Igazán az a meglepő, hogy ezt a formatervet nem a Porsche készítette el: olyan, mintha egy farmotoros Panamerát, vagy még inkább négyajtós 911-est látnánk. Mégis Hyundai jelvénnyel mutatják be: ismerjék meg a Prophecy-t.
Nem igazán vártuk, hogy az új A3-as felismerhetően különbözik majd az elődeitől, elvégre a típus soha nem volt más, mint egy Audi-maszkos luxus-Golf. Ám olyan, mintha a formatervezők ezúttal átugrották volna a márkát körülvevő, unalomból épített falat: készítettek valamit, ami biztosan feltűnik majd, legalábbis eleinte.
A Kínában már forgalmazott Renault K-ZE egy változata kapta meg a Dacia logót. Ezt szánták a Genfi Autószalon közönségének, de mivel ezúttal elmarad az élő premier, virtuálisan találkozhatunk a látványosan kiszínezett járművel.
Mintha kötelező volna, úgy mutatják be a gyártók sorban a Tesla-utánérzéseket. Ezúttal a BMW mutatott be egyet: a Concept i4 csak jellegében emlékeztet a kaliforniai riválisra, viszont 90%-ban gyártható a BMW meglevő gépein.
Az Alfa Romeo új modellt ugyan nem mutatott be, ahogy sokan várták, viszont készítettek két új, igen erős Giulia változatot, a nagy múltú GTA és GTAm jelzéseket felhasználva – mondhatni az utolsó utáni pillanatban.
Az európai Év Autója címet az idén a Peugeot 208-as kapta meg, megelőzve a két csak villanyautóként kapható döntőst, a Tesla Model 3-ast és a Porsche Taycant.
A Genfi Autószalonra szánták, de mivel a rendezvény elmarad, a Renault legalább az interneten megmutatta legújabb tanulmányautóját, amely mindent tud, amit manapság egy autó általában, de ezen túl is van még egy különleges képessége.
Tavaly még úgy volt, hogy Kínába költöztetik a gyártást, de úgy tűnik, ez sem volt elég jó terv. A Deutsche Post már megkezdte a cég bezárásának előkészületeit, így még az idén megszűnik a Streetscooter.
Hitler Mercedese vagy Kadhafi Fiatja után újabb autó kerül a diktátori darabokat gyűjtő gyűjtők kívánságlistájára. Benito Mussolini mostoha sorsú Alfa Romeo 6C-jének esik neki hamarosan egy brit restauráló műhely, hogy aztán őrült pénzekért licitálhasson rá, akinek telik ilyesmire.
Egy negyvenéves, sikertelen projekt juthat el hamarosan a céljáig, hála a Classic Motor Cars (CMC) csapatának. Évtizedek óta lóg az Aston Martin feje felett, hogy anno nem lett meg a 200 mérföld/óra a Bulldognak, de most örülhetnek a britek, mert a CMC-nél talpra állítják az egyetlen létező példányt és rámennek a régen becélzott sebességhatárra.
A világ országai közül elsőként a Luxemburgi Nagyhercegség egész területén teljesen ingyenessé vált vasárnaptól a tömegközlekedés. Az ingyenesség a vonatokra, a buszokra és a villamosokra egyaránt vonatkozik az ország egész területén.
A gyalogosközlekedést is ellenőrzi a rendőrség a szokatlanul sok baleset miatt Budapesten: hetente kétszer - előre be nem jelentett helyeken és időpontokban - razziákat tart a főváros útjain.
Üzemet létesít Németországban hibrid járművekben alkalmazott akkumulátorok gyártására a Bosch - jelentette be csütörtökön az autóipari alkatrész beszállító konszern.
Peren kívüli megegyezéssel ért véget a Volkswagen ellen több mint negyedmillió olyan németországi vásárló képviseletében indított per, akik az autógyártó társaság dízelbotrányában érintett modellekből vásároltak, a pénteken ismertetett részletek szerint a gyártó mintegy 830 millió euró (280 milliárd forint) kártérítést hajlandó fizetni az ügyfeleknek.
Az amerikai autógyártó egyik legendás típusa 63 év után tűnik el a kínálatból.
Le kellett állítani egy dél-koreai Hyundai-gyár termelését, mert egy dolgozón kimutatták a koronavírus-fertőzést.
Tovább csúszhat a Volkswagen villanyautónak bevezetése.
A General Motors vagyonokat költött a torinói dízelmotor-fejlesztő részleg felépítésére, ám az Opel eladása óta kevés haszon származott ebből. Így most egy beszállítónak adják tovább, amely bővítené a tevékenységi kört és más autógyáraknak is fejlesztene itt bérmunkában.
A nagy hasmagasság csodákra képes terepen, ahogy az összkerék-hajtás is, de hogy mindennek utcai gumikon, egy 800 lóerőre felpumpált V8-assal kombinálva mi értelme lehet, azt ne kérdezzék.
Mostanra tovább duzzadt az ígérethalmaz az új amerikai sportkocsi körül: ha mindent tud, amit állítanak, ez lesz a legdurvábban gyorsuló autó a piacon.
A jövő héten nyitott volna az idei Genfi Autószalon, a legnagyobb látogatottságú ilyen típusú rendezvény Európában. A koronavírus-járvány azonban elérte Svájcot is, így a szövetségi kormányzat a terjedés lassítása érdekében minden, 1000 fősnél nagyobb rendezvényt megtilt az országban legalább március közepéig.
Nagyot szólt a brit sajtóban egy kamionsofőr büntetésének a híre. A kamionos egy elvétett lehajtóról fordult vissza az autópályára a lehető legrövidebb úton: forgalommal szemben. Fél év börtönt kapott a szándékos veszélyeztetésért.
Jelenleg úgy néz ki, hogy talán a nyár végén el tudják kezdeni az Aiways U5 európai piaci bevezetését, pedig a tavalyi tervekben még április szerepelt. Ám a koronavírus-járvány miatt lassan a teljes kínai autóipar leállni látszik, így ebből a tervből már biztosan nem lesz semmi.
Az AMG újabb modellben mutatja be a legerősebb kétliteres utcai turbómotorokat. Az A és a CLA osztály után a GLA-ból is bemutatnak egy 45 AMG jelzésű változatot, amelybe a rekorder motort építik, összkerék-hajtással és nyolcfokozatú dupla kuplungos váltóval.
Másfél évet bírt az osztrákok sebességhatár-emelési kísérlete, de hamarosan vége a 140-es limitnek Ausztriában. Vasárnap azon a kísérleti jelleggel kijelölt 120 kilométeren is visszaáll a 130 km/h-s határ.