A koronavírus-járvány megfékezése végett elrendelt korlátozások miatt múlt hónapban gyakorlatilag megszűnt az autógyártás Nagy-Britanniában: a pénteken ismertetett statisztika szerint áprilisban mindössze 197 autó készült az országban.
Három nappal azelőtt, hogy a Hertz csődvédelmet kért észak-amerikai részlegeire, összesen 16,7 millió dollár (5,2 milliárd forint) értékben szavaztak meg bónuszt az autókölcsönző gigavállalat vezető beosztású embereinek.
A Car magazine szerint tisztán benzines M5-ös BMW-t már csak pár évig vehetünk. Viszont lóerőből nem lesz hiány később sem.
A Dacia legnagyobb autója idén már nyolcadik évét tapossa, amivel nem is lenne semmi baj, de nagyságrendileg tizedannyit adnak el belőle, mint a márka húzómodelljéből, a Dusterből. Így már érthető, hogy egyre több hír jelenik meg arról, hogy a Lodgy egy generáció után eltűnik a kínálatból.
Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs osztálya szerint a közutak biztonságát és mások életét veszélyeztetők határozott rendőri fellépésre számíthatnak.
"A BMW Group átvette és kifizette a leendő debreceni autógyárának a területét, az ingatlan tulajdonjogát megszerezte" - közölte a debreceni önkormányzat péntek délután az MTI-vel. Az új információk alapján valóban lesz csúszás (halasztásnak nevezik), de az inkább kiegészítő infrastrukturális elemeket érint.
Mivel a Renault és a Nissan is ismertette a terveit az elmúlt napokban, a szövetség harmadik tagjának, a Mitsubishinek is feltették a kérdést, hogy mit terveznek, főként Európában. Ám úgy tűnik, a cégnél erre a kérdésre még nem igazán találtak választ.
Bár a szedánok világszerte kezdenek kimenni a divatból, a Honda luxusmárkája, az Acura bemutatott egyet, amellyel kifejezetten a sportos modelleket kereső vevőket célozzák.
A Mercedes sofőrje egy békés hétvégi fürdőzésre vágyott családjával Cornwall megye egyik strandján, a probléma csak az volt, hogy rengeteg embernek volt hasonló elképzelése, így nem volt szabad parkolóhely. Emiatt a sofőr úgy döntött, nem köröz fölöslegesen a strand körül parkolóhelyre vadászva, hanem megáll egy kicsit arrébb, egy mezőn. Ekkor még nem tudhatta, hogy mire visszaér, autóját jó adag trágya fogja borítani - írta a Motor1.com.
A Nivus méretében az európai T-Cross és T-Roc közé illeszkedik, de a stílusa egy kicsit más.
A sebességváltóiról ismert vállalat 12-15 ezer munkahelyet szüntethet meg a Reuters értesülései szerint.
Az látszik a Renault új önmegmentési tervén, hogy a cégvezetők egyfajta kötéltáncra kényszerülnek. Egyrészt csökkenteni kell a költségeket, másrészt a cég legnagyobb részvényese, a francia állam, illetve a szakszervezetek nyilván hallani sem akarnak bezáró gyárakról és utcára tett munkásokról.
Bár viszonylag régen nem módosították a Nissan olcsóbbik sportkocsiját, úgy néz ki, ez mégsem jelenti, hogy lemondtak volna róla. Erre utal legalábbis, hogy felbukkan a Nissan jövőbeli modelljeit felvillantó kisfilmben (0:28-tól).
Nyilvánosságra hozta a márciussal zárult japán üzleti év eredményeit a Nissan. Elég komoly a baj, ezt jelzi a 671 milliárd jenes, azaz átszámítva 6,2 milliárd dolláros nettó veszteség. A válaszlépés persze jelentős spórolás: 300 milliárd jen működési költséget szeretnének lefaragni éves szinten.
A Mini tervezőinek nincsen irigylésre méltó dolguk: néhány évente úgy kell valami újat rajzolniuk, hogy közben meg kell tartani a márkára jellemző stílusjegyeket.
Egyre inkább úgy néz ki, hogy 2021-ben sem tartanak Genfi Autószalont: az idei rendezvény látogatásának megtiltása jókora lyukat ütött a szervező költségvetésén, és ezt a svájci kormány csak bizonyos feltételekkel lenne hajlandó egy 16,8 millió svájci frankos hitellel befoltozni.
Azt már láttuk korábban is, hogy a sebességkorlátozás nélküli német autópályaszakaszokon sokan előszeretettel tesztelgetik autójuk végsebességét. Olyan autóknál, mint például az új Bentley Flying Spur ez különösen izgalmas, mivel végsebessége papíron 333 km/óra. Most be is bizonyították, hogy ez tényleg így van.
A Fiat még 2012-ben mutatta be az 500L egyterűt, és két évre rá az 500X városi terepjárót. Ám azóta sokat változott a piac: az X a divatnak megfelelően népszerűbb lett, az L vásárlói viszont fogytán vannak – alighanem ez az oka, hogy a két modellből egyet csinálna a Fiat Chrysler vezetése.
Akinek az új konnektoros hibrid BMW X2-es, az xDrive25e típusszáma ismerős lenne, nem téved nagyot. Az Active Tourerből és az X1-esből már létezik 25e jelzésű kivitel, és úgy tűnik, az ezekből ismert hajtás egy változatát kapja meg most az X2-es is.
Az autóipar támogatására 8 milliárd eurót ígért Emmanuel Macron, de ezt az összeget egyben az autópark tisztábbá tételére igyekszik felhasználni a francia kormányzat.
Úgy néz ki, mégsem szabják át a Tesla Cybertruck méreteit, ahogy a Jay Lenóval folytatott beszélgetés részlete alapján sejteni lehetett. Legalábbis Elon Musk egy újabb Twitter-bejegyzéséből ez derül ki.
.@jayleno: “Why’s it important [for Cybertruck] to be bulletproof?”@elonmusk: “Because it’s badass & super cool! I mean, do you want your truck to be bulletproof or not? Of course you do! ... We want to be a leader in apocalypse technology”
— Viv 🐉 (@flcnhvy) May 23, 2020
⚔️⚔️⚔️ pic.twitter.com/DSVqIortl0
Bár egyszerre újul meg az 5-ös és a 6-os BMW, nem teljesen ugyanazt az orrkiképzést kapják. Ránézésre az első fényszóró látszik az egyetlen közös elemnek, viszont a hűtőrács már eltérő, ahogy az első lökhárító is.
A négy oldalajtós változatok után a Mercedes bemutatja a kétajtós E osztály felújított kiviteleit is. A recept nem változott érdemben: itt is alkalmazták a lefelé szélesedő hűtőrácsot, és ehhez igazították az orr-rész többi formai megoldását. Az összhatás a Coupé és Cabriolet változatok esetében is agresszívebb, mint eddig volt, de azok után, hogy hasonló megoldást láthattunk már több más Mercedes típuson is, meglepni senkit nem fog.
A Cybertruck az utóbbi évek egyik legerősebb mémje lett a bemutatása óta, ilyen értelemben fényes sikernek tekinthető már a bemutatását megelőzően. Ám ezt is valódi terméknek szánja a Tesla alapítója, méghozzá viszonylag kevés, az alapkoncepciót érintő változtatással.
Az elbocsátások a McLaren mindhárom részlegét érintik: a versenycsapat, a sportkocsikat gyártó Automotive és a külső megrendelésre fejlesztő Applied Technologies is kénytelen megválni a munkatársai egy részétől.