Több gyártó ígért már olyan, a szaknyelv által 3-as szintűnek nevezett önvezető rendszert, amelyre nem kell folyamatosan odafigyelni, de egyelőre egy ilyen sem kerülhetett forgalomba, a szükséges engedélyek hiányában.
Bár messze nem a legsikeresebb, a 90 Quattro IMSA GTO versenygép egyértelműen a valaha volt leglátványosabb Audi versenyautó. Nem véletlen, hogy a gyakornokok ezt javasolták az évfordulós tanulmány alapjának, amelyet a márka vezető tervezője, Mark Lichte dolgozott ki.
A márkát eddig a Tank terepjáró különféle változatairól ismertük, most azonban azoknak készítettek valamit, akik nem elégednek meg négy kerékkel. A Hercules 6x6 egy harmadik tengellyel és közel két és fél méter platóval egészíti ki a bevált receptet.
A BMW a szokásostól eltérő módszert választott következő villanyautója bevezetéséhez. Míg a konkurencia hosszas titkolódzással és álcafóliába burkolt prototípusok mutogatásával pórbálja felcsigázni az érdeklődésünket, a BMW – ahogy a Tesla szokta – egyszerűen előre megmutatta az érkező autót.
A Kona elektromos változatán eddig is csak a formai összhang kedvéért hagytak meg egy jelképes utalást a benzines kifejezetten feltűnő hűtőmaszkjára, most azonban ez is eltűnik.
Változtak a Volkswagen-csoport bővítési tervei. Egyrészt a koronavírus-járvány miatt kieső forgalom miatt most nem olyan lényeges cél egy új gyár felépítése. Másrészt így a cég simán kimaradhat abból a zavaros diplomáciai helyzetből, ami Törökország, az EU, illetve Németország között kavarog.
A Panamera nyári ideje 7:29,81 volt, ami igazán nem volt rekord, hiszen négyajtós autóból már akkor is akadt gyorsabb, de a Porsche akkor ráakasztotta a leggyorsabb cégvezetői autó címkét. Nos, most ezt a nem igazán definiált rekordot döntötték meg a négyajtós AMG GT lehetséges leggyorsabb változatával.
Egy Pegasus Brands nevű cég jelentette be, hogy a Bizzarrini márka feltámasztására készül. A rég inaktív név alatt 1964 és 1969 között készítettek elegáns, Corvette motoros sportkocsikat Olaszországban, amelyek ma már mind gyűjtői ritkaságok.
A személyautókon ma jellemzően még egyszerű öntöttvas féktárcsákat alkalmaznak, de a Brembo egy olyan új termékcsaládot készül bevezetni, amely magasabb élettartamot, kisebb kopást és jóval kevesebb fékport ígér, a tárcsa és a fékbetétek anyagának megváltoztatása révén.
Lassan nem marad olyan típus a Land Rover kínálatában, amelyhez az idén ne nyúltak volna. A Discoveryn nem igazán látszik az átalakítás, pedig számos részlet változik.
Az már kiderült, hogy november 18-án mutatják meg a BRZ következő generációját, de nagyon úgy néz ki, hogy ezt a típust Európa már nem kapja meg.
Tavaly december óta húzódik a Peugeot csoport és a Fiat Chrysler fúziója, de egy ekkora, ennyire sok szereplős tranzakció véglegesítéséhez hosszadalmas út vezet, számos engedélyen, megoldandó részproblémán, és persze várakozáson keresztül. Úgy tűnik, a feleknek időközben arra is volt idejük, hogy kiválasszanak egy jelvényt, amelyet a majdani közös vállalat viselhet.
Az amerikai Nissan annyira biztos az új Rogue kiválóságában, hogy összehasonlító vezetéseken emelnék ki azt a legnagyobb konkurenssel.
A Teslák, elektromos Audik és Mercedesek sokat tehetnek az autóvásárlók szemléletváltásáért, de nyilvánvaló, hogy a tömegek közlekedési igényeinek tisztább kielégítéséhez sokkal elérhetőbb járművekre lenne szükség. Egy ilyet próbál most megtervezni egy kis brit cég, a D2H Advanced Technologies.
Az elmúlt évtizedben több alkalommal felmerült már, hogy készül valami az Opelnél Monza néven, de eddig egyik tervből sem lett semmi. A legújabb állítólag egy nagy villany-terepjáróról szól, Peugeot alapokon.
Az elmúlt években mintegy 100 millió autót hívtak vissza a Takata légzsákpatronok miatt, amelyeknek az évek során, különböző környezeti hatásokra megtöbbszöröződött a hatóerejük. Ezúttal azonban egy másik gyártó, a ZF – korábban TRW – légzsákmoduljáról derült ki, hogy veszélyes lehet.
Hosszas alkudozás után 3,7 milliárd dollárért megkapja a VW haszonjárműves üzletága, a Traton a Navistar International teherautó-gyártó részvényeinek 83%-át. Az üzlet véglegesítése persze egy-másfél évbe is beletelik, de a megállapodásra mostanra minden fontos szereplő rábólintott.
Egy előzeteshez képest egész sokat mutató képet, és egy semmire se jó videót adtak ki a heteken belül érkező új Subaru BRZ-ről. Ez volna itt a fotó a november 18-ra ígért újdonságról.
Új képeket mutatott a Volvo a modern technikával átgyúrt P1800 Cyanról. Az autó a háromszoros WTCC győztes Cyan Racing műve, ami korábban a Volvo gyári csapataként működött, ma pedig a Lynk & Co túraautóit igazgatja. Bár az 1964-es kupé elsőre érintetlennek tűnhet, nem csak a 18 colos, kovácsolt felnik miatti szélesítés a különbség, valójában az utascellát is újrapozícionálták. A gyenge pontokat nagy szilárdságú acéllal és szénszálas elemekkel erősítették meg, így a karosszéria csavarodását is sikerült minimalizálni, ráadásul az autó súlya is megállt 990 kilogramnál.
Július óta nem titok, hogy egy átemblémázott RAV4-ben megtestesült a Suzuki és a Toyota friss együttműködése. Sőt, azóta már van Toyota-emblémás Vitara és Corollából lett Suzuki is, de az Across, a Suzuki RAV4-ese ér először hozzánk. Már az ára is megvan: 18,5 millió forintról indul.
A körülmények ellenére megduplázta a 2021 márciusáig tartó pénzügyi évre vonatkozó nyereség-előrejelzését a Toyota - jelentette be egy pénteki online ülésen Toyoda Akio, a cég vezérigazgatója. Ebben nagy szerepe volt a kínai piac erősödésének, ahol egyébként a Honda is jól teljesített. A pénzügyi eredmények kapcsán befektetői oldalról felmerült a kérdés, hogy miként akar érvényesülni a cég az elektromos autók felé mozduló piacon, ahol a Tesla egyelőre megfoghatatlannak tűnik. Az amerikai cég értéke idén júliusban már meghaladta a Toyotáét, ma pedig már többet ér, mint mind a hét japán autómárka együttvéve.
Miközben Toyoda elismerte, hogy a befektetőkkel, az üzleti modellel, a software-rel és a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban van mit tanulniuk Elon Muskéktól, finoman helyre is rakta azokat, akik a puszta számokkal dobálóznak, mondván, a Tesla egyelőre nincs jelen a valódi üzleti világban. “A Tesla szerint az ő receptjük lesz a standard a jövőben. Nálunk, a Toyotánál viszont már most megvan a valódi konyha és a valódi séf. (...) Vannak finnyás vendégek, akik ott ülnek velünk szemben, és már most a mi ételeinket eszik.” Ezt arra értette, hogy noha a részvényárfolyamot tekintve valóban előnyben van, a Tesla eladott autóinak száma mégis töredéke a Toyotaénak. Ők tavaly 10,74 millió autót értékesítettek, 2021-re ugyanezt az adatot 7,5 millióra becsülik, miközben a Tesla alig 500 ezer eladott járműre számít.
A dolog pikantériája, hogy a hibrid technológia úttörőjeként a Toyota a teljesen elektromos RAV4 akkumulátorával és hajtásrendszerével kapcsolatban anno a Tesla segítségét kérte és kapta is, később viszont kihátrált az együttműködésből, és egész a közelmúltig nem is fektetett nagy hangsúlyt a technológiára.
Egy kedvcsináló, 1000 lóerős, elektromos prototípussal és a platform kiterjesztésével próbál életben maradni a DTM. Teszi mindezt azután, hogy előbb 2018-ban a Mercedes szállt ki, idén pedig az Audi és az Aston Martin jelentette be, hogy el kívánja hagyni a sorozatot. A DTM nem csak drága, de a környezetbarátság felé mozduló gyártók számára a belső égésű motorok miatt a marketing-értéke is egyre csökken.
Az utóbbi évek hűtőrács-növesztési divatjához most a Ssangyong is csatlakozik: a három év után frissülő Rexton már nagy, nyolcszögletes, vastag szélű, telibe krómozott hűtőráccsal érkezik.
Amióta Európában is megjelent az Ecosport, sokan kritizálták a formája miatt. A 2017-es nagy ráncfelvarrás sokat segített, legalábbis az eladások ezt mutatják, és az új Active kivitel egy újabb lépés lehet a népszerűség növelése felé.
Úgy néz ki, nem hasítanak annyira az Embraer Phenom 300E sugárhajtású repülő eladásai, mert a brazil gyártó most egy ingyen Porschével szándékszik megnyerni magának a potenciális, de esetleg a konkurencia felé hajló vásárlókat.