Danica Patrick 12 éve került az amerikai autóversenyzés csúcsligájába, és úgy néz ki, elérkezett az idő, hogy visszavonuljon. 2005-ben az Indycar sorozatban indult a karrierje, amely öt évig tartott, majd a NASCAR sorozatban húzott le további hét esztendőt. Jövőre már csak a két legnagyobb versenyen áll rajthoz, a Daytona 500-on és az Indy 500-on.
A Model 3-ból annak idején az első hetekben több mint 400 ezer példányra jött rendelés. A Semi nevű nyergesvontató esetében messze nem ekkora az érdeklődés – természetesen a magasabb ár az elsődleges szempont – viszont olyan cégek vannak az első vevőjelöltek között, amelyek később akár ezerszámra is rendszeresíthetik a Tesla áruszállítóját.
A hatkerekű AMG G-osztály divatot teremtett: a két plusz kerék ma már alapkövetelménynek tűnik, ha valaki a legvastagabb bukszákra lő egy terepjáróval. A Dubajban bejegyzett, de nagyrészt Amerikában dolgoztató Develnél is így gondolkodhatnak, hisz legújabb tanulmányuknak, a Sixty nevű terepjárónak is hat kereke van.
Számtalan módon és alkalommal próbálták a kínaiak megvetni a lábukat Európában, eddig sikertelenül. A Borgward már helyi márkanévvel, jelvénnyel és összeszerelő üzemmel próbálkozik, és persze egy olyan autóval, amely ránézésre mindent tud, amit manapság elvárnak a vásárlók. Ezzel együtt sem biztos a sikerük, de az az érzésünk, az esélyeik eddig messze a legjobbak.
A 02 jelzésű Lynk & Co a hiányzó láncszem: a márka a 01 szabadidő-autóval mutatkozott be tavaly, és azóta láttuk a négyajtós, lépcsős hátú 03-ast is. A kettes sorszámot ezek szerint egy ötajtós, csapott hátú autó kapja, amely a következő Volvo belépőmodell kínai testvére lehet.
Öt év alatt mintegy harmincmilliárd fontnak megfelelő összeget tervez fejlesztésekre költeni a következő öt évben a Volkswagen-csoport. A német vállalatóriás elsősorban az olyan technológiákba fektetne, mint az elektromos autók és az autonóm közlekedésre képes járművek. Ahogy a cégvezető fogalmazott: újra feltalálják az autót.
A legtöbb értelmetlenül erős sportkocsi azért pusztul el, mert gazdája vagy éppen kölcsönvevője nem bír jobb lábával, és túltolja. Már csak emiatt is elővigyázatosságnak tekinthető, ha egy-egy ilyen kocsit nem saját lábán, hanem inkább tréleren szállítanak, csökkentve a baleseti kockázatot. De ez sem mindig működik.
Megvillantotta az új CLS-t a Mercedes-Benz. A német gyártó egyelőre csupán egyetlen teaser-fotót tett közzé az autóról, amelyen szokás szerint az árnyékból leskelődő fényszórópárt láthatjuk, a részletek pedig elvesznek a félhomályban. Nem túl szerényen azt a kísérőszöveget fűzték hozzá: "Az eredeti tökéletesítve". Ezzel arra utalnak, hogy 2004-ben éppen a CLS-sel teremtették meg a négyajtós kupé fogalmát, tehát lényegében kategóriateremtő volt a modell.
Érdekes új projekten dolgozik hat meghatározó világcég. A 3i-PRINT nevű technológia új lehetőségeket nyit akár a veteránozásban is, hiszen olyan formákat és szerkezeteket lehet vele előállítani, amelyek más gyártási eljárásokkal meg sem születhetnének. Mindezt egy Volkswagen Caddy-n mutatták meg először.
A pénteket kisajátította magának a Tesla a világ autós portálain, miután pár óra késéssel mutatták meg az új szupersportautójukat és egy világmegváltónak hirdetett nyergesvontatót. Ha ez még nem volna elég, most azzal is magukra terelték a figyelmet, hogy leparkoltak egy halom Model 3-at egy parkolóban.
Éppen egy hete kezdett szivárogtatni készülő sportkocsijáról a Scuderia Cameron Glickenhaus. Az amerikai manufaktúra akkor még csak néhány részletfotót dobott ki saját Facebook-oldalára, most azonban már teljes egészében megmutatták az SCG 004-et.
A kora kétezres évek nyomasztó Schumacher-dominanciájának egyik tárgyi emlékét, a hétszeres világbajnok Monacóban győztes autóját árverezte nemrég a Sotheby's. Kétszer többet adtak ért a vártnál.
A Toyota Motor Corp. 2020-tól kezdi meg az elképzelések szerint helyben gyártott elektromos autók értékesítését Kínában - jelentette be a kantoni autószalonon a japán gyártó.
Egyelőre csak Brazíliában mutatkozik be a Virtus, amely nem más, mint az egykori Polo Classic távoli utódja. Kisautó-alapú családi szedánt egy ideje már nem forgalmaz a VW Európában, de vannak piacok, ahol mindig volt ilyen modell a kínálatban.
A Honda eredetileg elérhetetlen, hidrogén-hajtású csodaként mutatta be a Clarityt, de már tavaly bejelentették, hogy készül két olcsóbb változat is. Ez az első ezek közül, a Clarity Plug-in Hybrid, amelyet december elején kezdenek forgalmazni Észak-Amerikában.
Bár csupán egy újabb visszafogott átdolgozásnak tűnik, amit a 6-oson végrehajtanak, a motortérben akad néhány nagyobb újítás.
Egy ideje már halogatták a Tesla-nyergesvontató bemutatását. A Semi – Amerikában így hívják a nyergesvontatókat általában, tehát a névadásban pont annyi a fantázia, mint a Roadsterében volt – a képek alapján nem egy szépség, viszont relatíve alacsony légellenállást, nagy hatótávot és jó dinamikát ígér.
Jól meglepett mindenkit a Tesla a Roadster második generációjának bemutatásával, amelyről eddig egyáltalán nem beszéltek. A név ugyan nem igazán pontos, a Roadster II egy formás kupé, de ezzel kevesen törődnek majd, ha az autó tényleg tudja majd mindazt, amit vele kapcsolatban ígértek.
Összesen harminchárom Credo Optinellt vásárolt nemrég a Belügyminisztérium a győri Kravtex Kft.-től. Az új buszok erősítésnek érkeztek, így még egy ideig szolgálatban maradnak a Határőrségtől örökölt Temsa buszok is.
A Peugeot ma már a legtucatabb tucatautók egyik gyártója – hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a cég egyike a legrégebbi autógyártóknak. Az L45 jelzésű versenyautójuk pedig több mint száz éve készült: 1914-ben gyártották, és a korszak egyik legkorszerűbb versenyautójának számított.
Az Európa Parlament már szavazott a Közlekedési Bizottság javaslatairól. Most az Európai Bizottságnál a labda, amely várhatóan 2018 márciusában terjesztheti elő saját javaslatát a kérdésben.
Egy átlagautónál érthető, ha a gyártó készít egy versenyváltozatot, de a Valkyrie, amelyet az Aston Martin és a Red Bull Racing együtt fejlesztett, eleve több mint 900 lóerős, és erre kívánnak rátenni még egy lapáttal.
Öt év alatt hatszáz példányt építenek a Ford motoros karbon-csodából, amely minden paraméterében hibátlan, csak a karakter maradt ki a konstrukcióból.
Ha van baj a Chevrolet Bolt-Opel Ampera-e párossal, az az egyterű-forma. Hiába célszerű, ha mára kiment a divatból. Észak-Amerikában és Európában is a szabadidő-autókat keresik a legtöbben, így nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, a GM elektromos modelljével egy kicsit mellélőttek. Ám úgy látszik, már rádöbbentek a hibára.
Hihetetlen, de úgy tűnik, a dízelbotrány valójában nem igazán érintette a Volkswagen pénzköltési képességét, ezt most a kínai terveik is alátámasztják. Annak érdekében, hogy ne csökkenjenek az eladások a cég legnagyobb piacán, hihetetlen összeget áldoznak típusfejlesztésre, amelynek 2025-ig negyven új típus lesz az eredménye.