Miközben a Vision 4x4 kapcsán már mindenki a Lada Niva – illetve ahogy most nevezik, a 4x4 – leváltásáról beszél, az AvtoVAZ épp egy kisebb frissítés bevezetését tervezi, ami azt sejteti, hogy az ős-SUV még évekig a kínálat része marad.
A Warszawa úgy él azoknak az emlékezetében, akik még láttak ilyen autót működni, mint lemattult fényezésű, korszerűtlen, furcsa formájú autóritkaság, amelyre tényleg senki sem vágyik. A nosztalgia azonban mindent megszépít, pláne a lengyeleknek, ha az az autó a sajátjuk volt, és ha a régi márkanevet egy Ford Mustang-alapú kupén látjuk viszont, az talán egy fokkal még kevésbé fáj.
Ha valamire egy szabadidő-autó nem tűnik alkalmasnak, az a versenyzés, de ha így mennek a dolgok, nem marad más, amiből a versenyautó-építők kiindulhatnának. A francia Milano Racing már ezt az utat járja R4-es gépével, amelyet a Fiat 500X-ből alakítottak ki.
A negyedik generációs Actrost kissé átdolgozták, az új változatot szeptember végén mutatják be Hannoverben. A leglátványosabb különbség az elődhöz képest az oldalsó tükrök hiánya – mostantól kamerákat hasznának helyettük – de nem ez az egyetlen új megoldás.
Az autógyártásban nagyon erős szokásjog szabályozza a modellfrissítéseket. Három-négy évvel a premier után nyúlnak általában egy típushoz először, ha hamarabb kerül sor a frissítésre, akkor általában nem stimmel valami.
Kicsit bajban lesz az, aki csupán fényképről ismeri a Lexus SUV-jait, mivel nagyjából ugyanazt a képet mutatják, és hasonlóak az arányaik, de a méreteik már kevésbé. A legnagyobb az RX, sőt, ennek már van nyújtott, hétüléses verziója is; a közepes méret az NX – ezek mellé sorakozik majd fel hamarosan a legkisebb, UX nevű modell, amelyet most megmutattak a magyar sajtónak.
Az UX elég egyértelműen azok közé a SUV-féleségek közé tartozik, amely nagyjából egy kompakt autó méreteit nyújtja, de azért SUV-jegyeket mutat. Hasonló a Mercedes GLA, Volvo XC40, de még inkább a BMW X2, amely a Lexushoz hasonlóan eléggé alacsony. Az UX 12-14 centivel alacsonyabb, mint mondjuk a közepes Lexus NX. Ez alátámasztja a hivatalos gyári mondást, hogy városban az igazi. Ehhez 10,4 méteres fordulókör jár, ami szintén elég baráti a SUV-ok körében. A kezelhető méretek 4,5 méteres hosszt jelentenek, ami azért közel 15 centivel több a BMW X2-esnél.
A BMW-nél tényleg eléggé összecsúsztak a világpremierek egy kupacba. A Z4 nyár végi premierje után szinte azonnal két másik típus biztosan érkezik, az új 3-as sorozat, és az X7-es gyártásra kész változata.
A Suzuki az elsők között alapított gyárat Kínában a nemzetközi autógyártók közül, de a vásárlói szokások változásával lassan kiszorult a világ legnagyobb autópiacáról, ahogy az korábban már sejthető volt. Ennek ellenére egy darabig még kaphatók lesznek Suzuki jelvényes modellek.
A Volvo ismét határozott lépést tett abba az irányba, hogy autógyártóból közlekedés-szolgáltatóvá legyen. A 360c nevű tanulmányuk ugyanis olyan négykerekű, amelyet nem csak vezetni nem kell, de ébren sem kell lenniük az utasainak.
Talán az egyetlen General Motors termék lesz a következő, C8-as Corvette, amelyet szinte biztosan kínálnak majd Európában is. Valódi szupersportkocsinak ígérkezik, hétszáz lóerő feletti teljesítménnyel és versenyautósan precíz vezethetőséggel.
Ahogy korábban már hallani lehetett, a Peugeot csoport jelenleg akkora fejlesztési kapacitással rendelkezik az Opel átvétele miatt, amely két autógyártónak is sok lenne. Ezért a Rüsselsheimben működő fejlesztőközpont egy részét most egy külső cégnek adják át.
Kínában vannak autógyártók, amelyek kifejezetten ismert típusok klónozására szakosodtak. Ilyen a Zotye, amelynek van már Audihoz és Porschéhez hasonló modellje, most pedig egy Range Rover Sport másolattal bővítik a kínálatot.
Még Moszkvában, az Arkana bemutatása kapcsán esett szó a Renault tervezett arculatváltásáról, amelynek révén drágább, igényesebb autók gyártójaként válna ismertté a francia márka.
A Honda egyik legizgalmasabb terméke az S660, egy mini-sportkocsi 64 lóerős turbós középmotorral. És most bárki, akinek van, csináltathat a sajátjából ilyen rémséget, ha hajlandó megfizetni az árát.
Az első EQ modell teljes neve Mercedes-Benz EQC 400 4Matic, ami önmagában is sokat elárul a típusról. Összkerék-hajtású, de persze nem úgy, ahogy a hagyományos Mercedesek: a két tengelyt két külön aszinkron gép hajtja, az összteljesítményűk 300 kW, azaz 408 lóerő, ami 4,9 másodperces gyorsulási időt eredményez 100 km/h-ra.
A villanyautók terjedésével párhuzamosan úgy tűnik egyre inkább megéri tisztán elektromos versenysorozatot indítani. Az ötödik évére készülő Formula E sikerein felbuzdúlva a széria alapítója, Alejandro Agag egy új, Extreme E nevű elektromos rali bajnokságon megszervezésén dolgozik.
Új ötajtós kompak modelljét a Toyota már bemutatta tavasszal, viszont a kombi változatot, azaz hivatalos nevén a Touring Sportot meghagyták az őszre, és ezt már ismét Corolla néven láthatjuk először.
A Ford bejelentése, miszerint továbbfejlesztik a Mondeót a közeli jövőben, és nem gondolkodnak a megszüntetésében, a számok ismeretében meglepő.
Tudósok azt vizsgálták, hogy mennyi ideig tart egy átlagos sofőrnek átvenni egy autó irányítását, ha előtte épp másra koncentrált. A végeredmény átlagosan 6 másodperc lett.
A nagy autógyártók többsége legfontosabb piacai számára külön húzómodelleket fejleszt. Így tesz a Hyundai is, most épp Kínában mutatták be a Celesta Yixing nevű kompakt, és kifejezetten sportos kombit.
Afzal Kahn tuningműhelyére sok mindent lehet mondani, de hogy válogatósak lennének, azt biztosan nem. A Nagy-Britanniában alkotó társaság elsősorban drága luxusautók tuningjával foglalkozik, de most kivételesen a leköszönő London Taxiból igyekeztek luxustárgyat faragni, méghozzá a gyártóval karöltve. Elkészítették az öt darabos Last of the Line Edition búcsúszériát, ahol nem spóroltak semmivel.
A Ford némi veszteséggel zárta a második negyedévet Európában: a 73 millió dollár nem nagy érvágás, viszont romló tendenciát jelez, ami állítólag cselekvésre sarkallja Ford of Europe vezetését.
A brit gyártó szerint így sok esetben elkerülhető lenne a felesleges motorszétszedés.
Az E-Tron, az első, nagyobb mennyiségű gyártásra szánt elektromos Audi – az elektromos R8-ast nem érdemes ide számolni, az lényegében kézi munkával készült néhány tucat példányban – mától készül a VW csoport brüsszeli üzemében.
A brit Autocar információi szerint pillanatnyilag csak az ötajtós helyzete biztos, a többi változat meg is szűnhet a Golf jövő tavaszra várható modellváltásával.