Lassan megérkeznek a második generációs elektromos BMW-k: már az idén gyártásba megy az iX3, tanulmányként láthatjuk az i4-est, és talán ezért a gyáriak lényegesnek tartották, hogy megmutassák az iNext nevű modelljüket is, ami egy jó nagydarab, terepjáró-fazonú modell lesz, némi kombis beütéssel.
A Kia márka hatalmasat fejlődött az elmúlt évtizedek során, de a cég jelvényén szinte semmit nem változtattak: a rossz emlékű Pride-okon ugyanaz a Ford-fazonú piros ovális volt, amit ma is használnak. Így érthető, ha ezen a téren is stílust váltana a cég.
A Cupra Leon változatok bemutatója után nagy meglepetést már nem okoz a sportos Golf-trió, legalábbis a hajtás szempontjából. Külsőre elég visszafogott mind a három változat, de ahhoz azért elég ismertetőjegyet hordoznak, hogy a felismerésük ne okozzon gondot.
A Polo Classic óta nem volt kis szedán a VW kínálatában Európában, de másutt ez nem igaz. Most például Európában lepleztek le egy új Polo Sedan típusjelzésű modellt, amely azonban nem egészen az, aminek látszik.
A Volvo teherautós részlege az évek során több alkalommal is igyekezett érdekes videókkal lenyűgözni a közönséget. A legismertebb Van Damme kamionos spárgája lett 2013-ból, de volt siklóernyő-vontatás és 750 tonnás giga-szerelvényt mozdított meg egyetlen FH vontató.
Zavarba ejtő a Renault állítása, amely szerint megújul a Talisman külső megjelenése: nagyítóval is nehéz megtalálni az eltéréseket az eddig forgalmazott változathoz képest.
Már második alkalommal módosít az i30 megjelenésén és műszaki tartamán a Hyundai négy év alatt. Most a gonoszabb tekintet mellé új hibrid változatokat, teljesen digitális műszerfalat és egy erős, 1,5 literes benzines turbómotort csomagolnak.
Új-Mexikóban megbüntettek egy férfit, Aguilart, mert szabálytalanul parkolt. Ez nyilván önmagában is idegesítő, de ő kicsit jobban felkapta a vizet, mint az emberek általában.
Láttunk már hasonlót: ez az eredménye, amikor azt mondják a formatervezőnek, hogy mindegy, mit rajzol, de legyen érdekes. Ilyenkor megpróbál mindentől elrugaszkodni, kezdve a saját szépérzékével, a végeredmény pedig egy újabb Pontiac Aztek különdíjas csoda. Ezúttal a DS adja elő a mutatványt, bár mindössze egy tanulmányautóval, ami enyhítő körülményként is felfogható.
A KTM elég rosszkor jelentkezett első sportkocsijával: a X-Bow 2008-as bemutatójával pont eltalálták a legutolsó nagy pénzügyi válság kezdetét. Ennek megfelelően nem nagyon reménykedhettünk a folytatásban, most mégis itt van egy következő generáció előhírnöke.
A Mercedes nem csinál titkot belőle, hogy benzines autóiból alakít ki elektromos változatokat. Ezt csinálták a GLC, és elektromos megfelelője, az EQC esetében, és most ugyanerre készülnek kisebb méretben is.
Az ülések kárpitozására 89%-ban újrahasznosított, PET palackokból előállított textileket alkalmaznak az új A3 sorozatban, ami jó arány, bár a gyáriak szerint még javíthatnának rajta.
A Carscoops írt egy rövid cikket egy Toyota Hiluxról, amiben motor cseréltek. Ebben önmagában semmi különleges nem lenne, csakhogy egy V8-as, 6.2 literes AMG M156-os motort tettek bele.
A BMW is új módokat keres a közönség felizgatására: a legújabb ötletük a virtuális higanyból (folyékony alumíniumból? ) kiöntött autóforma. Így mutatták meg először a Genfi Autószalonra érkező Concept i4-et, amely állítólag már elég közel áll a végleges autóhoz.
A Duisburg-Essen Egyetem tanulmánya szerint a 2019-ben Németországban nyilvántartásba vett új autók teljesítménye átlagosan 158 lóerőre nőtt az előző évi 151-ről. Ez a 4,4%-os növekedés annak köszönhető, hogy a német autópiacon folyamatosan növekszik a nagyobb teljesítményű autók iránti kereslet – főként az SUV-k és a hibridek iránt.
Most először látunk olyan Polestar autót, igaz, ha csak tanulmányautóként is, amely nem egy korábbi Volvo terv átdolgozásából született. A Precept tanulmány új formanyelvet hoz, az arányai és jellege miatt mégsem neveznénk eredetinek.
Ha luxusautó-tulajdonos vagy, eleve több figyelem terelődik rád és az autódra. Richard Streep számára ez az elmélet most balul sült el, mivel néhány tinédzser nagy kárt okozott Ferrarijában – pár lájkért.
Új Touareg változatot mutat be a Volkswagen, amely ismét viselheti az R jelzést, amely a legsportosabb, legerősebb VW típusváltozatok kiváltsága. Volt már ilyen, a V10-es dízelmotorral felszerelt R50 350 lóerős motorral az első generációból, de ez most valami más.
Tegnap zárult le egy 1968-as Jaguar E-Type árverése az eBay-en. Az eladó megjegyzésben odaírta, hogy teljesen átépítette az autót. Hát, legalább őszinte volt.
A Renault az elmúlt hónapokban több olyan szakembert is leszerződtetett, akiktől a hatékonyság növelését remélik. Az egyikük Gilles Le Borgne, aki a Peugeot csoportnál részt vett a manapság alkalmazott platformok fejlesztésében, a Renault pedig a járműtervezésért felelős alelnökként alkalmazza. Az 57 éves szakember most vázolta, hogy miként változtatna a Renault, illetve bővebben a teljes szövetség műszaki megoldásain a nyereség növelése érdekében.
Még erősen foghíjas a DS kínálat, jelenleg még csak a DS 3 Crossback és a DS 7 Crossback alkotja, de most megmutatták a kínálat csúcsának szánt DS 9-et.
A Hyundai mérnökei olyan automata váltót fejlesztettek, amely megpróbálja megjósolni a közeljövőt, és eszerint tervezi meg a sebességváltó működését.
Bár kézenfekvő lett volna, hogy a Renault egyszerűen átvegye a Mercedestől az elektromos Smart EQ Forfour-ban alkalmazott hajtásrendszert, ez legfeljebb részben történt meg. Az új francia villanyautóban valamivel nagyobb kapacitású akkumulátort alkalmaznak, ami valamivel nagyobb hatótávot is jelent.
Az InsideEvs közölt rövid cikket egy Cybertruck-koncepcióról. Az Ontariói Autópálya Rendőrség vette a fáradságot és elkészítette a Model X és a Cybertruck modellek rendőrautó-változatát. Ezt egy Twitter-bejegyzésben meg is osztották, amiben megkérdezték Elon Muskot, melyik funkcionálna jobban. Választ még nem kaptak.
Hey @elonmusk can you suggest which model would make make a better police car? #Cybertruck or #TeslaX? pic.twitter.com/texsL1enJ3
— OPP Highway Safety Division (@OPP_HSD) February 19, 2020
600 lóerőnek elégnek kellene lennie a feladatra, de nehezíti a helyzetet az állandó összkerékhajtás és a 2,7 tonnás súly.