A Porsche Taycan észvesztő ereje nem csak végtelen mókát, hanem kockázatot is hordoz magával, ezt egy török férfi már megmutatta pár hete, amikor nem tudott lelassítani 188-as tempóról, és átrepült egy körforgalmon. A mostani incidensnél szó sincs ilyen sebességről, épp ellenkezőleg: egy parkolás ment félre, de nagyon.
A Volvo anyavállalata és a Daimler legnagyobb részvényese, a Geely már tavaly bejelentette, hogy a belsőégésű motorok fejlesztését és gyártását minden részlegéből egyetlen önálló vállalatba szervezi ki, és a Handelsblatt információi szerint ehhez a kezdeményezéshez csatlakozna a Mercedes is.
A Morgan háromkerekűje ősöreg koncepción alapul: az első ilyen járműveket 1911-ben kezdték gyártani, és a legfontosabb ismertetőjegyek az egy szem hátsó kereket hajtó V2-es motor, amely már ekkora helyén volt: a két első kerék között, az autó orrán.
Az ID.Space Vizzion tanulmányt tavaly ilyenkor mutatták be Los Angelesben, és az egyik legcélszerűbb elektromos tanulmányautónak tűnik, amelyet a Volkswagen eddig bemutatott.
Az Egyesült Államokban, pontosabban az Oregon állambeli Corvallisban történt az autóbaleset, amely ugyan tetemes anyagi kárt okozott a környező házakban, és gombóccá gyűrt egy Tesla Model 3-ast, de csodával határos módon egyetlen emberéletet sem követelt.
Még nem éri el a Maybach márkanéven forgalmazott luxusmodellek méreteit, de az új Mercedes S osztály Maybach jelvényes változata a maga 5,47 méterével így is a leghosszabb az összes aktuális Mercedes közül.
A Byd D1 érdekes célszerszám, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy a Didi appon keresztül megrendelhető bérsofőrök hatékony és környezetbarát járműve legyen. Így leginkább talán az eleve taxinak tervezett járművekhez lehetne hasonlítani, bár ez az első eset, hogy egy gyártó telefonról rendelhető bérautó-szolgáltatónak tervez.
Már eddig is sokféle változat készült a kisebbik Lamborghini sportkocsiból, de az olasz tervezők most egy új kombinációt állítottak elő. Az STO-ba a legerősebb, 640 lóerős motor kerül, de hátsókerék-hajtással és új, karbonszálas karosszériaelemekkel. Így az eddigi legdurvább Performante változathoz képest 43 kilóval könnyebb, viszont a teljesítmény átadásában látványosan kevésbé hatékony.
Ahogy megígérte, a Subaru bemutatta a BRZ újabb változatát, amely az eddig gyártott modell alapos frissítésének tűnik.
Tulajdonképp egy alapos modellfrissítésről van szó: a korábbi BJ20-ast alakították át alaposabban, megszabadítva a korábbi formai túlkapásoktól. Az egyszerűsítés jót tett: az új modell európai szemmel is egész vállalhatónak tűnik.
Az már az AMG GT Black Series bemutatásakor sejthető volt, hogy a 730 lóerős sportkocsi nem lesz lassú, és ezt most igazolták is, egy új pályarekorddal a Nürburgring Nordschleifén.
A brit miniszterelnök, Boris Johnson megerősítette a korábbi híreszteléseket: valóban arra készülnek, hogy 2030-tól megtiltják a tisztán benzin- és dízelmotoros autók forgalmazását Nagy-Britannia területén.
A QX50-esen alapszik az Infiniti legújabb modellje, amelyet az idén csak bemutattak, forgalmazni viszont csak jövő tavasszal kezdenek. Ennek megfelelően csak nagy vonalakban ismertették a típust, bár a lényeg így is jól látszik.
A Honda kompakt modellje a 11. generációhoz érkezik jövőre, ezért bemutattak egy prototípust, amelyen már jól látszik a fejlesztés iránya.
Érdekes pletykát indított útjára a Handelsblatt: a lap szerint az Audi villanyautó-programja, az Artemis egy hétüléses csúcsmodell fejlesztésébe kezdett, amelyet egyelőre Landjet néven emlegetnek, és három márka kínálatában jelenhet meg egy-egy változata.
A Mini Vision Urbanaut olyan jövőhöz készült, ahol a járművek önvezetők, az utazás ideje pedig felszabadul olyan tevékenységek számára, amelyeket manapság jellemzően otthon végzünk.
Bár kezdetben arról volt szó, hogy egy V8-as motor be sem férne a Wrangler orrába, a korábbi tanulmány után mostanra elkészült az első Hemi motoros szériamodell is.
A Volkswagen az utóbbi években gyorsan növelte szabadidő-autói számát, és jellemzően más-más típusokat kínál minden kontinensen. Most azonban úgy hallani, Európában is felbukkanhat egy típus, amely jelenleg csak Kínában érhető el.
Elon Musk még a Model 3 2016-os előzetes bemutatója idején tett ígéretet arra, hogy a típus alapára 35 ezer dollár (átszámítva kb. 10,6 millió forint) lesz, és tartotta is a szavát. 2019 elején jelent meg a Standard Range típus, bár a kezdetektől igyekeztek a vásárlókat a valamivel drágább Standard Range Plus kivitel felé terelni.
Az ID.3 fedélzeti szoftverével meggyűlt a baja a Volkswagen fejlesztőinek: a nulláról újraírt autós operációs rendszerre épülő megoldást a típus forgalmazásának beindításáig sem tudták készre csiszolni, így néhány problémás részét egyszerűen kihagyták. Ám a legújabb hírek szerint mostanra elkészült az első teljes változat.
A Nissan egy kisebb frissítést végez a Micrán, de olyat, ami az autón magán látható változásokat nem okoz: csak a motorpaletta változik, illetve a felszereltségi szinteket szaporítják tovább.
Az első SQ2-est nem olyan rég, 2018 végén mutatták be, ám a Q2-es frissítésével együtt ez is megújul, bár a hajtás főbb paraméterein – érthető módon – nem változtattak.
Eddig öt akkumulátortűzről tudnak, mind teljesen teletöltött akkumulátor mellett történt. Az esetek kapcsán globálisan mintegy 68 ezer autót hív vissza a GM, a összes 2017 és 2019 között gyártott példányt.
Januárban Szaúd-Arábiában már ezzel az új géppel indul a négy gyári páros. A legfontosabb változás persze formai, az autó maga nem sokat változott, amióta 2018-ban bemutatkozott.
Európában már csak használt autóként bukkan fel az első Dacia Logan generáció, de úgy néz ki, Iránban újra gyártásba kerülhet, méghozzá a Renault közreműködése nélkül. A teheráni székhelyű autógyár, a SAIPA az elmúlt két év során megoldotta a hiányzó alkatrészek problémáját.