Többször eltemették már a Saleen márkát, amióta 2000-ben bemutatták az S7 sportkocsit, ám Steve Saleen, aki út közben valahol kilépett, visszatért, és most megint ott tartanak, mint 17 éve: új, saját tervezésű kupét mutatnak be, amely adatai és méretei alapján bő egy számmal kisebbnek tűnik az S7-nél. A neve S1, középmotoros, négyhengeres, 450 lóerős, és igazán látványos darab.
Mintha elfogytak volna az ötletek a Toyotánál: legújabb tanulmányautójukat, amelyet Los Angelesben lepleztek le, érdekesnek szánták, de inkább olyan érzést kelt, egy átlagosra sikerült autót próbáltak volna feldobni rettenetes mennyiségű fényezetlen és fémszínű műanyaggal.
Kényelmetlen helyzet alakulhat ki az Opel nyáron véglegesített eladása körül, miután kiderült, hogy az Opel motorok jelen formájukban biztosan nem felelnek meg a 2021-re tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási normának. Ez pedig így vagy úgy, de jó sokba kerülhet a Peugeot csoportnak.
Los Angelesben mutatta be a Mazda az aktuális hatos második – vélhetően utolsó – frissítését. A kötelező formai változtatásokon túl egy benzines turbómotor jelenti a legfontosabb újdonságot.
Az már korábban is sejthető volt, hogy a Mercedes elég alaposan belenyúlt a Nissan Navara szerkezetébe, mielőtt X osztályként a nevére vette, és most az EuroNCAP tesztje is ezt támasztja alá. Bár a két autó ugyanott készül, a Mercedesnek nem csak az orrán van plusz egy csillaga, most már az EuroNCAP töréstesztben is.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (EPA) mérései eddig egész pontosan tükrözték az elektromos autókkal megtehető távolságot, így hivatalosnak tekinthető, hogy a nagy hatótávú Model 3 változat egy töltéssel 500 km-t tehet meg átlagosan.
A Hyundai új módját gyakorolja a meg is mutatjuk az új autónkat meg nem is típusú előzetes-gyártásnak. Nem a megszokott fekete-fehér káoszmintás fóliázást használják, hanem újfajta, sokszínű mintázat akadályozza, hogy a szemünk jól elkülönítse a részleteket. Valami így is látszik abból, hogy milyen lesz a második generáció.
Los Angelesbe új luxusmodellt hozott a Ford, a Lincoln Nautilust. Jobban megnézve az autót persze hamar kiderül, hogy ez nem más, mint a korábbi MKX felújított változata, emberek számára is értelmezhető néven.
Elsőre guruló turmixgépnek néznénk a REDS nevű prototípust, Chris Bangle mindössze három méteres mesterművét. Pedig autó ez, méghozzá olyan, amelyet talán gyártani is fognak.
A Nürburgring körrekordját hódította el a Giulia QV-től a Jaguar XE legerősebb változata, az SV Project 8: mostantól ez a leggyorsabb utcai szedán a német versenypályán.
A Subaru a rossz emlékű Tribeca óta nem kínált autót az amerikai anyukáknak – az Ascent révén most ezt a hiányt pótolják. Az új modell igazi japán sablon-autó lett, néhány jellegzetesen Subarus megoldással és óriási belső térrel.
A Wrangler tulajdonképp az ős-Jeep szellemi utódja – olyan legenda, amelynek a koncepcióján a márka egyetlen eddigi tulajdonosa sem mert változtatni. A Fiat vezetés sem: az új generáció első ránézésre alig különbözik az elődjétől, csak a részletek változtak pontosan annyit, hogy a szemlélőben felmerüljön a gyanú, hogy ez nem pontosan ugyanaz az autó, amelyet eddig kínált a Jeep.
Indonéziában mutatta be a Toyota az új Rush típust, amely műfajilag szinte besorolhatatlan. Az elődmodell még egy apró terepjáró-szerűség volt, de a modellváltás során rendesen elzsírosodott. Az új modell olyan, mint egy alaposan megemelt egyterű, amire meg is van a magyarázat: be kellett szorítani valahogy egy harmadik üléssort is.
Már eddig is a leesett állak koppanásai kísérték a CLS-t, amerre csak elhaladt, de az új frontkiképzéssel még különlegesebbnek tűnik, bár valószínűleg csak addig, ameddig az A osztály meg nem jelenik. Ugyanis azon is pontosan ilyen orr lesz a korábbi kémfotók tanúsága szerint.
A legújabb hír szerint Kínából kénytelen kipótolni európai benzinmotor-termelését a Peugeot-Citroën. de a probléma nem csak a franciákat érinti. Az európai vásárlók meglepően gyorsan kezdtek elfordulni a dízelmotoros autóktól.
Újabb puttonyos csoda mutatkozik be Latin-Amerikában. A Cronos a nálunk is kapható Tipónál egy számmal kisebb, a korábban bemutatott ötajtós Argo típuson alapul, és műszaki szempontból frissebbnek ígérkezik, mint a legtöbb európai Fiat.
Lutz Meschke, a Porsche vezetőségének tagja nyilatkozott cége és az önvezető technológiák viszonyáról. Azt mondja, az önvezető rendszerek hasznosak, de a Porschéket biztosan vezethetik a gazdáik, amíg csak lehet.
Tanulmányautóként már az év elején láthattuk az új QX50-et, ez pedig a szériaváltozat, amely a jövő év első felében érkezik meg a kereskedésekbe.
Két BMW-t is gyártanak karbonszálas műanyag önhordó karosszériával, de az i3 és az i8 gyártása ettől túl drága lett. Úgy néz ki, a BMW-nél épp ezért nem folytatják a különös kalandot: a cég most kiszáll az SGL nevű céggel együtt létrehozott vegyes vállalatból, amelyben korábban 49%-ot birtokolt.
A kis fogyasztás kulcsa eddig a dízelmotor volt, de a népszerű motorfajtának mostanság rossz a sajtója, és egyre több országban éri hátrányos megkülönböztetés. Nem csoda, hogy a Volkswagen is felpörgette az alternatív megoldások fejlesztését, amilyen az olcsó benzin-elektromos hibrid hajtás.
Szokás szerint hét autó került a döntőbe – az idén igazán vegyes a felhozatal.
Mindjárt harminc éves, de még ezer kilométert se hajtották – komoly pénzt érhet az amúgy nem a legjobb ártartásáról híres Ferrari Testarossa nagyon megkímélt példánya.
Bár egy nyergesvontató esetén általában tök érdektelen, a Tesla nemrég bemutatott kamionjánál valahogy mégis érdekes részlet, hogyan gyorsul. Be is ültettek jó sok embert a bemutatón, amiről mostanság kerülnek fel tömegből felvett videók a YouTube-ra. Mint amilyen ez itt:
Optimista nyilatkozatot tett a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke a napokban: mint Matthias Wissmann mondta, a német járműgyártók nagy valószínűséggel rekordszámú autót készítenek idén és a termelés jövőre tovább bővül az ázsiai keresletnövekedés hatására.
Már majdnem eltörölték a Tesla Model X adókedvezményét Norvégiában, aztán mégsem tették, mivel már megígérték.