A Nissan Leaf villanyautó-mércével elég jól fogy, de a tervezői tisztában vannak a hibáival. A korai példányok 24 kWh-s akkumulátorja úgy 130 kilométer hatótávot biztosított a valóságot leginkább megközelítő EPA mérések szerint. Az újabb, 30 kWh-ssal már 170 kilométert mehet el egy töltéssel, de ez ma, amikor a legkisebb Teslák hatótávja is 300 kilométer feletti, elég kevésnek tűnik. Ám a Nissan elektromos autókért felelős igazgatója azt ígéri, a Leaf második generációja megint versenyképes lesz.
A Mercedes komoly katonai szállító, ha erről kevesebbet is beszélnek, mint polgári modelljeikről. Néhány napja az idei Eurosatory kiállításon mutattak is két érdekes újdonságot: egy terepjárót kifejezetten kommandósok számára a G osztály alapjain, és egy vászontetős Unimogot, amely így sokkal könnyebben szállítható, mint zárt kabinos megfelelői.
Már korábban szó volt róla, hogy az elsősorban távol-keleti tulajdonú NEVS, amely megvette a Saab autógyárat Trollhattanben, elvesztette a Saab név és a griffes jelvény használati jogát. Eddig ennek nem volt sok jelentősége, hisz a gyárban 2013 óta nem folyik termelés, de úgy néz ki, ez hamarosan változik. Ezért az egykori Saab üzemből ezek után NEVS márkanéven kerülnek ki az autók.
Régi probléma Észak-Amerikában, hogy hogyan lehet egy autós üldözésnek hatékonyabban és kevésbé veszélyesen véget vetni, mint az üldözött autó leszorításával. A MobilSpike, amellyel kiszúrható az üldözött autó gumiabroncsa menet közben, megoldás lehet.
Bár eddig úgy nézett ki, hogy lemondásával a korábbi VW vezérigazgató, Martin Winterkorn megúszta a dízelbotrány további következményeit, lehet, hogy mégsem zárul számára ilyen egyszerűen az ügy. A Brunswick-i ügyészi hivatal most megvádolta, és ha kiderül, hogy a nyomozók vádjainak van alapja, akkor akár letöltendő börtönbüntetésre is ítélhetik.
A Honda már tavaly is szerzett egy kategóriagyőzelmet a Pikes Peak-en a CR-Z elektromos változatával, az idén viszont az új NSX-szel próbálnak szerencsét. Két szériaközeli, hibridhajtású sportkocsi mellett egy tisztán elektromos prototípust is indítanak, amelyet most mutattak meg először.
Teljes nevén Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio – ami el is mondja a lényeget. Azt mondják, ez a világ legerősebb nyitható tetejű kabriója a maga 850 lóerejével, ami elég szemtelen dicsekvésnek hangzik, de akár igaz is lehet.
Jelenleg mintegy 340 féle típust számlál a Volkswagen csoport választéka, ami még úgy is rengeteg, hogy ezen 12 márka osztozik. A német Handelsblatt híre szerint azonban legalább negyvennel csökken ez a szám a következő kilenc év során.
A Lada eladások együtt zuhannak az orosz autópiacéval, a koreaiak viszont tartják magukat – ennyi elég is lehet, hogy az év végén átvegyék a piacvezető szerepet. Ez azért meglepő, mert évtizedek óta először kerül komoly veszélybe az AvtoVAZ piacvezető szerepe Oroszországban. Ezzel együtt mostanában senkinek nem nagy üzlet autót eladni az orosz piacon, gyorsan zsugorodik, évente vagy a harmadával.
Egyelőre nem tudni a baleset pontos okát, hiszen szemtanúk nem voltak, de a Jalopnik feltételezése szerint az esetnek köze lehet a Jeep egy korábbi visszahívásához. Ha az ifjú színész nem vitte szervizbe a Jeep Grand Cherokeet, az akár okozhatta is a halálát. Áprilisban ugyanis 1,1 millió ilyen Jeepet hívtak vissza, épp azért, mert kiderült, hogy a félreérthető visszajelzések miatt gyakran hagyják tulajdonosaik üresben az autókat, amelyek ilyenkor elgurulhatnak.
A Lamborghini-múzeum számunkra már közel tíz évvel ezelőtt is bizonyította, hogy férfiember igenis felizgulhat álló autók látványára. Az olaszok azonban úgy gondolták, itt az ideje a megújulásnak, és belefogtak a Sant'Agata Bolognesében található, 2001-ben épült létesítmény renoválásába. A munkálatok befejeződtek, és újra megnyitotta kapuit a kiállítótér.
Idén ünnepli a Corolla bemutatásának ötvenedik évfordulóját a Toyota. A modell 1966 óta szerepel a kínálatban, azóta már a tizenegyedik generációja fut éppen. A megbízhatóságáról elhíresült típus kerek születésnapját stílusosan szeretnék megünnepelni, ezért rendesen megkínoznak egy klasszikus darabot.
Mindig jó érzés látni, ha egy régi járművet megmentenek a pusztulástól. Saját kezünket össze sem kell koszolni, közben pedig végignézhetjük és élvezhetjük a teljes folyamatot. Persze az igazi az, ha a mi munkánk is benne van, de a Hagerty Insurance csapatának videója azért elég jól sikerült.
Napelemekkel szereli fel az új Prius plug-in hibrid példányait a Toyota. Először csak a Japánba és Európába szánt modelleknél lesz elérhető ez a megoldás, de később más országoknak készülő Priusokra is kiterjeszthetik.
Ezen a hétvégén rendezik meg az idei Le Mans-i huszonnégy órás autóversenyt. Csütörtökön már szabadedzéseken és időmérőkön vehették birtokba a pályát a versenyzők, a heves esőzés miatt azonban volt piros zászlós szakasz is. Arról, hogy ez az időszak se teljen eseményektől mentesen, az Audi R8 biztonsági autó pilótája gondoskodott.
Önvezető autókra is biztosítást kötne egy brit cég. Az Adrian Flux eddig is igyekezett a felelősségbiztosítási piac kevésbé népszerű szegmenseit felkarolni, hiszen veterán autókra és különlegességekre is kötöttek szerződést. Most az autonóm járművek egyik legnagyobb problémáját oldhatják meg.
Magyarországon már természetesnek vesszük a jobb oldali közlekedést, a világ számos országában azonban a bal oldalon haladhatunk szabályosan. Persze nálunk sem volt mindig így. Néhány hét múlva lesz éppen hetvenöt éves a váltás: 1941. július hatodikán tértünk át a jelenlegi megoldásra. A svédek évtizedekkel később, 1967-ben tették ezt meg, a 99% Invisible pedig ennek körülményeit idézte fel.
Az Alfa Romeo már kilenc éve nem kínál igazi nagykocsit, hisz az utolsó ilyen, a 166-os 2007-ben tűnt el a kínálatból. Ám ez már nem lesz így sokáig: a Giulia műszaki alapjaira egy nagyobb típus is épül, méghozzá ha minden igaz, nem is olyan sokára.
Ez az első kép, amelyet a Hongqi új modelljéről láthatunk. A márka, amely egykor csak a kommunista párt legmagasabb rangú vezetői számára termelt, ezt a típust most láthatóan egy szélesebb rétegnek szánja, de a legfontosabb vásárlók valószínűleg még mindig az állami tisztviselők közül kerülnek majd ki.
A Ford európai kínálata a látványosan átalakul, főleg az olcsóbb fele – ennek okairól beszéltek a Ford európai részlegének szakemberei.
A mutatványt természetesen valamelyest átalakított autóval csinálták, de a módosítások nagyrészt azt szolgálták, hogy az autó ne csússzon le a sínekről. Így, ha lassan is, de a Land Rover dízel-SUV-ja biztonsággal elvontatta a három vagont – persze egy viszonylag sík szakaszon.
Tavaly ősz óta egyértelmű, hogy a dízelbotrány okozta csillagászati költségek ellensúlyozására a VW csoport vezetésének változtatnia kell a cég működésén. Korábban számos találgatás napvilágot látott, de a cég vezérigazgatója, Matthias Müller tegnap hozta nyilvánosságra, hogy miként fest majd a vállalat eddigi történetének legnagyobb átszervezése.
Az önmagát vezető Rolls-Royce-szal szemben a Mini Vision Next 100-ast akár irányítani is lehet, ha ahhoz van kedvünk, birtokolni viszont nem lehet majd. Rendelünk egyet, és jön, majd ha használtuk, megy a dolgára.
A BMW fennállásának száz éves évfordulójára készített egy tanulmányautót a brit luxusautó-márka, a Next 100 sorozat részeként. Korábban már láttuk a BMW vízióját arról, hogy milyen lesz az autó száz év múlva, és most itt a Rolls-Royce-é. A brit márka teljesen gépi irányítású guruló nappalit álmodott, felfelé nyíló nagy üvegtetővel, kanyarkanapéval és bútorjellegű külső formatervvel.
A japán gyártó víziója szerint az autó szabályosan nyomozna a gazdája után, de persze csak hogy kiderítse, hogyan járhat a kedvébe. A Toyota fejlesztői ezt mesterséges érzelmi intelligenciának nevezik, és azt mondják, csak akkor működik majd, ha beleegyezünk.