Bár az Infinitinek nincs sok történelme, legalábbis a német vetélytársaihoz képest, hiszen az első autóját 1989-ben mutatta be, már tavaly olyan tanulmánnyal jelentkezett a Pebble Beach Concours d'Elegance-on, amely inkább az 1930-as éveket idézte, és az idén is valami hasonlóra készülnek.
A legsportosabb, legerősebb Polestar modellváltozatok kapnak szoftver-frissítést, amely az összkerék-hajtás nyomatékelosztását módosítja, így az érintett típusok viselkedését közelíteni tudták a hátsókerék-hajtású autókéhoz.
Az Alfa Mito nem lett az, aminek szánták, és az elmúlt években egyre kevesebbet adtak el belőle. A műszaki alapjait adó Punto gyártásának leállításával pedig az utolsó mellette szóló érv is elveszett.
Egészen különös helyzetbe került a Volkswagen: el kell költenie 45 millió dollárt az elektromos autók népszerűsítésére egy korábbi alku részeként, és ezt nyilvánvalóan úgy kell megtennie, hogy ne tűnjön úgy, hogy a saját javára fordítja ezt a kötelezettségét. Így a reklámfilm legfontosabb haszonélvezője a Chevrolet Bolt lett.
A rokonság a Kalina és a Granta szedán között eddig is világos volt, de csak most egyesíti a két termékvonalat a Lada.
A rendőrséget legfeljebb a megdöbbenés akadályozhatná abban, hogy látványos üldözést csapjon ezzel az amúgy kifejezetten gyorsan közlekedő készséggel, amely látvány alapján akár a Földön kívülről is érkezhetett volna. Ám valószínű, hogy egyszerűen nem vették észre.
A nyár elején jelentették be, hogy a Volkswagen és a Ford új együttműködésre készül, méghozzá elsősorban haszonjármű-fronton. Ennek az egyik első lépése lehet a közösen fejlesztett közepes pickup, amellyel a Ford Rangert és a VW Amarokot válthatják le.
Nagyban az amerikai celebritások rajongásának is köszönhető, hogy a Mercedes G osztály, amely 1979 óta van gyártásban, ma divatosabb, mint valaha. És ha a Kardashian-Jenner klánon múlik, ez így is marad. A családi valóságshow legújabb főszereplője, a sebészi úton szabványos széplánnyá alakított Kylie Jenner nemrég vett magának egy gyárilag magasított G550 4x4²-t, amit a West Coast Customs-szal meg is tuningoltatott.
A Vector az igazi poszterautó: a valóságban alig épült meg néhány, mégis tinédzserek milliói álmodoztak róla. Az első változatot, a W2-t 1978-ban mutatták meg a közönségnek, de azóta sem készült, csak egy maroknyi, viszont időről időre felbukkan a márka. Most épp új tulajdonosa van: New Vector Motors Corporation néven alakították újra, és azt ígérik, hogy egy új típust fejlesztenek ki, WX8 néven.
Részint az autók folyamatos növekedése, részben a terepjáró-fazonú modellek térnyerése miatt sodródik lassan a szakadék szélére a nagy szedánok piaca, de van, aki ennek ellenére hajlandó újabb modellekbe fektetni.
Még csak hasonló sem igen akad az autópiacon, mint a Mercedes Unimog sorozata. Bár hasonló mindenesnek tervezték, mint egykor a Land Rover legelső generációját, a terepjáró és traktor keverékéből mára az autók svájci bicskája lett. Az Unimog teherautókhoz ugyanis mindenféle kiegészítő vásárolható, amellyel kihasználhatók a kivételesen rövidre áttételezett mászófokozatok, a portáltengelyes terepfutómű és az összkerék-hajtás. Ám nem csak tolatómozdonynak, úttisztítónak vagy hóeltakarítónak lehet alkalmas egy ilyen gép, hanem luxus-lakóautónak is, persze a megfelelő felépítménnyel.
Nem nagy meglepetés, hogy a Honda is mostanra időzítette a HR-V frissítését: úgyis hozzá kellett nyúlni a motorkínálathoz a szeptember elején kötelezővé váló új Euro6 változat miatt, akkor már megejtették a ciklusközi frissítést is.
A Brabus szinte a kezdetektől a Smart gyári tuningcégeként működik. Most a ForTwo-ból készítettek egy új, sportos változatot, amely négykerekű bevásárlókosárhoz képest majdnem jó, és durván néz ki.
Összesen 124 ezer Volkswagen villanyautó visszahívását rendelheti el a KBA, a német szövetségi közlekedés-felügyelet, miután kiderült, hogy a cég villanyautó-töltőibe 8 ezred gramm kadmium került.
Az Infiniti egyre közelebb áll hozzá, hogy beszálljon a villanyautós piacra. A Nissan luxusmárkájától többször lehetett hallani ilyen szándékról, ez a semmitmondó kép itt viszont a bizonyíték, hogy komolyan gondolják. Amolyan teaser egy augusztus 23-án érkező villanytanulmányhoz.
Bár a hivatalos bemutatóig még van egy hónap, az Audi egész sokat elárult az új E-Tronról. Például azt, hogy hatótávban és teljesítményben nem fogják túlfejelni a két nagy konkurenst.
Az semmiből jött 1300 lóerős osztrák sportautó létezik: egy fizikai példány mindenképp van belőle, egy kirakat mögött áll valahol Ausztriában.
Repül az idő, az autóipar első széles körben körberajongott szériagyártású villanyautója, a Tesla Model S bizony már megérett egy generációváltásra. Gyártása ugyan mégy csak hat éve indult, a dizájnját jóval korábban felfedték a kaliforniaiak, lassan tízéves már. Emre Husmen formatervező most elképzelte, milyen lehet majd az S, ha eléri végre a generációváltás.
A Police.hu egy videó kíséretében jelentette a hírt: tegnap elfogták azt a 69 éves pécsi nőt, aki idén nyáron két hullámban karcolt meg összesen nyolc autót a városban. A videón nem az elfogást, hanem magát a rongálást látni, ahogy az idős nő kulcscsomójával egymás után karcolja végig a járdára belógó autókat.
Naiv gondolat volna azt hinni, hogy a formulaautózás csúcsát, a Formula-1-et valamiféle burok védené a villanyosítástól. Ha az élet úgy hozza, akár már a következő tíz évben száz százalékban elektromos lehet – mondja a sorozat sportszakmai igazgatója, Ross Brawn.
Egész sokat tudni már arról, milyen lesz a Volkswagen ősszel érkező újdonsága, a T-Roc alá pozicionált T-Cross. A VW-nek új legkisebb crossovere lesz, amivel direktben száll be a piacra, ahol most a Renault Captur, a Peugeot 2008 vagy a Kia Soul adja a kínálatot. Most épp azzal akarnak kedvet hozni hozzá, hogy így nyel be egy biciklit:
Négyszer több pénzt fog egy eladott autón a Ferrari, mint a Porsche, a Bentley pedig még a Teslánál is többet bukik/eladott autó. Egy német tanulmány szedte össze, mekkora különbség van a nagy gyártóknál egy eladott autóra számolt profitban.
Az elmúlt években a Lotus lényegében a meglevő autók variálásával tudott a piacon maradni, ami érthető volt: a korábbi tulajdonos nem akart költeni a cégre, és erre ez a legjobb mód. Ám azzal, hogy a Geely tavaly ősszel megvette a brit legendát, új időszámítás kezdődik: ahogy a Volvónál, várhatóan itt is lesz pénz fejlesztésre bőségesen.
Szabálytalanul végezte új járművei fogyasztási- és emissziósérték-tesztelését a Suzuki és Mazda, derítette ki a japán közlekedési minisztérium egy friss vizsgálata. Egyelőre csak rosszul végzett mérésekről tudni, ettől még könnyen lehet, hogy az érintett gyártók autói, motorjai tartják az előírt határértékeket. A Yamaha is belekerült az európai piacot vélhetőleg nem érintő ügybe.
A Volkswagen már több mint két éve kínál turbómotoros Up!-ot, és tavaly a GTI-t is bemutatták. Az előbbi 90, az utóbbi 115 lóerős, de az aligha kérdéses, hogy a VW ezres háromhengereséből turbófeltöltéssel ennél sokkal több is kihozható. Most egy kis cég, a B&B Autotechnik mutatott be két tuningkészletet, méghozzá kifejezetten olcsón, amelyek ezt bizonyítják.