Hírek

2018. szeptember 7., 14:04 Módosítva: 2018.09.13 07:08
182

Miközben a Vision 4x4 kapcsán már mindenki a Lada Niva – illetve ahogy most nevezik, a 4x4 – leváltásáról beszél, az AvtoVAZ épp egy kisebb frissítés bevezetését tervezi, ami azt sejteti, hogy az ős-SUV még évekig a kínálat része marad.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 7., 11:29 Módosítva: 2018.09.12 06:24
149

A Warszawa úgy él azoknak az emlékezetében, akik még láttak ilyen autót működni, mint lemattult fényezésű, korszerűtlen, furcsa formájú autóritkaság, amelyre tényleg senki sem vágyik. A nosztalgia azonban mindent megszépít, pláne a lengyeleknek, ha az az autó a sajátjuk volt, és ha a régi márkanevet egy Ford Mustang-alapú kupén látjuk viszont, az talán egy fokkal még kevésbé fáj.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 7., 06:05 Módosítva: 2018.09.12 06:24
45

Ha valamire egy szabadidő-autó nem tűnik alkalmasnak, az a versenyzés, de ha így mennek a dolgok, nem marad más, amiből a versenyautó-építők kiindulhatnának. A francia Milano Racing már ezt az utat járja R4-es gépével, amelyet a Fiat 500X-ből alakítottak ki.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 6., 17:05 Módosítva: 2018.09.11 06:51
159

A negyedik generációs Actrost kissé átdolgozták, az új változatot szeptember végén mutatják be Hannoverben. A leglátványosabb különbség az elődhöz képest az oldalsó tükrök hiánya – mostantól kamerákat hasznának helyettük – de nem ez az egyetlen új megoldás.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 6., 15:19 Módosítva: 2018.09.27 12:43
46

Az autógyártásban nagyon erős szokásjog szabályozza a modellfrissítéseket. Három-négy évvel a premier után nyúlnak általában egy típushoz először, ha hamarabb kerül sor a frissítésre, akkor általában nem stimmel valami.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 6., 14:22 Módosítva: 2018.09.11 06:51
2

Kicsit bajban lesz az, aki csupán fényképről ismeri a Lexus SUV-jait, mivel nagyjából ugyanazt a képet mutatják, és hasonlóak az arányaik, de a méreteik már kevésbé. A legnagyobb az RX, sőt, ennek már van nyújtott, hétüléses verziója is; a közepes méret az NX – ezek mellé sorakozik majd fel hamarosan a legkisebb, UX nevű modell, amelyet most megmutattak a magyar sajtónak.

Az UX elég egyértelműen azok közé a SUV-féleségek közé tartozik, amely nagyjából egy kompakt autó méreteit nyújtja, de azért SUV-jegyeket mutat. Hasonló a Mercedes GLA, Volvo XC40, de még inkább a BMW X2, amely a Lexushoz hasonlóan eléggé alacsony. Az UX 12-14 centivel alacsonyabb, mint mondjuk a közepes Lexus NX. Ez alátámasztja a hivatalos gyári mondást, hogy városban az igazi. Ehhez 10,4 méteres fordulókör jár, ami szintén elég baráti a SUV-ok körében. A kezelhető méretek 4,5 méteres hosszt jelentenek, ami azért közel 15 centivel több a BMW X2-esnél.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 6., 10:56 Módosítva: 2018.09.27 12:44
638

A BMW-nél tényleg eléggé összecsúsztak a világpremierek egy kupacba. A Z4 nyár végi premierje után szinte azonnal két másik típus biztosan érkezik, az új 3-as sorozat, és az X7-es gyártásra kész változata.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 6., 06:27 Módosítva: 2018.09.11 06:51
130

A Suzuki az elsők között alapított gyárat Kínában a nemzetközi autógyártók közül, de a vásárlói szokások változásával lassan kiszorult a világ legnagyobb autópiacáról, ahogy az korábban már sejthető volt. Ennek ellenére egy darabig még kaphatók lesznek Suzuki jelvényes modellek.

3
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 5., 15:26 Módosítva: 2018.09.11 06:51
159

A Volvo ismét határozott lépést tett abba az irányba, hogy autógyártóból közlekedés-szolgáltatóvá legyen. A 360c nevű tanulmányuk ugyanis olyan négykerekű, amelyet nem csak vezetni nem kell, de ébren sem kell lenniük az utasainak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 5., 14:47 Módosítva: 2018.09.10 06:38
135

Talán az egyetlen General Motors termék lesz a következő, C8-as Corvette, amelyet szinte biztosan kínálnak majd Európában is. Valódi szupersportkocsinak ígérkezik, hétszáz lóerő feletti teljesítménnyel és versenyautósan precíz vezethetőséggel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 5., 13:57 Módosítva: 2018.09.10 06:37
131

Ahogy korábban már hallani lehetett, a Peugeot csoport jelenleg akkora fejlesztési kapacitással rendelkezik az Opel átvétele miatt, amely két autógyártónak is sok lenne. Ezért a Rüsselsheimben működő fejlesztőközpont egy részét most egy külső cégnek adják át.

opel rüsselsheim
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 5., 12:16 Módosítva: 2018.09.10 06:38
124

Kínában vannak autógyártók, amelyek kifejezetten ismert típusok klónozására szakosodtak. Ilyen a Zotye, amelynek van már Audihoz és Porschéhez hasonló modellje, most pedig egy Range Rover Sport másolattal bővítik a kínálatot.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 5., 11:03 Módosítva: 2018.09.07 06:12
219

Még Moszkvában, az Arkana bemutatása kapcsán esett szó a Renault tervezett arculatváltásáról, amelynek révén drágább, igényesebb autók gyártójaként válna ismertté a francia márka.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 5., 07:44 Módosítva: 2018.09.10 06:37
66

A Honda egyik legizgalmasabb terméke az S660, egy mini-sportkocsi 64 lóerős turbós középmotorral. És most bárki, akinek van, csináltathat a sajátjából ilyen rémséget, ha hajlandó megfizetni az árát.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 4., 20:10 Módosítva: 2018.09.10 06:37
288

Az első EQ modell teljes neve Mercedes-Benz EQC 400 4Matic, ami önmagában is sokat elárul a típusról. Összkerék-hajtású, de persze nem úgy, ahogy a hagyományos Mercedesek: a két tengelyt két külön aszinkron gép hajtja, az összteljesítményűk 300 kW, azaz 408 lóerő, ami 4,9 másodperces gyorsulási időt eredményez 100 km/h-ra.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 4., 14:56 Módosítva: 2018.09.10 06:37
114

A villanyautók terjedésével párhuzamosan úgy tűnik egyre inkább megéri tisztán elektromos versenysorozatot indítani. Az ötödik évére készülő Formula E sikerein felbuzdúlva a széria alapítója, Alejandro Agag egy új, Extreme E nevű elektromos rali bajnokságon megszervezésén dolgozik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 4., 13:46 Módosítva: 2018.09.10 06:37
1361

Új ötajtós kompak modelljét a Toyota már bemutatta tavasszal, viszont a kombi változatot, azaz hivatalos nevén a Touring Sportot meghagyták az őszre, és ezt már ismét Corolla néven láthatjuk először.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 4., 13:12 Módosítva: 2018.09.10 06:37
13

A Ford bejelentése, miszerint továbbfejlesztik a Mondeót a közeli jövőben, és nem gondolkodnak a megszüntetésében, a számok ismeretében meglepő.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 4., 11:32 Módosítva: 2018.09.10 06:37
64

Tudósok azt vizsgálták, hogy mennyi ideig tart egy átlagos sofőrnek átvenni egy autó irányítását, ha előtte épp másra koncentrált. A végeredmény átlagosan 6 másodperc lett.

onvezet0
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 4., 06:14 Módosítva: 2018.09.10 06:37
62

A nagy autógyártók többsége legfontosabb piacai számára külön húzómodelleket fejleszt. Így tesz a Hyundai is, most épp Kínában mutatták be a Celesta Yixing nevű kompakt, és kifejezetten sportos kombit.

Távolról sincs vége, olvasson még

London Taxi egy Rolls-Royce kényelmével

2018. szeptember 3., 16:22 Módosítva: 2018.09.08 12:55
1

Afzal Kahn tuningműhelyére sok mindent lehet mondani, de hogy válogatósak lennének, azt biztosan nem. A Nagy-Britanniában alkotó társaság elsősorban drága luxusautók tuningjával foglalkozik, de most kivételesen a leköszönő London Taxiból igyekeztek luxustárgyat faragni, méghozzá a gyártóval karöltve. Elkészítették az öt darabos Last of the Line Edition búcsúszériát, ahol nem spóroltak semmivel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 3., 14:47 Módosítva: 2018.09.07 14:08
64

A Ford némi veszteséggel zárta a második negyedévet Európában: a 73 millió dollár nem nagy érvágás, viszont romló tendenciát jelez, ami állítólag cselekvésre sarkallja Ford of Europe vezetését.

6
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 3., 12:10 Módosítva: 2018.09.04 22:42
92

A brit gyártó szerint így sok esetben elkerülhető lenne a felesleges motorszétszedés.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 3., 12:01 Módosítva: 2018.09.07 18:13
148

Az E-Tron, az első, nagyobb mennyiségű gyártásra szánt elektromos Audi – az elektromos R8-ast nem érdemes ide számolni, az lényegében kézi munkával készült néhány tucat példányban – mától készül a VW csoport brüsszeli üzemében.

etron villantas
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 3., 11:28 Módosítva: 2018.09.07 15:28
124

A brit Autocar információi szerint pillanatnyilag csak az ötajtós helyzete biztos, a többi változat meg is szűnhet a Golf jövő tavaszra várható modellváltásával.

Távolról sincs vége, olvasson még