A Fordnak eddig nem igazán sikerült kiaknáznia a terepjárósabb fazonú városi modellek népszerűségét Európában: bár a felújítása óta az Ecosport is egész jól fogyott, a Puma hozta meg az áttörést az idei évvel.
Jól látszik, hogy a nagy autógyártók a drága modellek irányából fogtak hozzá a kínálat villanyosításához, és a Mercedes is ezt az utat követi. Az óriási, nagy tudású, és ennek megfelelően drága EQS után érkezik egy szélesebb körnek szánt típus, az EQE, amelyről most néhány előzetes képet mutattak.
A versenyautó általában jó üzlet: nem csak eladni lehet egy kisebb vagyonért, de az alkatrészt is gyorsabban fogyasztja, mint bármi más. Nyilván erre épít a Land Rover tulajdonában működő Bowler, amely az új Defender köré szervez komplett versenysorozatot.
Iratkozz fel a Totalcar hírleveleire!
Nagy változást hozhat a villanyautó-gyártásban, ha a kínai akkumulátor-gyártó, a CATL beváltja az ígéretét, amely szerint két év múlva megkezdődhet az autókba szánt Na-ion akkumulátorok gyártása.
A Nissan májusban még azt jósolta, hogy az idén legfeljebb a nullszaldóra futja, de a júniusig tartó három hónapos időszak a vártnál nagyobb forgalmat, és ezzel tisztességes nyereséget hozott, ami a cég előrejelzéseit is javította.
Az aktuális Mercedes S osztályból először mutatnak be gyári páncélozott változatot. A típus neve S 680 Guard 4Matic, és a luxuslimuzin hosszabbik változatán alapszik.
A németek legújabb nemzetközi hobbiterepjárója Európába is megérkezett. A Latin-Amerikában, Nivus típusjelzéssel már tavasszal bemutatott modellt nálunk Taigo néven kínálják majd, kibővített motorpalettával.
Állítólag ötmilliárd dollárból tervez új üzemet létesíteni a villanyautó-gyártó, amely durván 4000 hektárnyi területet foglalna el.
Az 1971-es Spa-i 24 órás túrakocsi-versenyen született az AMG első versenygyőzelme, ennek emlékére most három GT3-as versenyautót építettek, az 50 évvel ezelőtti győztes versenyautó jellegzetes színeiben.
Úgy tűnik, ahol csak lehetett, megtartották az eredeti műszaki megoldásokat. Így maradt a fronthajtás, a hidropneumatikus rugózás, sőt, a hagyományos kéziváltó is, csak az eredeti négyhengeres benzinmotort cserélték egy hasonló teljesítményű, 120 lóerős villanymotorra.
Sebesség alapján működő hűségpontrendszert indít hamarosan az Országos Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága. AZ OBBPoint nevű telefonos alkalmazás használói akkor kapnak jutalompontokat, ha a sebességhatárokat betartva, szabályosan közlekednek. Az összegyűjtött pontokat különböző üzletekben és szolgáltatóknál lehet beváltani.
Az MG márka tulajdonosa, a kínai Shanghai Auto új típus bemutatására készül. Az MG One néven ismert modell a cég legújabb műszaki alapjaira épül, többféle hajtáslánccal érkezik, és úgy pozicionálják, hogy a lehető legtöbbet lehessen belőle eladni világszerte.
A Tesla második negyedéves jelentése kapcsán közölte, hogy a Semi bemutatását a jövő évre halasztják. Az eredetileg 2019-re ígért nyergesvontató a hivatalos indoklás szerint az akkumulátor-cellák korlátozott hozzáférhetősége, és a beszállítói hálózattal kapcsolatos kihívások miatt érkezik csak 2022-ben.
A kínai típusengedélyeztetés kapcsán már láthattuk az újdonságot, ám most kezdődik a gyári bevezető kampány, amelynek kapcsán jóval előnyösebb képeket mutattak a Custo nevű autóról.
Hétfőn délután adtunk közre egy videót, amelyen az látszik, hogy egy romániai autópályán, Konstanca közelében tömegesen fordulnak vissza az autók, és haladnak forgalommal szemben, ráadásul vannak, akik ezt a megfordulást igen hirtelen, a mögöttük haladó veszélyeztetésével teszik. Akkor az arrafelé ismerős olvasóink segítségét kértük, hogy feltárhassuk a körülményeket is - a válaszokat ezúton is köszönjük.
A francia-amerikai Légende Automobiles munkája a Renault 5 Turbo korszerűsített változata. A francia gyártó egyik legjellegzetesebb, de egyben legritkább szériamodelljének formáján alig változtattak valamit, az, hogy itt a XXI. századi változat látható, csak néhány részletmegoldáson látszik.
Dongfeng Warrior M50 néven kezdték gyártani a kínai Hummer utánzat polgári változatát. Úgy tűnik, ez egyelőre hosszú platós kivitelben készül majd, és átlag terepjárókkal is nehezen járható vidékeken lehet igazán hasznos.
A beszállítói nehézségek okozta alkatrészhiány miatt három hétre ismét leállt a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban.
Meglepőnek tűnhet, hogy a Vinfasthoz igazol Michael Lohscheller, aki szeptember 1-ével köszön le az Opel vezérigazgatói posztjáról, ám a hátteret mélyebben megvizsgálva érthetővé válik a döntés.
A Ssangyong karrierje sok más terepjárós márkáéhoz hasonlóan elnagyolt Jeep utánérzésekkel kezdődött – a különböző Korando változatok itthon is kaphatók voltak a 90-es évek közepén – és úgy néz ki, most ezekhez a gyökerekhez térnének vissza.
A Bentley saját tuning-kiegészítői közé vette fel a világ legnagyobb karbon-kompozit kerekeit: a Bentaygához felárért rendelhető Mulliner kiegészítő 22 hüvelykes, és csupán 24 kilós, de a gyártó nem csak a kisebb tömeg miatt ajánlja.
A legtöbb hazai autópálya-felhajtó környezetét elég jól kitáblázták ahhoz, hogy egyértelmű legyen, hogyan kell szabályosan felhajtani. Ennek ellenére időről időre előfordulnak olyan érthetetlen esetek, amikor valaki mégis a forgalommal szemben próbálkozik. A közelmúltban baleset is történt egy ilyen tévedés miatt, az előző hétvégén pedig gyors egymásutánban két hasonló jelenetsort rögzítettek a Magyar Közút kamerái. Aki viszont ezeken szörnyülködik – teljes joggal egyébként –, annak az alábbi videó igazi hidegzuhany.
A GM szerint a Fordnak nem kellene BlueCruise néven kínálnia saját vezetéstámogató rendszerét, mivel ez a név túlságosan is hasonlít a General Motors Super Cruise elnevezésére. Úgy tűnik, békésen nem tudták meggyőzni a szomszédot, így bíróságra viszik a dolgot.
A múlt héten beszámoltunk arról, hogy Tom Hanks eladja az Airstreamjét (Model 34), amelyet olyan filmek forgatásakor lakott, mint az Apollo 13, a Forrest Gump, a Számkivetett vagy épp a Sully. Most viszont egy még érdekesebb hír érkezett: a színész egy másik járművét, a saját igényei szerint átalakított Toyota Land Cruiserét is eladásra kínálja.