A kétüléses, nyitható tetejű O2-vel kapcsolatban maga a Polestar vezérigazgatója említette meg egy interjú, hogy szívesen látná gyártásban. Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy dönteni még nem tudtak, és nem is szeretnének még egy darabig.
Bűnügyi felügyelet elrendelését indítványozták azzal a műszaki vizsgabiztossal szemben, aki hivatali kötelességét előnyért megszegte, elfogadta a vesztegetést és közokiratot is hamisított.
A Redwood Material akkumulátor-újrahasznosítással foglalkozó cég, amelynek társalapítója mellesleg a Tesla egykori műszaki vezérigazgatója, J. B. Straubel. Kedden jelentették be, hogy az új autóipari partnerük nem más, mint a Toyota észak-amerikai leányvállalata, és öreg hibrid-akksikkal fognak kezdeni.
Manapság szinte minden autóban van legalább egy képernyő, amire a gyártók igyekeznek is átköltöztetni a lehető legtöbb funkciót. Különböző gombokat és kezelőszerveket lehet így megspórolni, ami nem csak gyártási költséget, de a hibaforrások számát is csökkent(het)i. Sok felhasználó és vezetésbiztonsági szakértő azonban kifogásolja a megoldást, most pedig a dizájnerek is beálltak a sorba.
A Ferrari limitált szériás típusai még a mezei modelleknél is jóval drágábbak, az Icona Series sorozatba szánt Monza SP1 és SP2 egy-egy példánya 1,6 millió eurótól (~650 millió forint) indul, az autóból összesen 499 darabot terveznek gyártani. A 2022 Ferrari Cavalcade nevű, exkluzív eseményen azonban némileg lekonyult a megjelent Monza-tulajdonosok mosolya.
Itt az aratás időszaka, ezért valószínűleg megszaporodnak a mezőgazdasági gépek az ország útjain. A Heves Megyei Rendőr-főkapitányság szeretné felhívni a figyelmet a jelenségre, ami a közlekedésben több résztvevőt is érint. Egyrészt kérik a mezőgazdasági járművek vezetőit, hogy mielőtt munkához látnak, ellenőrizzék a járművek műszaki állapotát, különös tekintettel a világításra, a kiegészítő eszközök rögzítésére és a fékrendszerre.
Humoruknál vannak a floridai rendőrök: miután lefoglalták egy – vélhetően elég jól kereső – drogdíler C7-es Corvette Z06-osát, úgy döntöttek, hogy a leghasznosabb, ha rendőrautót fabrikálnak belőle. Akár még civil külsejű rendőrautó is lehetett volna belőle, de ha már nekiálltak, nem lazázták el: teljes matricázást és egyedi fényeket is kapott a C7. Mennyivel elegánsabb és hasznosabb megoldás ez, mint amikor az ilyen járműveket valami kifacsart példamutatás okán bezúzzák.
Pest megyében ellenőrizték a forgalmat a rendőrök a napokban és fenn is akadt a hálón két túlsúlyos karaván. Az M4-es autóúton szűrték ki mindkét szerelvényt, mindkettő honossága román volt.
A kezdetektől az autóeladás egyik legélesebb fegyvere volt a prospektus: a képekkel, adatokkal és szép ígéretekkel teli füzet, amelyet otthon végigtanulmányozhattak a potenciális vásárlók. Ám úgy néz ki, az internet és a spórolás ezt a műfajt is a múzeumba küldheti, a vonalas telefon, a filmes fényképezőgép és a többi hasonló, még az előző évezredből származó megoldás közé.
A BMW az M részleg 50. születésnapjára több különleges modellt is tervez, a csúcspontnak egyértelműen az év végén bemutatkozó 3.0 CSL-t szánják. Arról eddig is lehetett tudni, hogy az autó egy erősen átalakított M4 CSL lesz, most azonban az első, mérsékelten álcázott képek is megjelentek róla.
Az óriási lakókocsik és minijachtok vontatása nem kimondottan magyar-specifikus probléma, de pl. a kemping-mániás Németországban és az USA-ban fontos szempont, hogyan teljesít az autó egy néhány tonnás utánfutóval. A The Fast Lane Truck Youtube-csatornán megcsinálták a fej-fej melletti tesztet, amiben egy benzines (6,2-es V8-as) GMC Sierra 1500 Denalit állítottak ki egy Ford F-150 Lightning elektromos pickup ellen, a vontatmány pedig egy 2,7 tonnás ATC Game Chager Pro Series lakókocsi volt.
Az agglomerációból busszal érkezők örülhetnek, ugyanis elméletileg kiszámíthatóbbá válik majd a közlekedés Budapest irányába - köszönhetően az újonnan kialakított buszsávnak. A buszsávot a Magyar Közút Zrt. alakította ki a Volán számára és azt várják ettől a fejlesztéstől, hogy a lépésben araszoló kocsisorba szoruló távolsági buszok problémakörét ezzel az ötlettel egycsapásra megoldják.
A gyártók általában megtartják maguknak a legérdekesebb prototípusokat, a többit pedig bezúzzák, vagy szétszedik. A legritkább az, ami most a LaFerrari három prototípusával történik: ezekért augusztusban, egy árverésen küzdhetnek meg a legelszántabb gyűjtők.
Az Országos Mentőszolgálat járműveire is érvényes a Molnál múlt pénteken bevezetett tankolási korlátozás – írja a 24.hu. Ez azt jelenti, hogy a mentőgépkocsikba is ötven litert tankolhatnak legfeljebb, ami az idézett egészségügyi szakértő, dr. Kunetz Zsombor szerint lassíthatja a mentőszolgálat munkáját. A járműveknek ugyanis nagy - átlagosan 75 literes - az üzemanyagtartálya, sokat is fogyasztanak, így akár napi többszöri tankolásra is szükség lehet.
A Volvo bejelentése szerint a szlovákiai Kassán (Kosice) építik fel a cég új villanyautó-gyártó üzemét, 1,2 milliárd euró befektetésével. A cél évi 250 ezres gyártókapacitás kialakítása.
A tíz darabos i3S Home Run sorozattal véget ért a BMW i3-as 2013 óta tartó gyártása Lipcsében, és ezzel együtt a példányszám is épp elérte a 250 ezret.
Van, akinek csak egy öreg doboz, másoknak igazi kincs a Volkswagen T3. Különböző változatai az 1970-es évek legvégétől a kilencvenes évek elejéig készültek, de például Dél-Afrikában csak 2022-ben állították le a gyártását. Idehaza nem sok eladót találni, és már a kevésbé vonzó állapotúak is milliós nagyságrendben mozognak, Németországban a legszebbek és a ritkaságok akár 60-65 ezer eurót, úgy 25 millió forintot is megérnek. Aztán itt van ez a példány, potom 145 milláért. Hát megőrültek?
Érdekes kis statisztikát közölt a StockApps a villanyautó-töltők számáról, országonkénti bontásban. Ebből kiderül, hogy Kínában jóval több töltőállomás működik, mint a világ más országaiban összesen.
Elég jó üzletet ígér az elektromos luxusautók piaca, ennek megfelelően egyre több a jelentkező a benépesítésére, az olyan ismert márkáktól kezdve, mint a Jaguar vagy a Mercedes, a teljesen új vállalkozásokig. Az utóbbiak táborába tartozik az Aehra, amely egyelőre néhány ismert szakembert tudott felsorolni, néhány vázlatos tervvel együtt.
Tavaly merült fel az igény új űrhajósszállító járművek iránt a NASA-nál, mivel néhány éven belül újra embereket szeretnének az űrbe küldeni az Artemis program keretében (ez a második fázisban következik, a dolgok mai állása szerint 2024-ben), és az 1983-as Airstream lakóbusz, amit eddig használtak, kissé már ódivatú benyomást keltett.
A Stellantis egyik vezetője, Arnaud Deboeuf a Stellantis egyik francia üzemében beszélt arról, hogy mi most a legnagyobb kihívás az autógyártók számára. A gyártásért felelős vezető szerint a piac teljes összeomlása is bekövetkezhet, ha nem sikerül jelentősen csökkenteni a gyártás költségeit.
Gyakran hangoztatott panasz, hogy a BMW-sek (és tetszés szerint más német prémiummárkák) sofőrjei nem nagyon használják az irányjelzőt. Ebből aztán rengeteg vicc is kerekedett, mint például ez: ha haszontalannak érzed magad, gondolj azokra, akik a BMW-gyárban indexet szerelnek az autókba. Most olyan helyről jött felszólítás, ahonnan talán a legkevésbé vártuk, a BMW USA hivatalos Twitter-oldalán ugyanis egy rövid, tömör posztot osztott meg: „Használjátok az indexet.”
Use your blinkers.
— BMW USA (@BMWUSA) June 28, 2022
Nagyobb veszélyt jelentenek a piroson áthajtó SUV-k, mint a normál személyautók – így véli legalábbis a Frankfurt am Main Kerületi Bíróság Németországban. Ezek a járművek ugyanis általában nagyobbak és nehezebbek a többinél. Ezzel indokolja a testület azt a döntést, miszerint a jövőben súlyosabb bírságra számíthatnak a piros lámpát figyelmen kívül hagyó sofőrök, ha SUV-t vezetnek, mint ha sima személyautóval szegik meg a szabályt.
Miközben úgy tűnik, hogy az elektromos autók jelentik a személyautózás jövőjét, egyes gyártók a lehetséges alternatívákról sem mondtak le. A Hyundai például folytatja az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású modellek fejlesztését, bár a legújabb hírek szerint elakadt a jelenleg is gyártott Nexo utódjának fejlesztése.
Nagy csendben két éve dolgozik azon a brit Jaguar Land Rover, hogy a Jaguar márkát teljesen új, elektromos kínálattal lássák el. Nem tartanak meg semmit a jelenlegi választékból: három magas építésű, elektromos szabadidő-autóval minden mást leváltanak.