrecenben, Gödön és Győrben is komoly indulatokat szított, hogy az ott élők bevonása nélkül hoztak hasonló döntést.
Az elektromos átállás nemcsak az autókat érinti, a Volvo szerint ideje új módon viszonyulni ezekhez a járművekhez. A cég meg is kezdte a munkát.
A Dodge tavaly mutatta be az elektromos Chargert Daytonát, ami bár kívülről elképesztően állat lett, sokaknak valószínűleg hiányérzete lett volna, ha az izomautósága ellenére hangtalan marad. A Dodge erre is gondolt és ígért is egy merészet: állításuk szerint a villany-Charger úgy fog üvölteni, mint egy Hellcat.
A Pininfarina 1873 lóerős, négymotoros elektromos hipersportautójáról eddig is tudtuk, hogy nem kimondottan lassú, ám most már papírja is lesz minderről. A gyártó ugyanis egy indiai rekordkísérlet során két kategóriában is a világ legjobbjának bizonyult.
Japánból származó hírek szerint nem a jelenlegi, ötödik generációs Supra lesz az utolsó, lehetséges azonban, hogy ez az utolsó, belsőégésű motorral szerelt változat, ugyanis egyes autóipari pletykák szerint a következő már elektromos lesz. Mielőtt ez bekövetkezne, készítenek még néhány igen érdekes darabot.
Változott a helyzet az amerikai porondon: az autósok örülhetnek, mert nő az autókínálat, mind az új, mind a használt autók piacán, ugyanakkor éppen emiatt belefulladhatnak autóhiteleikbe.
Mindig kedveltem az olyan elvetemült építéseket, amiknek az alapja valami átlagos, alapból elég lassú autó. Ezek nyilván végtelen pénzt emésztenek fel és kicsit értelmetlenek is, hiszen a végeredmény általában igen korlátozottan használható. De azért van abban valami pikáns, amikor egy fehér Octavia lehagy egy Lamborghini Huracán Performantét.
Február 25-én éjjel hatalmas zajra ébredtek az Erdőkerülő utcai lakótelep lakói. Egy Opel ittas vezetője szántotta végig az ott parkolók autókat. A szemtanúk szerint olyan részeg volt az Astra sofőrje, hogy megszólalni is alig tudott.
Az autók töréstesztjeit az 1990-es évek elején kezdték, és bár az elmúlt három évtizedben sokat finomítottak rajtuk, úgy tűnik, az elektromos autók megjelenésével újra frissítésre szorulnak.
"Mennyiért tankoltál ma? Hol a legolcsóbb a nafta" - ezt a kérdést tettük fel a Totalcar Facebook-oldalán pénteken. A válaszokat gyűjtöttük csokorba. Felkerült a térképre egy olcsó, 590 forintos literárat nyújtó kút, de érkeztek többek között Ausztriából, Erdélyből, Svájcból is különböző árinfók.
A Dodge Viper szellemisége a méltán híres Shelby Cobrát idézi: hatalmas motor, könnyű kaszni, hátsókerékhajtás rengeteg lóerő és semmi egyéb. A Viperbe egy még amerikai szinten is óriási, 8 literes, V10-es motort raktak, aminek még a leggyengébb változata is 400 lóerőt tudott. A hatalmas motor mögé felakasztottak egy manuális váltót és kész is volt a 90-es évek egyik legpusztítóbb amerikai sportautója.
Olvasónk, András hívta fel a figyelmünket egy átlagosnak tűnő hirdetésre: első blikkre egy egyszerű kombi Passatot akarnak elpasszolni, épp csak a JSZP szerint tolattak vele a kelleténél többször.
Rengeteg szó esik itt nálunk is az ittas vezetésről, de néha még mi is meglepődünk egyik-másik történeten. Ilyen történet az is, ami egy észak-walesi férfival történt.
Az autók sebességének korlátozása a legbiztosabb módja a balesetek csökkentésének, ám egyben az autósok bosszantásának is. A szakértők keresik a kompromisszumos megoldásokat.
Február 13-án Zalaegerszeg és Bagod között, a 76-os főúton egy Opel Astra elgázolt egy elé ugró szarvast, mely az ütközés következtében átrepült a szemközti sávba és egy, a Magyar Közút tulajdonában lévő Volkswagen kisteherautót talált el, mely során súlyos felsérüléseket szenvedett a Közút körmendi kollégája.
Jelentős leépítést hajt végre a Ford az európai piacon. Németországot és az Egyesült Királyságot érinti leginkább a döntés.
A KRESZ persze sokat változott az idők során, de vannak dolgok, melyek mindig is úgy voltak, ahogy ma: például a jó öreg STOP tábla - gondolhatnánk, pedig a helyzet egészen más. Bár megállásra felszólító jelzés már 1914 óta létezik, a jól ismert fehér szegélyű, nyolcszögletű piros táblát benne fehér felirattal pont 50 éve rendszeresítették Magyarországon.
A Peugeot 508 egy kihalófélben lévő kategória terméke, hiszen nem SUV, hanem egy lapos és hosszú, normális arányú autó. A francia gyártó abban azért behódolt az aktuális divatnak, hogy a szedán tetővonala kicsit kupés, viszont a kombi simán csak kombi lett, nem pedig shooting brake.
A Fordnál nagy hagyományai vannak a nevetségesen gyors kisbuszoknak. Az első még 1971-ben készült el, melyet 1984-ben és 1994-ben újabb változatok követtek. A kétségtelenül legdurvább viszont mégis a 2022-es kiadás, mely brutális aerodinamikát és 2000 lóerőnyi villanymotor kapott, így két másodperc alatt gyorsul százra.
Egy tanulságos közúti balesethez riasztották a rendőröket a napokban: Veszprémvarsány és Ravazd között ütközött össze egy Opel és egy mopedautó. Az Opelt vezető fiatal sofőr utolérte a mopedautót, időben lelassítani és kitérni már nem tudott. A vétkes sofőr autója a szántóföldön kötött ki a mopedautó pedig csúnyán összetört.
Egy euqir78 nevű TikTok felhasználó átvizsgálás céljából szerelőhöz vitte Ford Fiestáját, majd gyalog egy közeli McDonald’s felé vette az irányt. Nagy meglepetésére az átvételt követően alig 10 perccel az étterem előtt találta autóját, mellyel az egyik szerelő elugrott kajáért. Mikor a tulajdonos felhozta az esetet, a szerviztől azt a választ kapta, hogy ez teljesen normális, szokványos eljárás.
Az elektromos autók hívei szerint az autók mindennapos környezetszennyezését a villanyautókkal lehet megoldani. Nem biztos, hogy igazuk van.