Hírek

2017. március 9., 17:31 Módosítva: 2017.03.12 23:34
270

A Fiat-Chrysler vezérigazgatója a Genfi Autószalonon említette meg, hogy a Volkswagent is nagyszerű partnernek tekintené cége számára, a német gyártó sietve elzárkózott egy ilyen lehetőség elől.

novwfiat
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 9., 16:43 Módosítva: 2017.03.13 13:09
708

Ritka az olyan éles kontraszt egyetlen autógyártó standján belül, mint amilyet a Hondánál láttunk Genfben. Oké, a Ford klasszikusait a GT40-nel és McRae Focus WRC-jével most ne számoljuk ide. A japánok ugyanis Genfben leplezték le a legújabb Civic legdurvább változatát, a Type-R-t. Gyorsan jött, hiszen Zách Dani alig néhány hete volt a polgári változat bemutatóján. A standon azonban volt más is: a már-már tényleg utcai versenyautónak számító hot hatch egy képre fért a NeuV villanytörpével.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 9., 16:12 Módosítva: 2017.03.13 13:09
156

A Rolls-Royce nemrég nyugdíjazta csúcsmodelljét, a Phantomot, így a kínálat most a kevésbé gigászi Ghost változataiból áll. Talán ezt ellensúlyozandó állították ki a modell hosszú tengelytávú változatán alapuló Elegance változatot, amely a Diamond Stardust fantázianevű fényezést is megkapta.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 9., 14:25 Módosítva: 2017.03.12 23:35
52

Pár hete még le mertem volna fogadni, hogy egy erősen előrehozott áprilisi tréfa a hír, hogy a mostanában lábra tápászkodó Peugeot-Citroen (innentől PSA) megvásárolja az Opelt. Az OPELT! Persze, tudtunk a közös fejlesztésekről, de ilyenek vannak mindenféle gyártó között, még olyanok között is, amelyeknek amúgy nincs sok közük egymáshoz, a mai világban ez természetes, máshogy nem jön ki a matek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 9., 13:08 Módosítva: 2017.03.12 23:35
35

Egy Jaguar XE és egy F-type SVR mellett kitűnni nem könnyű. Nem is szégyellem, hogy sorba álltam az üléspróba miatt, pedig soha nem voltam kimondott rajongó. A márkának ugyanakkor van most valamije, amit mindenképpen ki akartak emelni a sorból. Részben talán ezért kapott élénk narancssárga fényezést az I-Pace tanulmány, a Jaguar második SUV-ja.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 9., 11:25 Módosítva: 2017.03.13 13:09
1468

A BMW-ről és a Mercedesről soha nem gondoltuk volna, hogy valaha is félnivalójuk lesz, ha meghallják a Kia nevét. Persze azt már évek óta mantrázzuk, hogy a legdinamikusabban fejlődő gyártók a Hyundai-jal karöltve, de amit ebből mindeddig láthattunk, azok a jó minőségben összerakott, már az európai ízlésnek is megfelelő átlagautók voltak. Most viszont berúgják az ajtót, méghozzá páros lábbal.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 9., 10:10 Módosítva: 2017.03.12 23:35
296

A Volkswagen egy-két kilengéstől eltekintve sosem csinált csúnya autókat, bár meghatóan szépeket sem. Ebbe belejátszik, hogy a magyar VW flotta akkora, hogy a szemünk a legfrissebb modelleket is azonnal megszokja, nem tűnnek fel, mint mondjuk egy-egy viszonylag ritkán felbukkanó Alfa. És hogy mit tett a Volkswagen, hogy készítsen egy emlékezetes Passatot? Csinált belőle egy négyajtós kupét, és hogy valamelyest kiemelje a tömegből, és nem Passat CC-nek nevezi, mint eddig, hanem Arteonnak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 9., 06:31 Módosítva: 2017.03.13 13:09
59

Elég erős kezdésnek tűnik az EF7 Vision Gran Turismo az Emerson Fittipaldi nevét használó új sportkocsimárkától. A tanulmány a nevével ellentétben kicsit sem látszik túrakocsinak, inkább keményvonalas versenyautó, amelyet nagyrészt karbonszálas műanyagból építettek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 17:27 Módosítva: 2017.03.13 13:09
72

A H600-ast a legtöbb új elektromos járműhöz hasonló misztikum övezi: a formaterv ugyan a Pininfarina műve – ennek megfelelően kifejezetten elegáns darab – a háttérben egy mindeddig lényegében ismeretlen távol-keleti cég áll, és olyan ígéreteket tettek, amelyek a jelenlegi elektromos szériagyártmányokat ismerve elég hihetetlenül hangzanak. Nem mernénk kijelenteni, hogy komolyan lehet venni a H600-ast, mint ahogy azt sem, hogy egyáltalán nem.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 16:19 Módosítva: 2017.03.13 13:09
129

Borzasztó nagy a felhajtás az XC60 körül a szalonon, nem csoda, hiszen ez Genf öt-hat kiemelkedő újdonsága közül az egyik. A szokásos Volvo-városba ágyazták a bemutatót, amelyből délelőtt még csak egy féltucat ezüstbevonatú savanyú cukrot láttunk. Úgy hevertek ott, mint terráriumban a kikelésre váró cserebogár-lárvák.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 14:54 Módosítva: 2017.03.13 13:09
13

Az egyéni közlekedés mai koncepciójától rendesen elrugaszkodik a Pop Up nevű eszköz, amely gurulhat környezetbarát villanyautóként, repülhet helikopterként, vagy megközelítheti a célját vasúton is. A moduláris jármű nagyszerű ötlet, bár drága infrastruktúrát feltételez.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 14:03 Módosítva: 2017.03.13 13:09
289

Ha van olyan autóbemutató az idei Genfi Autószalonon, amely igazán megbolondítja az embert, az a Ferrarié. Az olaszok a GTC4 Lusso és a 488 GTB mellett két, vörös vászonnal letakart titkot is rejtegettek standjukon, a leleplezéskor pedig nem túlzás, egyetlen gombostűt sem lehetett volna leejteni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 13:17 Módosítva: 2017.03.13 13:09
139

Oké, vannak a vén, nosztalgiázó, bennfentes hülyék, akik azonnal bólogatni kezdenek az Alpine A110 láttán, hogy „na, a Ferjáncz” meg hogy „hol volt akkor a Ferjáncz a Ragnottihoz képest” meg ilyenek, de a vén hülyék akkor is bólogatnak, ha kapnak egy deci kövidinkát a kricsmiben, lépjünk.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 11:48 Módosítva: 2017.03.13 13:09
60

A reggelt a Peugeot-standon kezdtem, mert ahol normálisan a legjobb a kávé – a Volvónál – iszonyatos sokan voltak, várva a tizenöt perccel később kezdődő XC60-sajtótájékoztatót. Átugrok a szomszédba, gondoltam, hiszen úgyis láttam tegnap délután, a még romokban heverő díszletek között valami érdekeset odaát.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 10:55 Módosítva: 2017.03.13 13:09
801

Jobbról a Khan karbon-parádéja, balról a Dodge és a Ram túlzó traktora határol egy pici standot, hol csak négy autó áll. Ez a Ruf, amelyre csak tuningcégként hivatkozni degradáló, hiszen ők gyakran a nullából építenek autót. Gyanús volt középen a sárga 964-es, túl tiszta és túl új, nincs meg rajta az a jellegzetes patina, amitől még egy alaposan felújított autón is érezni a kort. Tudva, hogy mire képes a cég, odamentem az első szimpatikus úriemberhez és feltettem a kérdést:

-Elnézést, ön itt dolgozik?

-A nevem Alois Ruf, enyém a cég.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 06:40 Módosítva: 2017.03.13 13:09
42

Az Imprezához hasonlóan az XV is új műszaki alapokra került: a Subaru Global Platformra, amely merevebb, és jelentősen csökkenti a gyártási költségeket. Az új XV-n azonban kevés látszik ebből. A japánok megtartották a bevált koncepciót: sok műanyaggal és jelentős hasmagassággal kellőképp varacskossá tették az ötajtós Impreza karosszériáját, így az új modellt sem lesz nehéz egy pillantással azonosítani.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 8., 06:37 Módosítva: 2017.03.13 13:09
205

Állok, és nem hiszem el, ilyen egyszerűen nincs, a feleslegesség olyan szintjén mozog a Maybach G 650 Landaulet, hogy az már szinte kívánatos. Emlékeznek a G 500 4x4²-re? Ez az a G osztály, ami alá berakták az Unimog portáltengelyeit, így cirka 20 centivel magasabb a mezei G-nél, amiből amúgy is átnézünk szerencsétlen X6 tulajok felett. Na, most ezt a dögöt nyújtották meg, és készítettek belőle egy Landaulet kivitelt, vagyis olyan hosszított-emelt terep limuzint, aminél a hátsó két utas felett nyitható vászontető van.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 7., 15:30 Módosítva: 2017.03.13 13:09
821

A Suzuki Swift sokak fejében évtizedekig az olcsó, igénytelen kisautóval volt egyenlő. Igaz, már az aktuális generáció sem igen fér bele ebbe a skatulyába. Amit viszont most Genfben mutattak, más irány: a Swift már nem csupán egy megoldott kötelező feladat, most lett igazán kívánatos. Éppen akkor, amikor a gyártást elviszik Esztergomból.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 7., 14:40 Módosítva: 2018.04.11 14:36
500

Az A110-esről most már tényleg minden lényeges részletet megtudhattunk, és ezekből kiderült, hogy igyekeztek megőrizni a legendás névrokon lényeges vonásait. Az adatok alapján kivételesen könnyű és alacsony tömegközéppontú autó, amelyet tonnánként több mint 230 lóerő mozgat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 7., 13:36 Módosítva: 2017.03.09 09:15
236

A korábbi előzetesek alapján azt gondoltuk, a harmadik Volvón már unalmasan hatnak majd a korábbról jól ismert részletek, mégsem így lett. Az XC60-ast az arányai jól megkülönböztetik a 90-es sorozattól.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 7., 11:57 Módosítva: 2017.03.09 16:45
159

Pletykaszinten már rég hallani róla, hogy a Mercedes tuningrészlege kínálata bővítésére készül. A cél már az AMG GT kupéval is a Porsche megszorongatása volt, és a négyajtós bemutatásával még egyértelműbb, hogy kivel versenyeznének az AMG-nél. Az autó tervezői fél szemmel nyilvánvalóan a Panamerát nézték, ami annál is érdekesebb, mert a négyajtós kupé fazont eredetileg a Mercedes kezdte meghonosítani, még az első CLS-sel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 7., 11:08 Módosítva: 2017.03.13 13:09
44

Ez már a második Audi tanulmány néhány hónap alatt, amely a Q8-as nevet viseli, így egyre kevésbé kétséges, hogy komolyan gondolják, hogy kell még egy nagy Audi SUV a Q7-es mellé.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 7., 06:23 Módosítva: 2017.03.08 15:01
15

Még 2007-ben láthattuk először az Artega GT-t, egy formás kétülésest a Volkswagentől származó hajtásrendszerrel, de az időzítésük nem volt valami szerencsés. Megkezdték ugyan a gyártást 2010-ben, de 2012-ben le is húzták a rolót. Most a Carrozzeria Touring Superleggera segítségével próbálnak szerencsét újra.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 6., 15:58 Módosítva: 2017.03.12 23:34
620

...a Peugeot 3008-as. A szavazás nagyon szoros eredményt hozott, a francia SUV csupán 23 pont előnnyel végzett az első helyen.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 6., 14:11 Módosítva: 2017.03.08 13:20
150

Eddig egyetlen Bugatti Chiron került a gazdájához, és az sem valódi sorozatgyártmány: azt az előszériás példányt adták el egy szaúdi vásárlónak, amelyet a típus bemutatására használtak. A következő három autó, az első három szériapéldány azonban csak a napokban esett át a végső ellenőrzésen, és a Genfi Autószalonra elkészül egy negyedik autó is, szintén kiállítási tárgynak.

Távolról sincs vége, olvasson még