Közeledik a tél, a következő hetekben már itthon is komoly lehűlést, sőt akár havazást is ígérnek az előrejelzések. A GMC épp ezért már el is készítette a legjobbnak tűnő megoldást a havas csapatáshoz - ezt persze nem azok fogják a legjobban értékelni, akik a keresztben autózásért vannak oda, hanem azok, akik a mindenjáró gépeket kedvelik.
Bár a napokban arról szóltak a hírek, hogy a 911-es még sokáig ellehet villanyhajtás nélkül, a Porsche közben azért már dolgozik elektromos modelleken. A sorban az első a Mission E lesz, de ha 2025-re valóban alternatív hajtású járművektől remélik az eladások felét, további modellekre is szükségük lesz. A hírek szerint hamarosan egy tisztán elektromos hobbiterepjárót készítenek.
Átvehették új autóikat a spanyol Real Madrid csapatának futballistái. A klub 2003 óta ápol szoros együttműködést az Audival, így nem meglepő, hogy tőlük érkeznek a céges kocsik. A játékosok minden évben választhatnak a legfrissebb modellek közül, amelyeket aztán megkapnak egy évre saját használatra.
Mintegy kétszázezer Peugeot-motor készülhet évente Szentgotthárdon a jövőben. Amikor a PSA csoport átvette az Opel irányítását, számos kérdés felmerült, köztük az is, hogy mi lesz a magyarországi üzemmel, amelynek működésébe korábban mi is betekinthettünk. A Les Echos már tudni véli a megoldást.
A brit autógyártók és kereskedők szakmai szervezetének (SMMT) legfrissebb előrejelzése szerint idén a vártnál kevesebb új autó készül Nagy-Britanniában. A forgalomba helyezett új autók száma sem a legjobb.
Bár egy ideje Európából kikopott, sok más országban tovább él a Renault Fluence. A Renault Samsunggal közös együttműködésének hála Dél-Koreában még egy faceliftet is kapott a villanyos változata.
Új királya van az állítólag legjobban gyorsuló villanysportautóknak: a tajvani Xing Mobility Miss R nevű autójával ígért rá az új Tesla Roadster állítólagos 1,9 másodperces 0-100-as sprintjére. Egyetlen tizeddel.
Éppen csak megtudta a világ, hogy önálló márka lesz a Volvo házi tuningműhelyéből, már építik is a gyárat a Polestarnak. Hol máshol, Kínában.
Úgy fest, új sportautóval készül az eddig alapos sportautó-átépítéseiről ismert Aria Group. Sokat még nem mutattak az újdonságról, de most kitették ezt a teasert Twitterükre a jövő heti bemutató előtt. Ezt itt:
A szerződés aláírásától számítva száz napon belül megépítjük és beüzemeljük, vagy ingyen lesz az egész – Elon Musk nyilatkozta ezt nemrég, amikor a Tesla leszerződött a világ legnagyobb akkumulátortelepének építésére. Úgy fest, nem kell saját zsebből állniuk a projektet: sikerült tartani a határidőt.
Öt éven belül lényegesen gyorsabb villanytöltésről beszélnek a Hondánál. A villanyautós kínálatbővítés előtt álló japánok az ígérik, 2022-re tizenöt perc alatt feltölthető, 240 kilométeres hatótávra képes autójuk lesz.
A nyújtott tengelytávos autók földjén, Kínában még a kompakt SUV-ot is nyújtva kéri a piac – a Skoda kiszolgálja az igényeket, be is mutatták a Karoq helyi változatát.
Tíz-tizenöt évig még biztosan marad a belső égésű motor, de a hibrid 911-es azért bejöhet majd a kínálatba – mondja Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója.
Hogy tényleg elbénáztak valamit, vagy ez egy véletlennek álcázott leleplezés, ami már a kampány része, sosem tudjuk meg, de nagyon úgy néz ki, ez itt a képen a Lamborghini első városi terepjárója. Először leplezetlenül.
Nincs ma már olyan autógyártó, amely ne ígérne elektromos járműveket az évtized végére – a Hyundai sem kivétel. Csak az európai kínálatban tíz elektromos, illetve hibrid modellt kínálnak majd, legalábbis ez az ígéret. Ám a koreai márka ezzel együtt is óvatosnak tűnik.
A Subaru német forgalmazója jelentette be, hogy 2018-ban kínálják utoljára az Impreza WRX STi típust. Ezzel 17 év után eltűnik a legerősebb modell a Subaru itteni kínálatából, bár egyes hírek szerint csak ideiglenes jelleggel.
Az Aston Martin eddig is meghatározó résztvevője volt a GTE kategóriának: a Prodrive fejlesztette Vantage versenygép az elmúlt öt év során 37 győzelmet hozott, köztük két kategória-elsőséget Le Mans-ban. Most pedig megjött az utód, amelytől a széria folytatását várják.
A német Der Spiegel információi szerint az EU akár 2020-tól előírhatja egy független fogyasztásmérő berendezés beépítését minden új autóba. Ezzel szeretnék elejét venni, hogy a gyártók hamis adatokat közöljenek autóik átlagfogyasztásáról.
A Mini a Peugeot mellett a másik gyári támogatású csapat a Dakar-ralin. Eddig összkerék-hajtású prototípussal indultak, kevés eredménnyel: utoljára 2015-ben esett le egy győzelem, de amióta a franciák autója összeállt, a Minik nem rúgtak labdába. Most stratégiát vált a márka: a győzelem érdekében egy buggyra kerül a jellegzetes vastag tető, de ha nem lenne a sok felirat, ezzel együtt sem mondaná meg senki, hogy a Mini versenygépét látja.
„A Tesla kifelé megy az üzletből” - mondta Bob Lutz. Az új Roadster és a Semi nyergesvontató bemutatását szimpla terelésnek minősítette, amelynek az lenne a célja, hogy elvonja a figyelmet a Model 3-assal kapcsolatos gyártási problémákról.
Azzal, hogy az Audi és a Porsche otthagyta az FIA Endurance bajnokság, és a Le Mans-i 24 órás csúcskategóriáját, egyszereplős lett a mezőny: az egyetlen gyári alakulat a Toyota. Így nyitva az út a magáncsapatok előtt: ha a japán technika nem bírná végig a hosszú versenyeket, akár egy-egy győzelem is leeshet. Csak egy gyors autó kell, és ilyet most egy orosz vállalkozás is kínál.
A BMW Blog értesülései szerint rövidesen megérkeznek a kétliteres B47 dízelmotorok TÜ1 jelzésű, átdolgozott változatai, amelyek már teljesítik az Euro 6c szabvány előírásait.
Az új Vantage nem teljesen előzmények nélküli: összességében nagyon hasonlít a DB10-re, amelyből csupán tíz példány készült a Spectre című Bond-filmhez, egyes részleteiben, például a hűtőmaszk kialakításában pedig a méregdrága Vulcan köszön vissza. Ám ez az első olyan, nagy szériás Aston Martin, amely egyetlen apró részletében sem emlékeztet az 1994-es DB7-esre. Ez jelzi a brit sportkocsigyártó erős szándékát a megújulásra.
A Volvo és az Uber egy ideje már együtt dolgozik a sofőr nélküli taxi-rendszer kialakításán. Száz autót közösen üzemeltetnek Pittsburgh-ben, de a mostani bejelentés jócskán túlmutat az eddigi együttműködés keretein.
Az eVito már meg is rendelhető a Mercedestől, bár a szállításokra közel egy évet kell még várni, és a tiszta furgon messze a legdrágább Vito változatnak ígérkezik.