Egyelőre csak néhány vázlatot mutattak az Ares Panther nevű gépről, amely valóban emlékeztet a De Tomaso legsikeresebb utcai sportkocsijára. Eddig azonban már sokan eljutottak – az igazi kérdés az, hogy az Ares Design képes lesz-e átültetni a tervet a valóságba.
A Mercedes a Las Vegas-i CES szórakoztató elektronikai szakkiállításon mutatja be a Mercedes Benz User Experience – röviden MBUX – nevű új információs és szórakoztató rendszerét, amelyet kifejezetten az olcsóbb, fronthajtású modellekbe szánnak.
Az eddig is egyértelmű volt, hogy a Polestar 1 csak afféle bevezető modell az új márka számára, de most az is kiderült, hogy az elegáns kupéból ötszáz példánynál több nem is készülhet éves szinten.
A problémát állítólag az Avensis gyenge eladásai okozzák: tavaly nem érték el a 35 ezret, ekkora eladásokért pedig nem érdemes kifejleszteni az utódot. A legfrissebb pletykák szerint erre lehet megoldás a Camry, amely Észak-Amerikában máig slágermodell: odaát egy hónap alatt fogy belőle annyi, mint Avensisből egész Európában egy év alatt.
„Semmi nem akadályoz minket abban, hogy visszatérjünk Európába.” - mondta Mary Barra, a GM vezérigazgatója, ám az kevéssé valószínű, hogy ezt hagyományos autógyártóként tennék.
A legkorábbi utcai Ferrarik közé tartozik ez a Ghia karosszériás fekete-sárga kupé, amelyet az egykori argentin diktátor, Juan Perón rendelt magának még 1952-ben. Az autó igazi ritkaság: összesen 74 darab 212 Inter készült, de ebben a színben, ezzel a karosszériával csak ez az egy. Ráadásul igazán jó állapotban van.
A Mercedes G650 Landaulet-ről a bemutatója idején azt írtuk, hogy az össznépi gyűlölet megszerzésének legjobb módja venni egyet. A Kahn Design azonban megpróbál rálicitálni a németekre.
Korábban arról lehetett hallani, hogy Európában akár el is tűnhet a VW kínálatból a négyajtós Jetta, Észak-Amerikában viszont továbbra is ezt szánják a kínálat alapkövének. A következő generáció bemutatóját 2018 első napjaiban tartják, a Detroiti autószalonon, de már most kezdődik a sajtókampány: mutattak egy vázlatot, sőt, néhány adat is nyilvánosságra került az újdonságról, amellyel Észak-Amerikában a Honda Civicet és a Toyota Corollát szeretnék megszorongatni.
Szabadkereskedelmi egyezményt készítenek elő az Európai Unió és Japán között, amely az autóimportot is érinti: a jövőben nem vethetik ki a 10%-os vámot a Japánban gyártott autókra, és a 3%-ot az onnan importált alkatrészekre.
Ideje elfelejteni, hogy a villanyautó rövid életű a gyorsan elhaló akkumulátorok miatt – a BMW akkumulátor-fejlesztési részlegének vezetője, Andreas Raith állt neki kezelni a tévhiteket egy friss interjúban.
Még erősebb lesz a Volkswagen-konszern eddig sem enyhe szlovákiai jelenléte: második üzemét építi a Porsche az országban. A földet már megvették hozzá.
800 lóerős, pihekönnyű és Ayrton Senna unokaöccse fejlesztette – ezekkel az alapinfókkal alapozza meg hírnevét a most bemutatott új csúcs közúti McLaren, az eddig P15-ként emlegetett, Sennára keresztelt újdonság.
Bő egy hónappal azután, hogy Nevadában futottak egy őrült sebességi rekordot, a Koenigsegg kiadott egy új fedélzeti videót a novemberi kalandról. Ilyen az, ha 457 km/h-val száguldasz közúton.
Mégsem mehetnek a Forma-1-be ötéves csúcsmodellel – már csak a visszatérés miatt is frissíti a 4C-t az Alfa Romeo jövőre, mondja Roberto Fedeli, a márka főmérnöke.
Bár eddig inkább az aggályait hallottuk a témában, Elon Musk sem marad le a mesterséges intelligencia-versenyben. Elszólta magát Tesla-vezér: saját fejlesztésű MI kerülhet a Teslákat vezérlő csipekbe.
Valószínűleg a vásárlók is érzik, hogy a hibrid hajtással nem vesztenek érdemben a Panamerától elvárt dinamikából, viszont megúszhatják a behajtási tilalmakat, a dugódíjakat és a magas adókat. Így tízből hatan a 4 E-Hybrid vagy a Turbo S E-Hybrid változatot rendelik meg.
Egy koreai oldal, az Etnews híre szerint pillanatnyilag világméretű hiány van hengeres Li-ion akkumulátor-cellából, és ezért állítólag a Tesla a felelős. A hír szerint a 18650-es és 21700-as méretű akkumulátorokat mind felszívja a kaliforniai villanyautó-gyártó.
Törésteszteket számos szervezet készít világszerte, de ezek közül talán a legmagasabb lécet az IIHS állítja a gyártók elé. Ráadásul ezeket a teszteket az amerikai biztosítótársaságok pénzelik, így még a részrehajlás árnyéka sem vetül rájuk. Az idén mindössze tizenöt autó kapta meg a Top Safety Pick+ minősítést, ami a legjobb a kiadhatóak közül – ezek lennének azok.
Hiába a csillagászati ár, a Bugattit is csak emberek gyártják, akik időnként hibáznak. A Chiron visszahívása annyiban tér el bármely szokványos autóétól, hogy a sportkocsikért zárt teherautót küld a gyártó, és a hibás alkatrészt nem javítják, hanem azonnal újra cserélik.
A Škoda ugyan csak afféle másodmárka a Volkswagen-csoporton belül, de annak kifejezetten sikeres – nem csoda, hogy bőven áldoznak a kínálat frissen tartására. Most az is kiderült, hogy milyen újdonságok várhatók a következő néhány évre.
A viszonylag új kínai vállalkozás értékét már most is több mint egymilliárd dollárra becsülik, és úgy tűnik, technológiájával komolyan hozzájárulhat a Honda robotpilóta-fejlesztési erőfeszítéseihez.
Háromféle teljesítményszintű változat készül rögtön a kezdetektől. Az új 1,33 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotort a Scenicben alkalmazzák először. Később valószínűleg teljesen leváltja az eddigi benzines turbós Renault motorok egy részét, sőt, valószínűleg a Mercedes kisebb modelljeiben is alkalmazzák majd.
Igen nagyot bukott idén a McLaren-Honda a Forma-1-ben: nem elég, hogy megbízhatatlan volt a motorjuk, a szezon nagy részében még a tempó is hiányzott. Vesszőfutásukról Wéber Gábor írt nagyon alapos elemzést. A japánok nem tehettek úgy, mintha fel sem tűnne nekik a sikertelenség, mindenképpen változásra volt szükség.
A Ford az Alibabán keresztül értékesítené egyes modelljeit, bár azt egyelőre közösen vizsgálják, hogy ez pontosan hogyan működhet.
A 48 éves Oliver Schmidtből lett a dízelbotrány arca. A korábbi Volkswagen igazgatót tették felelőssé a dízelmotorokba épített csalószoftver titokban maradásáért, és úgy tűnik, rajta is verik le.