A szedán után, amelyet már tavaly lelepleztek, a BMW most a 3-as sorozat Touring, azaz kombi változatát is megmutatja. Rendelni napokon belül lehet, szállítani viszont csak az ősztől kezdik.
Az Audi amerikai részlege jelentette be, hogy mintegy 1600 E-tron villanyautót hív vissza, amelyek közül 540-et már leszállítottak. Az ok egy hibás tömítés, amely érzékeny helyre engedhet nedvességet.
Városi mindenesnek szánja új önvezető modulját a Scania. A most bemutatott NXT-nek van egy első és egy hátsó modulja, e kettő közé lehet pakolni sok mindent a buszfülkétől a hulladékgyűjtőig.
Legalábbis az, hogy annyira sietett érte. Még a Police.hu közlemény-küszöbét is megütötte az újfehértói motoros gyorshajtása: 227 km/h-val kapták el a 37-es főúton.
Autós szakírók sokasága a világ legjobb autójának kiáltotta ki az új, kupé és kabrió karosszériás Bentley Continental GT-t, elsősorban amiatt, mert meglepő ügyességgel hoz össze elvileg összeegyeztethetetlen tulajdonságokat: sportos és agilis, miközben hatalmas és kényelmes, mindemellett fenemód finom kivitelű és elegáns is minden porcikája. Nem voltak kétségeink: a hasonló méretű, de négyajtós Bentley limuzin a Continental GT-vel azonos alapokra, hasonló műszaki megoldásokkal készül.
A korábban már mutogatott tanulmányhoz képest sok újdonságot nem hozott a most leleplezett széria GLB. Ez lenne itt a Mercedes új legnagyobb kompaktja.
A fűnyíráson szeret túl lenni az ember, és a Honda remek hírverésként használja ki ezt. Több rekord után itt a legfrissebb: a Honda Mean Mover V2 nevű, kerti gépnek látszó tárgy egészen pontosan 6,285 másodperc alatt tudja elérni a 160,9 km/órás sebességet.
Egy évvel azután, hogy belengette a hírét, a napokban bemutatta új hidrogénhajtású városi buszát a lengyel Solaris. Az Urbino Hydrogen 12 sorozatgyártásra kész, egy olasz város már rendelt is belőle egy tucatot.
Néhány nappal azután, hogy az FCA visszalépett a Renault-nak tett egyesülési ajánlatától, a két cég ismét tárgyalásokra készül az összeolvadásról.
Bár a személyautógyártásban egy ideje nem találják a helyüket, a Mitsubishi-konszern egy másik ága, a Mitsubishi Heavy Industries él és virul, olyannyira, hogy épp megvenné a Bombardier vasút és repülőgépipari konszern CRJ (sugárhajtóműves regionális gépek) üzletágát.
Szériaautó ugyan még mindig nincs, újabb ígéret viszont van a Riviantól. A villanyautós reménységek közé tavaly berobbant amerikai márkánál most épp azzal győzködik a lehetséges ügyfeleket, hogy tudják majd tölteni egymás autóját egymás autójáról.
A legkeresettebb márka a Volkswagen, a legnagyobb példányszámban behozott típus a Ford Focus, a legnépszerűbb kategória pedig változatlanul a kompaktoké, derül ki a Datahouse import használtautó-piacról készített elemzéséből.
Miután a Ford tavasszal bejelentette, hogy kivonul az oroszországi személyautó-piacról, most vevőjelöltekkel tárgyal több ottani üzem eladásáról.
Mintegy 680 ezren engedély nélkül vezetnek autót, motort vagy teherautót, illetve egyéb, engedélyhez kötött járművet Franciaországban, az ottani baleset-megelőzési szervezet, a Prévention Routiére legfrissebb felmérése szerint.
Óriási mázlija volt, de miért ne videózd, ahogy gyorshajtasz elrettentő példának még így is erős művet hozott össze egy észt lexusos. 260 km/h-nál jött a baj, ahhoz képest egész sima lett a hosszú csúszás végén a fejreállás, amit a kezében fogott telefon végig vett.
Jó dolog a közroller-rendszer, csak túl sokan használják ész nélkül, amitől Párizsban már besokallt a városvezetés. Anne Hidalgo, Párizs főpolgármestere csütörtökön bejelentette, hogy a jövőben tilos lesz az elektromos meghajtású rollereket a járdán hagyni, és a szolgáltatókat arra kéri az önkormányzat, hogy korlátozzák az utcákat elözönlő járművek maximális sebességét.
Az autósport legendás konstruktőre, a hetvenkét éves Gordon Murray még mindig aktív. A Brabham és a McLaren versenyautóit évtizedeken át tervező brit a kilencvenes évek leggyorsabb utcai sportautója, az F1 után újra megmutatná, hogy a szívó V12 az igaz út a sportautózásban.
Az abszolút rekordtól nagyon messze, de sokkal a korábbi villanyos pályacsúcs előtt futott körbe a Nordschleifén a Volkswagen rekordhajhászatra épített villanyprototípusa, az ID. R. Az új rekord hírét már megírtuk, a fedélzeti videót még nem mutattuk. A VW feltette vágatlanul, szóval tessék, ez lenne Romain Dumas 6:05,336-os köre:
A Volkswagen ugyan nem adja olcsón a Golf méretű ID.3-at, és az sem egyértelmű, hogy villanyautó-viszonylatban jó vételnek számít, viszont 20 ezren már rászánták az ezer eurós foglalót, hogy elöl álljanak a sorban, amikor elkezdődik a gyártás.
Tavaly sikeresen szerezte meg a Bentayga a leggyorsabb SUV rekordját a Pikes Peak hegyi felfutón, az idén pedig a leggyorsabb szériaautó címét hoznák el a Continental GT-vel.
A Toyota ugyan egyértelműen lemaradt a villanyautó-fejlesztésben, de úgy néz ki, mindent megtesz a cég, hogy felzárkózzon. A 2016 végén felállított villanyautó-fejlesztő részleg jövőre elkészül első autóival, és már egy szabvány platformon is az utolsó simításokat végzik.
Bár Trump elnök épp most ígért be egy újabb 5%-os vámemelést a Mexikóból érkező árukra, a BMW-nél azt mondják, nem rövid távra terveznek az új üzemmel.
Bár a többségnek az A35 AMG 306 lóereje is bőven sok lesz, a Mercedes gyári tuningrészlege az A45 AMG-vel túllép az észszerűség határain, hogy még egy leget bezsákolhasson.
Úgy látszik, nem akartak túl durván hozzányúlni a Nissan X-Trail francia testvérmodelljéhez, de nyilván elkerülhetetlen volt. Talán egy kicsit korai is alig három év után, de a Renault-nál nyilván tudják, mit csinálnak.
A közelgő Brexit és a Jaguar okolható a Wales-i motorgyár végzetéért, amely már nem képes megfelelő hatékonysággal működni.