A feladat az volt, hogy dobják el a megszokott megoldásokat, és úgy tűnik, ez sikerült is. Egyelőre nehéz megítélni, hogy a keskeny szerzet, amely úgy dől be a kanyarba, mint egy motorkerékpár, a gyakorlatban mennyire válna be, de szokatlannak szokatlan, ahhoz nem fér kétség.
Ahogy az orosz autópiac lassan magára talál, a nagy autógyártók úgy mutatnak egyre nagyobb érdeklődést a helyi gyártás iránt. A Volkswagen már a szankciók előtt partneri viszonyra lépett a GAZ-zal, de a Reuters híre szerint most annak a lehetőségét keresik, hogy tulajdonrészt vásároljanak az orosz autógyártóból.
Eltartott néhány évig, de végül csak átköltöztették a Saab gyár maradványait Tianjunba: kezdődhet a 9-3 kínai gyártása, elektromos autóként.
A Lexusnál a legnagyobb SUV modellt az elmúlt húsz évben elintézték azzal, hogy átcímkézték a Land Cruiser mindenkori legnagyobb változatát, ami automatikusan konzervatív formatervet és inkább terepre, mint utcára való futóművet jelentett.
A BMW viszonylag kis vállalkozás autóipari léptékkel mérve, így átgondolt terv kellett, hogy tarthassák a lépést a biztosabb hátterű konkurenciával. Épp ezért erős szabványosításban gondolkodnak: az összes modelljüket két padlólemezre tervezik építeni, méghozzá olyanokra, amelyek köré elektromos, és konnektoros hibrid modellek is építhetők, az alapok megváltoztatása nélkül.
Meglepő történetre derített fényt a Der Spiegel: állítólag egy bérelt Model X-et szedett szét és tesztelt a Daimler fejlesztőrészlege, és eközben több mint 15 ezer euró kár keletkezett a járműben. A bizonyítékok arra mutatnak, hogy a Mercedes több ponton megszegte a bérleti szerződést, darabokra szedték az autót, és komoly kínzásoknak vetették alá az erre szolgáló tesztpályákon.
A korábbi vázlat után most képen is megmutatták a Polo GTI R5 jelzésű versenygépet, amely várhatóan a VW egyetlen gyári versenyautója lesz a belátható jövőben. Olyan versenysorozatokba – például nemzeti ralibajnokságokba, illetve a rali Európa-bajnokságba - szánják, ahol az FIA R5 szabályok érvényesek.
A Transit Custom után a Ford haszonjármű-család két legkisebb tagja is frissítésen esik át. A külső változtatások mellett a Connect és a Courier is új dízelmotort kap.
Hosszú évek fejlesztése után bemutatták a Lamborghinit, amivel megdupláznák a cég eladásait. Az Urus kétségkívül a legsportosabb szabadidő-autók közé tartozik, és ez látszik is rajta: a lejtős tetővonal és a márkára jellemző, határozott élekkel szabdalt felületek a kategória leglátványosabb autói közé sorolják.
Az Aero, a legkorszerűbb Morgan is 17 éve jelent meg, most pedig meglepő módon a búcsúztatására készülnek. Az Aero GT-ből mindössze nyolc példány készül, az utolsó nyolc autó az Aero sorozatból.
A Moia név egyelőre nem igazán közismert, pedig a Volkswagen csoport egyik vállalkozásáról van szó. A cég autómegosztó szolgáltatás kidolgozásán fáradozik, amelyet a tervek szerint már jövőre élesben is ki lehet majd próbálni Hamburgban.
Bár manapság egyre többen várják a megváltást a szilárd elektrolitos akkumulátoroktól, a Samsung kutatói nem egy elérhetetlen technológiát fejlesztenek, hanem egy olyan megoldást, amely néhány éven belül gyártásba küldhető, és nem igényli új gyártási eljárások kidolgozását.
Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezére híres arról, hogy egy-egy megjegyzésével pletykákat indít útjára, amelyek nem feltétlen igazak, így nem könnyű megítélni, hogy legutóbbi utalásának mekkora az igazságtartalma. Ezúttal arról beszélt, hogy a Hyundai lehet cége következő partnere.
Érdekes ötletek forognak mostanában a Land Rover vezetőinek fejében. Egyrészt a közelmúltban beszéltek arról, hogy új, személyautósabb irányt nyitnak, és a Mercedes-Benz S osztály riválisának szánják a Road Rover névre keresztelt prémiumautókat. Most itt az újabb őrületük: a kétajtós hobbiterepjáró.
Beperelte a Ford az ismert amerikai pankrátort (rappert, színészt, televíziós személyiséget), John Cenát. A sokszoros bajnok bűne, hogy eladta Ford GT-jét. És hogy ez miért olyan nagy baj? Az amerikai gyártó szigorú feltételekhez kötötte, hogy kinek ad el egy-egy példányt szupersportkocsijából - a listában szerepelt többek között a kétéves továbbértékesítési tilalom is.
A ritka szupersportkocsiknak sokféle sorsot el tudunk képzelni, vannak tipikus életpályáik. Ilyen az, ha csak a garázsban porosodnak, egy gyűjtemény részeként, de sokkal jobb, ha használják is őket rendesen. Mondjuk versenypályás csapatásra. Vagy találkozóra járáshoz. Esetleg teherhordásra. Hogy mi van?
Néhány nappal ezelőtt írtuk meg, hogy kiszivárgott néhány kép az új Mercedes-Benz CLS-ről. Ilyenkor sok esetben persze szándékos szivárogtatásról van szó, hogy ezzel is csigázzák az érdeklődést egy-egy bemutató előtt álló modellnél. Hogy most is erről volt-e szó, nem tudhatjuk biztosan, mindenesetre Los Angelesben már meg is volt a premier.
Az Audi a következő években készül rákapcsolni a villanyautó-gyártásra, ám mielőtt érdemben megindulna a termelés, máris meg kellett hozniuk egy kompromisszumot. Saját dolgozóik harcolták ki a németországi gyártást.
Prológus: Megpróbáltam kihúzni végre egy hétvégi hírügyeletet teslás hír nélkül, de Elon Musk mindent megtett azért, hogy ne sikerüljön. Szóval a hír, amiért most itt összejöttünk:
Ráfejelt tavalyi dobására az Aria Group: a középmotoros Corvette-tanulmánynál messze erősebb sportautóval jöttek ki az amerikaiak. Ez már hibrid, de ettől még simán lehet, hogy megmarad tanulmánynak.
Új taggal bővül az éppen nagy felfutást ígérő csúcs-villanysportautók mezőnye. A horvát Rimac dobna egy nagyot a Concept One után: ez lehet a Concept Two, amiről már ki is adtak egy sejtelmes előzetest.
A kaliforniai villanyautók elméletben beleférhetnének a német támogatási programba, de a hatóságok szerint az alapmodellt is csak extrákkal engedi megrendelni a gyártó, így a típus túllépi a támogatás feltételéül szabott 60 ezer eurós értékhatárt. A Tesla szerint ez egyszerűen nem igaz.
A Peugeot csoport nem hagyott túl sok motort a kínálatában, de a francia gyártónál készülő Grandland X-ben használt 1,2 literes háromhengeres benzines turbómotornál és 1,6 literes dízelnél azért akad a palettán izmosabb motor is. Például a kétliteres, 177 lóerős dízel, amely hamarosan az Opel-emblémás modellbe is bekerül.
Indiában leplezték le a Celerio X nevű típust, a nálunk is ismert kisautó terepjáró-stílusú változatát.
A Reuters számolt be róla, hogy a Geely, amelyet a Volvo tulajdonosaként is ismerünk, a Mercedes anyacégének 5%-ára tett ajánlatot. A Daimler vezetése azonban elutasította az ajánlatot.