Egyelőre Rainer Baake gazdasági miniszterhelyettes utalt rá, hogy radikális lépéseket kell tenni, hogy 2050-re 80-95%-os mértékben csökkenthessék az ország a szén-dioxid-kibocsátását, ahogy a tervekben szerepel. Döntés egyelőre nincs, de a kormányzati szánték állítólag megvan.
Bár tudjuk, hogy az ősszel érkező új Škoda SUV és a Seat Ateca nem sokban különbözik majd – hisz egy gyártósoron is készülnek – a Kodiaq vázlatairól kiderül, hogy hol tér el mégis a két autó egymástól.
Nagyjából másfél évtizede, hogy a maláj Proton lemondott a nemzetközi hírnév hajhászásáról, hogy Ázsiára koncentráljon. Azóta viszonylag keveset hallani a cégről errefelé, bár úgy tűnik, köszönik, jól vannak még a maláj autópiac megnyitása után is. Ezúttal új csúcsmodellt mutattak be, a Perdana harmadik generációját – egyben az elsőt, amely önálló konstrukciónak tűnik.
A lengyel ipar egyik, nálunk viszonylag kevéssé ismert terméke volt a Syrena, amelyet 1955-től 1983-ig gyártott a két nagy lengyel személyautó-gyártó, az FSO és az FSM, összesen több mint félmillió példányban. Az AK nevű cég néhány éve ismét használja a nevet, az eredeti Syrenára valamelyest hasonlító retró-kisautó képeit mutogatják már néhány éve ezen a néven, de most azt mondják, készülnek a szériagyártásra.
Bár a gyártók többsége sűrített hidrogént alkalmaz üzemanyagcellás autói hajtóanyagául, a Nissan most előállt egy új ötlettel. Ők hagyományos etilalkohollal – azaz tiszta szesszel – tankolható hajtáslánccal kísérleteznek, amely ugyan komplikáltabb, mint a hidrogénes változat, viszont szükségtelenné teszi a nagy nyomású tárolórendszert, amely drága, és nem is veszélytelen.
Most már hivatalos: a Mercedes 2017-re készíti el az S500e hibrid luxusautó új változatát, amelybe a nagyobb akkumulátor mellett drótnélküli töltő is kerül. Ezzel nagyban egyszerűsödik a hibrid modell használata: nem kell konnektorral vacakolni otthon a garázsban, elég a töltő fölé parkolni.
Az is elég meglepő, hogy mondjuk egy készlet gumiabroncs egy Bugatti Veyron Supersportra több mint 8 millió forintba kerül, de az legalább indokolt. Az ismeretlen Z Tyre gumija viszont nem feltétlenül kivételes tulajdonságai miatt kerül átszámítva 168 millió forintba egy garnitúra. Illetve a garnitúra, hisz nem valószínű, hogy készül második.
A Volvo tavaly vette meg a Polestar nevet magának, és most kezdik beépíteni a gyári modellválasztékba. Ezúttal az XC90 T8 Twin Engine modellből hoztak ki egy kicsivel még több teljesítményt, bár őszintén szólva valamivel többet vártunk volna szűk öt százalék teljesítménytöbbletnél.
Ugyan csak hallomásból ismerhetjük a Mercedes új, soros hathengeresét, az M256-ost, a legújabb hírek szerint nem csak a hengerelrendezésben jelent újítást az összes Mercedes V6-ost leváltó motor.
A Quattroportéhez a három évvel ezelőtti modellváltás óta először nyúltak hozzá. A Mercedes S osztály vetélytársának szánt luxusautó orrát a márka új arculatához igazították, amelyet a Levantével kezdtek bevezetni az idén, de nem ez az egyetlen figyelemre méltó változtatás.
Úgy tűnik, a magas vízállás miatt komoly károk keletkeztek a Matra-múzeumban, ahol több autóritkaság rongálódott meg az 1,2 méteres vízben, köztük pótolhatatlan, egyedi járművek is.
Az elsőségről ugyan lecsúszott a Mercedes, hisz azt a Toyota elhappolta a Miraival, de a németek sincsenek nagyon lemaradva - végül is több mint egy évtizede fejlesztik saját üzemanyagcellás hajtásukat. És ha minden igaz, ez a GLC jövőre már kapható lesz, vagy legalább bérelhető, mint a Mirai, hisz az ára valószínűleg amúgy is a kifizethetetlen kategóriába esne.
Ismét közeledik egy Transformers mozi bemutatója, így előzetesként lassan csepegtetik a szereplőket. Korábban már megmutatták az aktuális Camaróból átalakított Bumblebee-t a jól ismert sárga-fekete festéssel, most pedig nagy ellenfelét, az antihős Barricade-ot láthatjuk, amely ha épp nem óriásrobot, egy rendrőr-festésű Ford Mustang durva optikai tuninggal.
A Clio lassan modellciklusa végéhez közeledik – a maga négy évével lassan a kínálat legöregebb darabja lesz – de mivel az elmúlt négy évben nem változott a Renault márkaarculata, nem volt szükség drasztikus átalakításokra. Így a megújult változat ránézésre csupán részleteiben tér el az eddigitől, és ez talán nem is baj.
Évente mintegy 21 millió önvezető autó találhat gazdára 2035-től. Ez derül ki legalábbis az IHS Automotive elemző cég kutatásaiból. Szerintük az Egyesült Államok jár majd élen ebben a szegmensben, de Japánnak is fontos szerep juthat. A piac nagyságából adódóan pedig Kína is meghatározó lesz.
A magyar mozikban idén nyáron mutatják be a Szellemirtók című film remake-jét, amelynek jelentős újítása, hogy az eredeti főhősöket női színészekre cserélték az alkotók. A közvéleményt persze megosztja a produkció: vannak, akik máris rühellik, mások pedig még reménykednek az eddig megjelent előzetesek alapján. Az viszont biztos, hogy az autót is lecserélték.
A reggel még szemerkélő esőt követően a moszkvai nyitó futam rajtrácsára már slick gumikkal állt fel a túraautó-vb mezőnye. A felvezető körön azonban ismét esni kezdett, így a rajtot elhalasztották, a csapatok esőgumira válthattak.
Az már a tavaly őszi milánói motorkerékpár-kiállításon kiderült, hogy az idei divat a scrambler stílus lesz. Ezt a divathullámot egymás után lovagolták meg a motorgyártók. A BMW például kihasználta azt a tényt, hogy az R nineT-t alapból a személyre szabhatóságot szem előtt tartva tervezték meg – faragtak hát belőle ők is egy scramblert. Most pedig az autóiparban is igyekeznek meghonosítani a stílust.
Azt már idén március óta hivatalosan is tudjuk, hogy az Aston Martin összeállt a Red Bull Racing Forma-1-es csapatával. Céljuk az úttörő Aston megalkotása, ebben pedig az F1-es tervezőlegenda Adrian Newey-nak is fontos szerepe van. Egy ideje már azt is tudni, hogy valójában rögtön kétféle sportkocsin dolgoznak.
Kiss Norbert, a német Tankpool24-Mercedes címvédő magyar pilótája nyerte a kamion Európa-bajnokság franciaországi Nogaróban zajló versenyhétvégéjének első szombati futamát.
Az európai és kínai értékesítési sikereknek köszönhetően az amerikai eladások csökkenése ellenére is növelte májusban forgalmát a BMW-csoport.
A tuningcégek funkciója kimondatlanul is az, hogy megcsinálják, amit az üzletpolitika merev szorításában termelő nagy márkák nem mernek. Na, erre egy szemléletes példa a dÄHLer új projektje, az M2-es BMW az M4-es motorjával.
A hónap végén, Goodwoodban mutatkozik be élőben az Elemental nevű manufaktúra első modellje, az Rp.1. A fura rövidítés annyit tesz, hogy a ez az első rendszámos modell, bár minden adata arra utal, hogy vérbeli utcai versenyautóval van dolgunk.
Készül egy utolsó kiadás, az Alpha Final Label, amely több részletében is különbözik a többi CR-Z-től, mielőtt leállítanák a típus forgalmazását Japánban is.
Két, a helyi márkajelzésének megfelelően Acura jelvényes utcai NSX-et indít a világ legismertebb hegyi versenyén, és egy harmadik, tisztán elektromos, kifejezetten erre a futamra épített változatot is. Arra számítanak, hogy komoly előnyt jelent a speciális hajtásrendszer, különösen a magasabb szakaszokon.