Igazán váratlan eredménnyel zárult a J.D. Power felmérése, amelyet Nagy-Britanniában végeztek, egy és három év közti korú autók tulajdonosainak körében. A 2019-es autó-megbízhatósági tanulmány legnagyobb tanulsága, hogy messze a fedélzeti szoftverek okozzák a legtöbb meghibásodást.
Az Opelnél is felbukkan a Peugeot konnektoros hibrid hajtása, elsőként a PSA-nál gyártott szabadidő-autók közül a nagyobbikban. A Hybrid4 elnevezésű rendszer 1,6 literes turbós benzinmotort és két villanymotort tartalmaz, és a gyári adat szerint – amiben van azért egy kis csúsztatás – akár 2,2 liter benzinnel is elviszi az autót száz kilométernyit.
Legalábbis erre utal, hogy miután a Mercedes elvette a leggyorsabb sorozatgyártású SUV címet a Stelviótól a Zöld Pokolban, nem próbálkoztak új idővel, inkább csináltak három másik rekordot Nagy-Britanniában.
A Subaru frissen lezárt üzleti évéről készült riport elég hervasztó számokat hozott, közel felére csökkent a vállalatcsoport bevétele a korábbi évhez képest, ami sosem jó Ómen egy autógyártó esetében.
A vád szerint a Ford a vásárlókat hibáztatta az automataváltóik rossz működéséért.
A 2019-es Genfi Autószalonon még csak egy kósza trollkodásnak tűnt a 21 kijelzős Imagine by Kia tanulmány, de a Kia frissiben kinevezett dizájnfőnöke, Luc Donckerwolke az Auto Expressnek megerősítette, hogy dolgoznak a szériaváltozaton.
Futóverseny miatt forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap délelőtt Budapesten, időszakosan lezárják például a budai és a pesti rakpartokat, valamint a Margit hidat - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szombaton az MTI-t.
Egy konkrét ütemtervvel állt elő Eric Garcetti Los Angeles-i polgármester a város közlekedésének következő évtizedeiről. A villanyautókra és a tömegközlekedés fejlesztésére építi LA jövőjét a tervezet.
300 új bringával és 16 új állomással bővült a héten a Mol Bubi közbringarendszere. Ezzel már összesen 1846 bubis bringát lehet kölcsönözni a főváros 143 helyszínén.
Bocs a kattintásvadász címért, de annál tényleg csattanósabb ennek a kabrió BMW-snek a sztorija, minthogy néhány mérföldet ment felnin a 6-os kabriójával egy philadelphiai autópályán. Amit az arra járó autósok meg is örökítettek, így nézett ki:
Norvégiában az állami támogatások és az üzemanyagárak miatt a villanyautó népszerűbb, mint bárhol másutt a világon. Nem csoda, hogy az Aud E-tronért is itt állnak sorba a legtöbben, ennek megfelelően a helyzet is itt a legreménytelenebb.
A Henrik Sussex-i herceg társaságában fotózták le a Defender egy prototípusát, ezúttal a sérült katonák számára rendezett Invictus Games nevű sportesemény-sorozat kapcsán.
Amióta a Ferrari önálló részvénytársaságként, a Fiat-csoporttól függetlenül működik – ennek pedig már több, mint három éve – benne volt a levegőben, hogy lassanként felszámolják az összefonódásokat is. Ennek a folyamatnak az első lépésére készül most a Ferrari.
Az ID.3 forgalmazását Tesla mintára olcsó autófoglalással indította a Volkswagen, és egy nappal a foglalási rendszer ünnepélyes elindítása után azt jelezték, hogy 10 ezer ID.3 1st-re már le is csaptak.
A Mazda is követi a BMW, a Mercedes és a Jaguar példáját: legerősebb motorjaik soros hathengeresek lesznek, sőt, egy új platformot is terveznek, kifejezetten nagy, legalább 6-os méretű autók számára.
A villanyautó-akkumulátor egyelőre méregdrága, de a termelés felfutásával talán olcsóbb lehet. Nyilván erre számít a Volkswagen is, amikor 20 ezer eurós villanyautót tervez.
Mire költ valaki, aki nem tudja megszámolni a pénzét? Például egyedi autót építtet magának. És ha elsőre nem sikerült tökéletesen, jöhet a második menet. Ez történt Jon Olsson, az egykori síbajnok Mercedes G osztályával, amely a Lord Hans nevet kapta a keresztségben, és korábban már megmutattuk egyszer.
Budapesti és Pest megyei iskolák bejárataihoz közel tettek ki a Greenpeace hazai aktivistái légszennyezettség-mérő csöveket és mérték a nitrogén-dioxid mértékét két tavaszi héten át. Az eredmény nem vidám: tizenhétből nyolc iskolánál a mérés átlaga túllépte az egészségügyi NO2-határértéket.
Ha a gyártásra kész termék hasonlít majd a vázlatokon szereplő járműre, akkor a Dyson autóját nem lesz nehéz felismerni. A tervezők láthatóan igyekeztek kihasználni az elektromos hajtásláncnak azt az előnyét, hogy szinte alig foglal helyet, és leginkább a tervezőn múlik, hogy melyik elemét hova helyezi.
Egyelőre csak pletyka, de nem csodálkoznánk rajta, ha kiderülne, hogy tényleg lesz ilyen: egy Porsche a Lamborghini Urus négyliteres, turbós V8-asával. Egy ilyen manőver persze nem olyan nehéz, mint első hallásra tűnhet, hiszen a Porsche is használja ugyanannak a négyliteres motornak egy gyengébb változatát.
A Gruppe5 2002 talán a legmeredekebb restomod-projekt, amit a Singer Porschéi óta láttunk. Hogy minek hozzá egy eredeti 02-es BMW? Alighanem azért, hogy rendszám kerülhessen rá, egyébként sok nem marad az eredeti autóból.
535 millió euró nem aprópénz, ennyibe került a dízelbotrány a Porschének, legalábbis a német hatóságok részéről. A stuttgarti ügyészség ugyanis ekkora bírsággal zárta le az ügyet.
Az MTI közlése szerint a gyanúsítottak ellen különösen jelentős vagyoni kárt okozó, bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett költségvetési csalás, sikkasztás, számvitel rendjének megsértése és hamis magánokirat felhasználása miatt javasolnak vádemelést. A NAV Regionális Bűnügyi Igazgatóságának igazgatóhelyettese, Ludézer Zoltán úgy nyilatkozott, hogy a gyanúsítottak országos hálózatot építettek ki és több száz cégen keresztül segítettek fiktív számlázási láncolatot kiépíteni. Így a költségvetésnek is több milliárdos kárt okoztak.
Mostantól itt előjegyezhető a Volkswagen ID.3 1st, Tesla stílusban mindössze 1000 euró foglalót kell letenni érte. Az autó valódi bemutatására az ősszel kerül sor, a gyártás pedig az év végén indul.
Sokmindent hallottunk már az új VW ID. típusról, láttuk tanulmányautóként is, de a berlini sajtótájékoztatón egy csomó részletre fény derülhet.