Ha lassan is, de kitapinthatóvá válik a BMW és a kínai CATL terve, amelyben Magyarország is kulcsszerepet kap.
Egészen szürreális jelenetsor játszódott le Somogyban tavaly nyáron. Egy férfi gyalogosan haladt az úttesten, amikor a menetrend szerint közlekedő helyi járat elhaladt mellette. Emberünk ekkor úgy érezte, túl közel volt hozzá a busz, rendesen bepöccent, bepattant a közelben parkoló autójába, és az autóbusz után eredt. Annak rendje és módja szerint előadott egy büntetőfékezést is, aminek hatását a busz kamerája rögzítette.
Ötéves fejlesztési periódus után bemutatkozott a végleges, gyártásra szánt Mercedes-AMG One, a szupersportkocsi, amelyet a Formula 1-ből származó 1,6 literes V6-os turbómotor köré építettek.
Míg a nemzetközi porondon a Yaris Rally1-es változatával megy a gyári csapat, Dél-Afrikában meglepő módon a Starletből építettek egy másikat. A Starletből, amely nem más, mint egy indiai gyártású Suzuki Baleno, Toyota jelvénnyel.
A Peugeot 4-es sorozatába az utóbbi években a kínai piacra szánt, kompakt szedánok tartoztak, de úgy néz ki, most ismét valami nemzetközi érkezik, 408-as néven.
A PlayStation játékkonzolra készült exkluzív autós játéksorozata, a Gran Turismo most tart a hetedik részénél, bemutatónkat itt találod róla. Az anyacég Sony azonban nem áll meg a szimulátornál, hamarosan TV-sorozatot gyárthat a GT alapján.
A 4,58 méteres Defender 90 és az 5,02 méter hosszú Defender 110 után, a kínálat tetejére érkezik a 130-as, amelyet egyértelműen Észak-Amerika, Kína és a Közel-Kelet igényeire szabtak.
Korábban is az volt a jellemző az AMG-re, hogy egy, vagy két motorral igyekeztek sportossá tenni a legtöbb Mercedes modellt. Úgy tűnik, a következő évek során a négyhengeres kétliteres veszi át a szabvány motor szerepét, már az olcsóbb hosszmotoros modellekben is: a következő típus, amely elveszti a négyliteres V8-ast, az E osztály lesz.
Ralph Gilles még 1992-ben csatlakozott a Chryslerhez, majd olyan projekteken dolgozott, mint a Dodge Magnum, a Chrysler 300C vagy éppen a Dodge Viper, mostanra pedig a Stellantis csoport formatervezési vezetője. Igazi álomszerű sikersztori az övé, hiszen tizennégy éves volt, amikor nagynénje, Gisele Mouscardy elküldte az egyik vázlatát a Chrysler akkori elnökének, Lee Iacoccának. Ralph Gilles egyenesen a Chrysler akkori tervezési vezetőjétől, K. Neil Wallingtól kapott választ, amiben három formatervező iskolát ajánlott.
1977-ben Jörg Bensinger, az Audi egyik mérnöke vetette fel a nagy teljesítményű, összkerékhajtású autó ötletét, mert a Volkswagen katonai járműve elég jól teljesített a havas teszteken is, így kijöttek a négy hajtott kerék előnyei. Ezeket nem csak terepen és nem csak kis tempónál lehet kamatoztatni. Az 1980 márciusában rendezett Genfi Autószalonon aztán bemutatták az Audi Quattrot.
Egyelőre csak maga a tény ismert, hogy a BMW és a CATL szerződést írt alá hengeres akkumulátorcellák szállításáról. A teljesítés 2025-ben indul, így a Neue Klasse platformhoz már ezeket használhatják.
Jelenleg kétféle Stellantis egyen-haszonjárművet lehet kapni Toyota márkajelzéssel, ám úgy néz ki, hogy érkezik a harmadik is.
Kínában minden eszközzel támogatják a villanyautók terjedését, és egyelőre működni látszik a dolog: az idei évre államilag előírt 16%-os villanyautó-arány helyett a piac 23%-ot produkált. Januártól áprilisig 1,49 millió új energiával működő jármű – villanyautó, vagy nagy elektromos hatótávú hibrid – fogyott, ami közel a duplája a tavalyi eredményeknek.
Még tavaly döntött úgy a Ford, hogy bezárja indiai gyárait, hogy ezzel is csökkentse működési költségeit. Korábban a Mahindrának próbálták eladni minden helyi érdekeltségüket, de az az üzlet nem valósult meg.
Ahogy korábban már beharangozták, a DeLorean márka visszatér, méghozzá egy új fejlesztésű, sirályszárny-ajtós géppel, amelyet 2024-től terveznek gyártásba küldeni.
Az EY Mobility Consumer Index felmérése szerint globális szinten már az újautó vásárlók több mint fele vásárolna tisztán elektromos hajtású autót, ez két év alatt 22 százalékos növekedést jelent.
Az Alpine A110 252 lóerejét manapság már egy közepes dízel is tudja, de nem kell félteni a középmotoros kupét, a kis súly miatt így is könnyen össze lehet szedni vele néhány gyorshajtásos büntetést. Franciaországban még sofőr nélkül, menetiránynak háttal, álló kerekekkel is.
Az Alfa Romeo soha nem a megbízhatóságáról volt híres, erre a Giulia szedán és a Stelvio SUV sem cáfolt rá különösebben, az amerikai J.D. Power 2021-es megbízhatósági listáján a márka a 28. helyre került a 32-ből. Ezen szeretne változtatni a jövőben az Alfa vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato.
Az ellenőrzés Komárom-Esztergom megyében történt, a célja pedig a szabálytalankodók kiszűrése és így a balesetmegelőzés. Többek között kiemelten figyelnek a vontatási és a járművek terhelésére vonatkozó szabályok betartására, a mobiltelefonozásra és az előzési szabályok betartására is.
Az azonban merőben szokatlan, ha a nyolc henger jellegzetes gurgulázása helyett teherautós kerregés szűrődik ki a motortérből. Pedig ilyen is van, igaz csak utólag. Például Ryan Milliken 1969-es Chevy Novája, amibe a megszokott V8 helyére egy keményen recsegő, hatalmas Cummins turbódízel került. Az pedig a ráadás, hogy ez a Nova egy versenyautó: a tulaja gyorsulási versenyeken indul vele.
Egyelőre csupán javaslat az autógyártó szétválasztása, amelyet épp a napokban ismertetett a cégvezetés a Renault éves közgyűlésén.
A május 26-án bejelentett és május 27-én életbe lépett aktuális kormányrendelet szerint a hatóságilag maximált, kedvezményes üzemanyagár csak a magyar rendszámos autókra vonatkozik. A külföldi rendszámos autókba is lehet tankolni a magyar kutakon, de azokba csak piaci áron.
Hamarosan új, kínai modellel bővül a Magyarországon elérhető villanyautós paletta. A Skywell egyelőre kevéssé ismert márka, a céljaik között európai és amerikai terjeszkedés is szerepel, utóbbi piacon Imperium SEV néven mutattak be autót. Nálunk is ezzel a típussal jelentkeztek be, az ET5-öst a Volkswagen ID.4 és a Skoda Enyaq ellenfelének szánják, hossza 4698 mm, tengelytávja 2800 mm, csomagtartója 467 liter.
A Mercedesnél is úgy döntöttek, nem éri meg továbbfejleszteni a hagyományos manuális váltót, inkább kivezetik a kínálatból a 2023-as évvel.
A Stellantis megalapításával egy vállalathoz került az egykori Fiat és Peugeot csoportok minden műszaki megoldása. A meglepetés az, hogy a kettőt nem csak párhuzamosan használják majd, de vegyítik is.