A BMW Blog híre szerint a 3-as GT utódját már nem készítik el, pontosabban egyetlen modell válthat le két jelenlegi típust, a 3 GT-t és a 4-es Gran Coupét, amelyek közt már most sincs igazán nagy eltérés.
A jövő heti Rallye Deutschlandon már élesben tesztelik majd a gyári rali-Caymant, egyelőre versenyen kívül. Azután döntik majd el, hogy belevágnak-e egy gyári raliprogramba, vagy sem. A típus olyan szempontból is érdekes, hogy manapság ritkaságnak számít a sportkupéból épített raliautó: csak a Fiat 124 Spiderből készítettek hasonlót.
Az ősszel érkezik a Volkswagen Crafter gyári lakóautó-változata, amelyet tavaly még California XXL tanulmányként láthattunk. A végleges neve Grand California lett, de a lényeg nem változott.
A Volkswagennek túl sok márka van a birtokában, és a cégcsoporton belül régóta problémát okoz, hogy ezeket hogyan pozicionálják úgy, hogy ne zavarják egymást. Most, hogy új ember vezeti a VW-t, ismét előkerült a Seat pozicionálásának kérdése, és a megoldás is ismerős lehet: vagány, fiatalos autókat kínálnának a spanyol márkanév alatt.
Összesen 323 700 autót hív vissza a BMW ugyanazzal a hibával, ami miatt Dél-Koreában 106 ezer járművet rendeltek a márkaszervizekbe, és hivatalosan elnézést is kért a cég.
Szokásához híven a Twitterre írta ki a Tesla alapítója, hogy 420 dolláros áron visszavenné a rényvényeket. A pénz állítólag együtt lenne, a kérdés, hogy a befektetők készek-e most kiszállni a Teslából, akár a Musk által említett, a piacinál vagy 20%-kal magasabb áron.
Valamikor a Fiat legfontosabb modellje volt, de úgy néz ki, végül is utód nélkül engedik eltűnni a Punto harmadik generációját. Így évtizedek óta először fordulhat elő, hogy a Fiat olcsó városi kisautó nélkül marad.
Az már a tavasszal kiderült, hogy a Toyota és a Suzuki együttműködése hogy működik majd. A Toyota műszaki megoldásokat – például hibrid rendszert – ad, a Suzuki ezért cserébe olcsó kisautókat készít Toyota jelvénnyel. A japán sajtó már azt is tudni véli, melyiket.
Az elmúlt évtizedek talán legismertebb versenyautó-építő cége a Prodrive. Számukra a Subaru raliautóinak kifejlesztése jelentette a sikeres kezdést, de azóta készítettek fel Ferrarikat és Aston Martinokat a Le Mans-i 24 órásra, és Renault Mégane-t túrakocsi-versenyzésre. Most azonban valami egész mással kezdett foglalkozni a cég, legalábbis David Richards, a cég elnöke szerint: úszóképes autót készítenének, 150 ezer font – olyan 53 millió forint – körüli áron.
Az Isuzu és a Toyota közelebbi kapcsolata még 2006-ban kezdődött, az után, hogy a General Motors kiszállt az Isuzuból. A Toyota akkor vásárolt 5,89%-os részesedést a kisebb japán cégben, és abban állapodtak meg, hogy együtt fejlesztenek dízelmotorokat a jövőben. Erre azonban egyre kevésbé van szüksége a Toyotának, legalábbis ezzel magyarázzák a részvénycsomag eladását.
Azt már megszokhattuk, hogy létezik az autógyártásban az az irányzat, amely mindenre fényezetlen műanyag elemeket szab, majd terepjáróként tálalja azt. Elsősorban kisautókat szoktak így átalakítani, de mindenféle méretben és formában előfordult már. Talán egyterűben nem mondanánk hétköznapi megoldásnak, de azért ilyen is volt már, a Renault kínálta a Scenic RX4 változatát, a Seat pedig az Altea Freetrack-et.
A magyar F1-es pálya hírneve ugyan nem hasonlítható a Nürburgringéhez vagy Spa Franchorchamps-éhoz, de a Honda és Jenson Button most nálunk erősített rá a Civic Type-R legendájára.
Nem kérdés, hogy az X osztály a Mercedes egyik legkockázatosabb terméke: a háromágú csillag olyan típusra került, amely eredendően nem készült luxusterméknek, és ezen a német mérnökök sem tudtak változtatni. A labda annyira magas, hogy a konkurencia sem tudja nem lecsapni: korábban a BMW részéről szóltak be egy elég kellemetlen, most pedig a VW kezdett hasonló üzengetésbe a sajtón keresztül.
Kísérleti jelleggel óránként 130-ról 140 kilométerre emelték a sebesség felső határát az A1-es (Bécs-Salzburg) osztrák autópálya két szakaszán, összesen 120 kilométeren.
Vásárolt formatervvel, óriási V8-as blokkal érkezett a semmiből egy új csúcssportautó. Ez lenne a Milan Automotive újdonsága, a Milan Red, ami tíz másodperc alatt futja a 0-300-at.
Már négy német tartomány küzd azért, hogy náluk építse új európai üzemét a Tesla, a Süddeutsche Zeitung című lap csütörtöki jelentése szerint a Saar-vidék, Baden-Württemberg és Rajna-vidék-Pflaz után Bajorország is beszállt a versengésbe.
Másfél éven belül második hidrogénnel táplált üzemanyagcellás kamionját mutatta be a Toyota. Pontosabban a tavaly áprilisban bemutatott Project Portal Alpha prototípus egy továbbfejlesztett változatával jöttek ki most. Ez lenne a Beta.
Nem ritka, hogy egy autógyártó megpróbál nagy felhajtást csinálni egy új felszereltségi szint körül – van, hogy úgy tálalják, mintha új modell lenne – de egy kicsit ezet is túlmutat a Lexus húzása.
Az augusztus 6. és 12. között zajló országos sebességellenőrzés a nemzetközi TISPOL Operational Group tervezett megmozdulása.
Minden autógyártó lázasan dolgozik, hogy felkészüljön az Euro6d TEMP szabvány őszi bevezetésére, és ezzel néha a kínálatuk is változik. Most épp a Mazdáról derült ki, hogy változtatni kénytelen a 2-es motorválasztékán.
A Mahindra egész addig nem zavarta a Jeepet, amíg meg nem jelent az Egyesült Államokban. Most viszont megpróbálják kiszorítani, mondván, amit kínálnak, az túlságosan hasonlít saját autóikra. Mondjuk ez nem akkora meglepetés, ha figyelembe vesszük, hogy a Mahindránál a Jeep CJ-3 licence alapján indult meg az autógyártás, teljesen legálisan.
Egyértelmű, hogy mit akar az amerikai elnök és tanácsadói kara, de egyszerűen nincsenek mellette ésszerű indokok. Ám ez láthatóan nem okoz gondot, az amerikai elnök megelégszik ésszerűtlenekkel is.
A Mercedesnél azt ígérik, hogy mindent megtesznek azok ellen, akik nyerészkednének a Project One példányain. Ám ez nem lesz egyszerű: egy ilyen autó túl nagy profitot ígér bárkinek, aki valamiképp hozzájutott egy foglaláshoz.
A Ligier név korábban elsősorban versenyautókon, és egyes országokban korengedménnyel vezethető mopedautókon bukkant fel, most azonban úgy néz ki, egy, az eddig megszokottaktól eltérő sportkocsival jelentkezik a márka.
Idő előtt kerültek nyilvánosságra a Lynk & Co 03 gyári képei, de nem sokkal. A hivatalos bemutató az ősz elején lesz, a Chengdu Auto Show-n.