Hamarosan új formatervezési központban kezdheti meg a munkát a Mercedes-Benz ötven dizájnere. Már most sem kizárólag Stuttgartban (pontosabban Sindelfingenben) rajzolják az autók külsejét és belsejét, a világ több pontján tevékenykednek a szakemberek – ez a kör bővül egy franciaországi létesítménnyel.
Tavaly ősszel indította el a Volvo a Drive Me programot, ezzel megkezdték az önvezető autók nyilvános tesztjét. Akkor azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy 2017 végére már egy száz autóból álló autonóm flotta közlekedhessen a svédországi Göteborg útjain. Úgy tűnik, tervük kútba esett, biztonsági okok miatt kell halasztaniuk.
Szokatlan ötlettel állt elő az ausztrál Alauda Racing: az ausztrál startup repülő autóknak szervezne versenyt, sőt a későbbiekben komplett versenysorozatot, akár világbajnokságot is.
Nemcsak a Porschét, a beszállítókat is alaposan meglepte a hibrid Panamera sikere. Az aktuális generációból eladott példányok mintegy hatvan százalékában ilyen hajtáslánc van, az akkumulátorcsomagok gyártói pedig nem képesek tartani a lépést a megnövekedett kereslettel.
Hangzatos ígéretekből nem volt hiány a Faraday Future részéről, januárban pedig végre meg is mutatták, miből szeretnének megélni. Egy ideig még megvolt a hurrá hangulat, az év nagy része azonban már nehézségekről, hányattatásokról szólt. Sorra léptek le a szakemberek, és az is felmerült, hogy az indiai Tata mentheti meg őket. Úgy tűnik, a baj egyre nagyobb.
A Volvo tulajdonosaként is ismert Geely december elején jelentkezett be a Mercedes anyacégének, a Daimlernek a részvényeiért. A kínaiak akkor a piaci ár alatt szerettek volna öt százalékos részesedést vásárolni, de határozottan lepattintották őket. Nem adják fel.
Mivel a Top Gear birtokolja a jogokat, így Jeremy Clarksonék nem vihették magukkal új műsorukba, a The Grand Tourba rejtélyes tesztpilótájukat, a Stiget. Kitaláltak hát helyette egy másik, viccesnek szánt karaktert, az Amerikait. Őt Mike Skinner alakította, de november elején kiderült, nincs tovább helye a show-ban.
A Volkswagen már harmadszor fut neki annak, hogy betörjön a prémiumgyártók közé. A konszern persze más márkákkal már eleve bent van ebben a vágyott körben, de ezzel nem elégszenek meg. A Phaeton és a Passat CC után most az Arteoné a nemes feladat, hogy elérje a kívánt célt.
Néhány napja mi is írtunk arról, hogy Kínában köthet ki a Ford Mondeo (illetve amerikai párja, a Fusion) gyártása. A Ford szóvivői már akkor is tagadtak, most pedig egyértelműen cáfolták, hogy ilyesmire készülnének.
A Tesla üzletfejlesztési igazgatójával és a jogi kérdésekért felelős igazgatóval tárgyalt San Franciscóban a magyar külgazdasági és külügyminiszter. Szijjártó Péter szerint az Egyesült Államok nyugati partvidéke mind nemzetgazdasági, mind nemzetstratégiai szempontból különös lehetőségeket kínál Magyarország számára, ezért látogatta meg a legjelentősebb ottani IT-vállalatokat, és a Tesla gyárat.
Új vegyes vállalatot hoz létre a Renault és a Brilliance, amely haszonjárműveket állít majd elő. A cél első körben évi 150 ezer autó legyártása és értékesítése.
Az már tavasz óta világos volt, hogy a Városligetbe nem költözik vissza a Közlekedési Múzeum: egyszerűen kevés a hely. Most pedig az is kiderült, hol nyithat meg újra a múzeum a nagyközönség előtt.
Hiába vásári egy picit az arannyal telibe fényezett Supra, hasonlóan igényes tuning-sportkocsi nincs sok a Földön. Közel tizenegy éve mutatták be a Top Secret tuningcég V12-es Toyota sportkocsiját, amely durván 930 lóerős, a végsebessége pedig 357 km/h.
A kormány szűk másfél éve jelentette be a Nemzeti Buszgyártási Stratégiát, nagy lökést adva ezzel a buszgyártó nemzetnek. Így szinte alig akad olyan hónap, hogy ne mutatnának be egy-egy új magyar fejlesztésű autóbuszt, vagy ne hallanánk vaskos ígéreteket arról, hogyan hódítják meg - majd valamikor a jövőben - a magyar fejlesztésű buszok és buszgyártók újra a világ útjait.
Hivatalosan Sport Exterior Package a neve az A8-as új gyári tuningcsomagjának, amelynek a jelenlétét leginkább nagyítóval lehet megállapítani. De legalább nem különösen drága extra, legalábbis A8 viszonylatban, kétezer euró alatt megúszható.
A Toyota egyértelműen igyekszik feledtetni az éveket, amelyek sportos modellek nélkül teltek: a házi tuningcég, a Gazoo Racing ontja magából az újabb és újabb gyors, vagy csak látványos Toyota átdolgozásokat. Ez azonban valami más: nem néhány jópofa spoiler és egy erősebb motor egy Yarison, hanem méregdrága versenytechnika, egy egész picit megszelídítve.
Bár manapság mindenki a szilárd elektrolitos akkumulátorok fejlesztéséről beszél, úgy néz ki, a Toyota és a Panasonic most a gyártás lehetőségéhez közelebb álló technológia közös fejlesztésének lehetőségét vizsgálja.
Meglepő hír, hogy Dieter Zetsche, aki a Mercedes lojális munkatársa volt 1976 óta, és 11 éve vezeti a Daimler AG-t meglehetős sikerrel, jövőre beül a TUI Group felügyelőbizottságának elnöki székébe. A Mercedesnél a szerződése 2019-ben jár le, de úgy tűnik, ezt már nem szándékozik meghosszabbítani.
Nem a Tesla az egyetlen, amely fantáziát látott az elektromos nyergesvontató ötletében. Ezúttal egy teljesen ismeretlen kaliforniai cég, a Thor Trucks mutatta be saját prototípusát, amely koncepciójában erősen emlékeztet a Tesla kamionjára, bár alaposabban megnézve a képeket olyan érzésünk van, mintha csupán egy meglevő vontatóra húztak volna furcsa burkolatot.
A Ford komoly spórolásban van – ennek lehet a része a középkategóriás szedán gyártásának Kínába költöztetése. A gyártó egyelőre tagadja, hogy ilyesmit tervezne.
A Fiat Punto bukásáról már írtunk, de az öreg olasz kisautón kívül teszteltek új modelleket is: a BMW 6-os GT, az új Dacia Duster, a Hyundai Kona, a Jaguar F-Pace, a Kia Stinger, a Kia Stonic és az MG ZS típusokat.
A Mercedes G osztály az idén múlt 38 éves, de az utolsó igazán nagy frissítés óta is eltelt már 27 év. Ezzel együtt a Mercedesnél folyamatosan igyekeztek frissen tartani a típust, új motorokkal és váltókkal, korszerű fedélzeti számítógéppel, modern fazonú kormánnyal, gazdag biztonsági felszereltséggel. A műszerfal alapjai azonban megőrizték az 1990-es jellegüket, és a kabin szélessége sem nőtt érdemben.
A Punto fura kövület a Fiat kínálatában: a típus alapvetően ugyanazt a konstrukciót kínálja 2005 óta, bár többször is frissítették, ráadásul már tényleg csak egyetlen változatot kínálnak, 1,4 literes szívómotorral, szuperegyszerű felszereltséggel, olcsón.
Ahogy sejteni lehetett, a Tesla Semi vontatót sokkal visszafogottabban rendelgetik, mint a kaliforniai villanyautó-gyártó személyautóit. A haszonjármű-piac óvatos, hiszen itt nem egyszerű közlekedési eszközökről van szó, hanem a nyereség-termelés eszközeiről, és a Tesla kamion egyelőre nem sokkal több egy csokor szép ígéretnél. Az üzlet beindulására csak azután lehet számítani, hogy a valós üzemeltetési tapasztalatok is megérkeztek.
A Mini még 2015 közepén bemutatta új logóját, amely egyszerűen, két színnel előállítható, szemben a korábbi komplikált, három dimenziós változattal. Ám eddig legfeljebb tanulmányautókon használták az új jelvényt, és csak most derült ki, hogy mikor kezdik a szériamodellekre tenni: jövő márciusban.