Már péntektől készülni kell a fennakadásokra a hétvégi Nemzeti Vágta miatt, ami a szokásokhoz híven ezúttal is a Hősök terén rendeznek majd meg. A környéken több utat és útszakaszt lezárnak, ezek elsősorban az autósok életét nehezítik meg.
Május óta rebesgetik a Polestar 3-at, a gyártó első, volvós formai jelleget nélkülöző SUV-jét, ami a BMW iX méretkategóriáját célozza meg, világpremierje pedig most már biztosan október 12-én lesz. Az angol Auto Express értesülései szerint 38 millió forintnak megfelelő 80 ezer font lehet a sima Long Range autó nyitóára, az erősebb Performance modell pedig 40 millió forint fölé csúszhat be.
Ma már súlyos milliókat érnek a szépen megóvott vagy restaurált szociautók, és a folyamat nem most kezdődött, bő négy éve már írtunk a jelenségről. Persze vannak olyan modellek, amelyek keresettebbek, azoknak kúszik fel igazán az ára, és vannak kevésbé népszerűek. Ilyen a Škoda Favorit is, amiből már 140-ért is egész normálisat lehet venni – jó, persze van egytulajos, Merkur-számlás millió fölött, a legdrágább pedig 3,3 milla idehaza. De most külföldön felbukkant egy autó ennek a bő duplájáért.
A cseh rendszámú Ferrari 488 Spider egy reggeli órán próbált Magyarországra jönni a letenyei határátkelőnél, de a rendőröknek szemet szúrt a piros sportautó, amit az európai járműnyilvántartó rendszerben gyorsan le is ellenőriztek, méghozzá eredményesen: a kocsi különféle rendszámokkal szerepelt már a magyar és a cseh nyilvántartásban is, emellett a NAV is elrendelte a jármű lefoglalását.
Az egyedi azonosító jellel való visszaélés bűntettének gyanúja miatt elsőként a Nagykanizsai Rendőrkapitányság nyomozói foglalták le a kocsit, innen haladhat tovább az ügy.
Teljesen biztos vagyok benne, hogy a vérpezsdítő érzés nem veszik ki az új Mercedes C63 AMG-ből, ugyanakkor mindenkit megértek, aki a nagy V8-as helyére kerülő kétliteres, négyhengeres érkezésének nem örül. Minden bizonnyal ennek kapcsán merült fel a kérdés a CNet újságírójában is, mikor egy spanyolországi rendezvényen megkérdezte az Auditól, hogy nekik vannak-e terveik a sportmodellek villanyosításával, illetve a hengerek számának csökkentésével, a válasz pedig biztató.
Egészen szürreális igazoltatás történt a napokban Balatonszemesen. Na, nem azért, mert a rendőrök követtek volna el bármit is, épp ellenkezőleg: az intézkedés alá vont autós sziporkázott, ha létezik baromság per másodperc mutató, igen magas számot mutatott volna. Az esetről készült videót a Telex szúrta ki, aki hajlamos felhúzni magát ilyesmin inkább ne nézze meg.
A BYD az egyik legnagyobb kínai autógyártó cég, sőt, villanyautós fronton a toplista dobogós helyein szokott szerepelni világszinten. Európai terjeszkedésüket remekül bizonyítja, hogy 2019-ben már Magyarországon szerelték össze elektromos buszaikat, most pedig elhatározták, hogy elektromos autóikkal is betörnek az európai piacra. Három típussal és kiterjedt kereskedői lánccal készülnek még év végéig.
Megjelent a Civil Pofátlan(tan)ítás legfrissebb része, és ezúttal is igen erős videók kerültek be az ORFK-OBB és a Budapesti Autósok közös sorozatába. Bekerült például az a mercis, akiről külön is írtunk, amikor záróvonalon és piroson is áttolva majdnem biciklist gázolt. De sok más durva szabálytalanság is látható a videóban.
Még júliusban jelentette be a Maserati, hogy készítenek egy olyan sportautót, ami csak versenypályán lesz használható. A neve Project24 lett és tulajdonképpen a 2020-ban bemutatott Maserati MC20 pályára kihegyezett változata.
A Ferrari Purosangue körül a megjelenése óta igen nagy a nyüzsgés, ami nem is véletlen, hiszen egy olyan modellről van szó, ami merőben eltér az összes eddigi Ferraritól. Bár igazán megosztó tárgy lett a Ferrari hobbiterepjárója, a műszaki tartalmat az olasz márkától megszokott és elvárható módon kompromisszummentesen odatették.
Súlyos baleset történt az M1-es autópályán Tatabánya térségében a napokban. Egy autó sofőrje tisztázatlan körülmények között megcsúszott a csapadékos időben és olyan erővel csapódott a szalagkorlátba, hogy átrepült a szembejövő sávba. Erős a gyanú, hogy a balesetet gyorshajtás okozta.
Mintegy 100 ezer Mercedest hív vissza a gyár egy modul hibája miatt a bild.de című német lap szerint. Ha megtörténik a baj, akkor bekrepál a külső világítás, kioldódhat a hátsó üléstámla, sőt lehet, hogy a tolatókamera is bedöglik - ja, és akár ki is gyulladhat a jármű.
Az Opel már a régi Manta stílusosan modernizált, elektromos verziójánál belengette a GSe típusjelzést, aminek egy ideje már a logóját is ismertük. A jelölés mögé olyan modelleket szán a gyár, amik a sportos GSi-k szellemiségét viszik tovább, némi elektromossággal fűszerezve. Most itt az első ilyen modell, az Astra GSe, ami ötajtós és kombi változatban is elérhető lesz.
Igaz, egyelőre Németországban, de véget ért az aranykor a Teslások számára. Az amerikai gyártó ugyanis bejelentette, hogy a növekvő energiaárak miatt kénytelen komolyan megemelni az áram árát a Supercharger töltőállomásokon.
A BMW lépcsőzetesen készíti fel a világot az ilyen autókra: először kitalálták a hatalmas, hódfogra emlékeztető veséket – például az M4-en –, aztán ezeket ráfaragták egy hatalmas, elektromos hobbiterepjáró orrára. De ott van még az új 7-es is, ami elszakadt a klasszikusan elegáns, nyúlánk limuzinok formavilágától. Most pedig itt a legújabb agymenésük, a visszafogottságot hírből sem ismerő XM.
Az Alpine sokáig egyetlen modellt kínált csupán, de 2026-ig három elektromos típust is piacra szeretnének dobni, köztük egy csapotthátúval, egy sportautóval és egy SUV-vel, utóbbit - amit egyelőre GT X-Over néven emlegetnek - a Párizsi Autószalonon fogják bemutatni. Mellette azonban az idén frissített A110 egy sportos verzióját is kiállítják, ám az autót már most hétvégén láthatja a japán közönség.
Több mint egy évtizeddel a 2011-es Genfi Autószalonon történő bemutatkozását követően vevőre talált az utolsó Lamborghini Aventador. 11 év után a Lamborghini leállítja végleg a modell gyártását. LP 700-4 néven kezdte az életét, és az évek alatt több mint nyolc különféle változat készült.
200 lóerős Giuliák állnak szolgálatba az olasz rendőrségnél. Az év végéig 450 darab speciális festésű Alfát kapnak az olaszországi egyenruhások.
Az elmúlt két évben megújulási hullám söpört végig a nagymúltú márkákon, ami sokuknál új emblémákat is jelentett: a Peugeot gyökeresen újraálmodta az oroszlánját, a Renault a rombuszt stilizálta, a Dacia messzire hajította a sörnyitót, de a Volkswagen és a Škoda is újított. Ebbe a sorba állt be a Citroën.
A BMW idén tavasszal bekebeleztze udvari prémium tunercégét, az Alpinát, egy mostani Facebook-bejegyzésből pedig úgy tűnik, hogy az anyacég már most elkezdte átalakítani a modellkínálatot: a gyártás leállítása után utód nélkül marad a jelenlegi, B7-es generáció, ezzel véget érhet a hetesre épülő Alpinák sora.
Volt idő, mikor egy Rolls-Royce úgy volt tökéletlenül tökéletes, ahogy kijött a gyárból. 2022-ben viszont már az eleve pimpelt Black Badge verzió sem mindig elég, legalábbis a bajor Spofec tuningcég szerint.
iOS 15.0 és Android 8.0, vagy annál frissebb alapú távoli eléréssel bővül a Suzuki kínálata, melyet egész Európában Magyarországról szolgál ki a japán gyártó.