Akár 700 forintba is kerülhet egy liter benzin idén, ha kivezetik az árbefagyasztást – írja az rtl.hu a Gazdaságkutató Intézet számításai alapján. A világpiacon ugyanis egyetlen hét alatt hat százalékos drágulást lehetett tapasztalni, ez 86 forintot jelent hordónként, de a szakértők a hordónkénti 150 dolláros rekordárat sem zárják ki. A GKI vezérigazgatója az RTL Híradónak mondta el, hogy ez nagyságrendileg 700 forintos hazai üzemanyagárat jelentene.
Balesetet egy szombathelyi férfi, aki ittasan ült autóba január 16-án. A Váci Mihály utcában elvesztette az uralmát az autója felett, majd lesodródott az útról. Először nekiment egy parkoló autónak, majd nem sokkal ezután további két másiknak is.
A Toyota 2000 GT legendás, és nem csak Japánban. A kis sorozatú sportkocsi ma már méregdrága különlegesség, amelyet nem használna el épeszű ember. Erre jelenthet megoldást a Rocky Auto nevű vállalkozás újdonsága, amely messziről a Toyota sportkocsi tökéletes hasonmása.
A Renault nehéz időszakában van éppen, ami az eladásokon is meglátszik: a francia márka 1,69 millió autót tudott értékesíteni 2021-ben, 5,2%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ez már csak azért is érdekes, mert az előző évben a koronavírus-járvány miatt hónapok termelése esett ki. Az idén viszont a félvezető-hiánynak volt hasonló hatása.
Jellegzetes oldalsó légbeömlőket kapott az új Yaris, amely az új szabályoknak megfelelően 100 kW-os villanymotorból és 3,9 kWh-s akkumulátorból álló hibrid rendszerrel egészül ki.
Nagyot változott az autóipar az elmúlt években: az új autók értékesítése óriási visszaesést mutat. A csökkenés mértéke 2020-ban mintegy 19 százalék volt, amit 2021-ben további 4,8 százalékos visszaesés követett. A koronavírus-járvány és az annak kapcsán fellépő chiphiány azt eredményezte, hogy az autógyártók termelési üteme nem képes lépést tartani a kereslettel.
Az egyedi autó attól egyedi, hogy nem készül belőle több, de ez nem jelenti, hogy valami hasonlót ne építhetne a brit luxusautó-gyártó.
Míg számos gyártó már kizárólag a villanyautó-fejlesztésbe fekteti fejlesztésre szánt forrásait, a BMW fejlesztési igazgatója egy interjúban elmondta, hogy a cég új, hagyományos elven működő motorcsaládon dolgozik.
Elon Musk régebben már megszellőztette, hogy a Cybertruckból készülhetne egy kisebb változat is, azonban ennél konkrétabb információ azóta se hangzott el. Most viszont iparági források szerint a Tesla egy kisebb Cybertruck bemutatására készülhet egy különleges esemény keretein belül, ami 2022 márciusában esedékes.
A szigorítások ellenére úgy tűnik, hogy még mindig van, aki kockáztat és hatalmas túlsúllyal vág neki az útnak, hátha nem kapják el. A túlterhelt autószállítók, vagy ahogy a köznyelv ismeri őket, horrorkaravánok általában igen veszélyesek, ezért a hatóságok nagy erőkkel szűrik őket.
Tavaly év végén mutatták be a Ford Ranger új generációját. Az újdonság legmeghatározóbb része, hogy a Maverickhez és az F sorozathoz hasonló, szögletesebb és magasabb orr-kialakítással indul majd hódító útra.
A 4-es főúton a szajoli kereszteződésnél vetett be a rendőrség drónt, ahol két óra alatt hét sofőrt fogtak meg, akik figyelmen kívül hagyták a piros lámpát. Őket valamivel később félreállították, és 50-50 ezer forintos bírságot és 8-8 büntetőpontot osztottak ki.
A Porsche Mission R-je elvileg a márka sportautóinak jövőjét hivatott bemutatni, ezzel együtt több modellt is felfedezhetünk benne: a motorjai a Taycanból származó darabok továbbfejlesztett változatai, a formája és méretei pedig a Caymanra emlékeztetnek. Eddig csak képeken láttuk az autót, de most az EVO magazinnak volt lehetősége meghajtani az autó versenypályán.
Az összes luxusautó-márkának jól ment tavaly, a Lamborghini csúcsot döntött, a Rolls-Royce a koronavírusnak köszönhetően szintén rekordévet zárt - állításuk szerint a pandémia ráébresztette az embereket arra, hogy egyszer élnek, így inkább nem spórolnak semmin - , de mostanra az utolsó negyven Bugatti Chironnak is sikerült gazdát keríteni. Ez persze nem azt jelenti, hogy üresen tátong a molsheimi gyár.
A BMW eddig is különutas módon állt az elektromos autók fejlesztéséhez (a korai i3 és i8 után elfogyott a lendület), amit részben a vezetőség hibás helyzetfelismerésére vezettek vissza, ám most inkább óvatosságként tálalják a vetélytársakéhoz képest kisebb mértékű befektetéseket.
A Toyota stand főszereplője a Tokyo Auto Salonon az idén egyértelműen a GR GT3, de kiállítanak egy új Yaris változatot is.
STI E-RA a neve annak a pályagépnek, amelyet a Subaru állít ki a Tokyo Auto Salonon. Egyelőre tanulmányautó, de azt tervezik, hogy továbbfejlesztik, és 2023-tól be is vetik.
Az amerikai Consumer Reports felméréseiből általában az autók megbízhatóságáról szóló listát szoktuk szemlézni. Természetesen nem szentírások, mivel nem az autók teljes élettartamára vonatkoznak az adatok, a hibák bejelentése pedig önkéntes alapon folyik, a tulajdonosokra van bízva. Egy mostani felmérésük azonban a vásárlói elégedettségre kérdez rá, amelyből kiderül, melyik típusból nem vennének soha többet.
Nem először hallunk hasonló ígéretet, de az autógyártóknak nincs is nagyon más választásuk: az EU-ban már egyértelműen kivégzik a dugattyús motorokat az évtized végére, később pedig már csak Ausztrália marad, és a fejlődő piacok, ahol ilyesmit még el lehet majd sütni.
Hosszú orrú, karcsú és elegáns sportkocsit állít ki a Toyota a Tokyo Auto Salonon, GR GT3 néven. Olyan, mintha egy drága szupersportkocsi versenyváltozata lenne, csakhogy az alapautót hiába keressük.
Egy 21 éves férfi az autójával január 7-én beugrott lopni egy XVIII. kerületi telephelyre, majd miután észrevették, menekülés közben elsodorta a telep egyik dolgozóját, aki megpróbálta feltartani.
A Honda tavaly már bemutatta nálunk a HR-V legújabb generációját, de úgy tűnik, ez csak a világ egyik felének készül. Észak-Amerika később kap egy másik autót, ugyanezen a néven, ami nagyobb lesz, formásabb, várhatóan műszaki értelemben is egyszerűbb, és ennek következtében alighanem olcsóbb is.
Az M500 nevű középmotoros sportkocsit már 2018-ban bemutatta a Noble – alighanem azóta dolgoznak rajta, hogy elindulhasson a gyártás. Ha minden igaz, el is jutnak eddig még az idén, és a céljuk sem túlzó: évi 50 autót szeretnének eladni.
A Peugeot a 308-ast, ahogy az EMP2 padlólemezre épülő összes modellt, csak benzines és hibrid hajtással tervezte piacra dobni. Ám időközben változtattak a terveken, így egy elektromos változatot is elkezdtek fejleszteni, amiről most néhány konkrét adatot is elárultak.