A Jaguar az i-Pace, a BMW pedig az i3 révén már kínál elektromos autót, de úgy tűnik, a kínálat további szélesítését már közösen oldanák meg.
A Skyactiv-X motor olyasmit képvisel, amivel sok gyártó próbálkozott már, de a gyártásig senki nem jutott vele. Olyan belsőégésű motor, amely elvileg képes egyesíteni a benzines és a dízelmotorok előnyös tulajdonságait. Most az is kiderült, mire jó a sok hókuszpókusz: hihetetlenül alacsony fogyasztást lehet vele elérni.
Az utóbbi évek során számos, nem sűrített levegős abroncsot mutattak különböző vállalatok, sőt, ma már létezik ilyen szériagyártású kerék is, igaz, egyelőre csak kerti- és munkagépekre. A Michelin és a General Motors azonban most egy új változatot tesztel, amelyről azt mondják, hogy néhány éven belül megkezdődhet a szériagyártása.
A nyolcas BMW utcai csúcskivitele eddig az 530 lóerős M850i volt, de ez hamarosan megváltozik: megmutatták a közönségnek az M8-ast, nagyjából azzal a műszaki tartalommal, amit az M5-ösből már ismerünk. Ráadásul rögtön négy változatban érkezik a típus, hiszen kabrió és kupé karosszériával, valamint lesz Competition kivitel, és melléknév nélküli alapváltozat.
Az elmúlt húsz évben a Jaguar arculatát alapvetően határozta meg Ian Callum, akit 1999-ben jelöltek ki a márka vezető tervezőjének. A 64 éves szakember most visszavonul – a hivatalos verzió szerint új formatervezési kihívásokat keres – és a továbbiakban már csupán konzultánsként vesz részt a formatervező részleg munkájában.
A Navaráról ugyan többet hallottunk mostanában más típusok, a Renault Alaskan és a Mercedes X osztály műszaki alapjaként, mint saját jogán, de most a japánok pickupja is megkapja a félidős frissítést, amely a piacon tarthatja még néhány évet.
Azok után, hogy a Škoda bemutatta az elektromos Citigót, már nem nagy meglepetés, hogy a Seat kínálatában is megjelenik ugyanaz az autó, Mii Electric néven. Ugyanakkor a márka szempontjából nem túlzás történelmi pillanatról beszélni, hiszen ez itt az első szériamodelljük tisztán elektromos hajtással.
A múlt heti bejelentés, amely szerint a Fiat Chrysler javaslatot tett a Renault-val történő cégegyesítésre, sokkoló volt, de azóta nem történt komolyabb előrelépés. Ez állítólag a francia kormányzat miatt van, amely az új cégben is hasonlóan erőteljes szerepet szeretne kapni, mint amilyet a Renault irányításában játszik.
Ahogy április végén megígérte a VW Sport, az elmúlt bő hónapot a Nürburgring körrekordjának megjavításával töltötték. Az átdolgozott ID.R célja a villanyautós rekord megdöntése volt, és ez össze is jött.
Az Austro-Daimler márka 1934 óta nem létezik – a cég, amelynél Ferdinand Porsche is dolgozott egy ideig, a Steyr-Daimler-Puch-ba olvadt be 85 évvel ezelőtt – ám most mégis készült egy autó ilyen néven, néhány rajongónak köszönhetően. A Bergmeister ADR 630 elnevezésű gép egy hibrid hajtású AMG GT változat, alaposan átépített karosszériával és sirányszárny-ajtókkal, de nem sok részlete emlékeztet a Mercedes sportkocsijára.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke szívesen látna Magyarországon Formula-E és ralikrossz-világbajnoki futamokat. Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke sztorizott az MTI-nek a Todt múlt heti látogatásán elhangzottakról.
A Mercedes és a BYD Auto közösen alapította a Denza márkát, és öt éve gyártják már a fura, egybeszabott ötajtóst, amely műszaki szempontból az épp kifutó Mercedes B osztály elektromos változatán alapul. Ez a modell azonban viszonylag drága, ezért nem is igazán lett népszerű: a legjobb évében 4600-at tudtak eladni belőle, tavaly pedig 1900 talált gazdára. Ám ez nem jelenti, hogy a márkának ne lenne jövője, sőt.
Nem valószínű, hogy gyártásba kerülhet, de látványnak nem rossz a Škoda diákokkal terveztetett autója. A Mountiaq rövid fülkés pickup a Kodiaq alapjain, célszerű részletmegoldásokkal, illetve olyan, kifejezetten pozőr részletekkel, amilyen a snorkel, a kengururács vagy az autó elején rögzített csörlő.
Életjelet adott magáról a novemberre várható villanyos Mini, a Cooper SE. A márka első nagy szériában készülő villanyautóját reklámozták meg egyelőre álcamatricában, ahogy elhúz egy Boeing 777-es a frankfurti reptéren.
Június elsejétől úgynevezett autós bérletet vezet be a Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. azzal összefüggésben, hogy hamarosan megkezdődik Miskolcon a déli tehermentesítő út felújítása, és az autósok várhatóan augusztus végéig kerülő útra kényszerülnek - közölte a társaság az MTI-vel pénteken.
Messze nem ott tart az elektromos autózás, ahol a korábbi tervek szerint ma már tartania kéne Németországban, ezért a kormány meghosszabbítja az elektromosautók vásárlását ösztönző programját, amellyel akár 4000 euró (1,3 millió forint) támogatást lehet szerezni új elektromos autó vételéhez - jelentették be pénteken Berlinben.
Elektromos, emeletes és a jelek szerint egész szériaállapotban van a Hyundai napokban bemutatott új busza. Neve még nincs, a paramétereit viszont már elárulták a koreaiak.
Háromféle méretű elektromos autót is kínál a Streetscooter, amely a Deutsche Post melléküzemágaként működik, de már külső megrendeléseket is kiszolgál. Ám itt nem állt meg a fejlesztés: most egy üzemanyagcellás modellt is bemutattak, egyelőre kísérleti jelleggel.
Brit tulajdonosa szabadulna a Greyhound busztársaságtól, amely az Egyesült Államok egyetlen, menetrendszerű távolsági utasszállítást végző busztársasága.
Nem ez az első alkalom, hogy a Brabus a végletekig kihegyezett Mercedest mutat. Ezúttal a Top Marques of Monaco közönségének mutatták be a négyajtós AMG GT eddigi legerősebb változatát, amelybe 800 lóerős motor kerül.
Egy olyan horderejű autóipari bejelentés, mint a Fiat és a Renault egyesülési tárgyalásairól szóló hír, akkor is érdekes üzleti szempontból, ha végül az egész ügyből nem is lesz semmi. A Fiat-Chrysler részvények ára például 8%-ot emelkedett hétfőn, csak a hírek hatására – és találják ki, ki használta ki az alkalmat, hogy szabaduljon az FCA papírjaitól?
A prémium sportszedánok teljesítmény-versenyét a németek diktálják, amiből a General Motors látványosan kiszállni készül. Az együtt bemutatott két új Cadillac sportmodelljük legalábbis ezt jelzi: mindkettő gyengébb motort kapott, nem is kevéssel.
Az már tavaly sem volt kérdés, amikor az E-tron GT tanulmányt bemutatták, hogy a cél a szériagyártás. Most, a védjegy-eljárás miatt nyilvánosságra került vázlatokon azonban az is látszik, mennyire volt végleges a tanulmány formája.
Szegény Nürbrugring a lécméregetés helyszíne lett az elmúlt évtizedben. Aki nem tud abszolút legjobb időt menni, az legalább valamilyen kategória-elsőséget igyekszik bezsákolni, mint a Škoda a leggyorsabb hétüléses SUV rekordját a Kodiaq RS-sel. De kíméletlen verseny folyik a leggyorsabb fronthajtású és a leggyorsabb villanyautó címéért is.
Miközben az újabb típusok fejlesztése is zajlik, amilyen a Model Y vagy az új Roadster, a CNBC értesülései szerint a Teslánál a Model S megújítása is közel áll a megvalósuláshoz, az őszre várható.