Állítólag már folynak a tárgyalások arról, hogy a Superb gyártását a Volkswagen vegye át, de a cseh márka szakszervezete szerint erről szó sem lehet.
Nagyon úgy néz ki, hogy a háromajtós kompakt modelleknek végképp leáldozott, már a Kia sem kínál ilyen változatot a Ceed sorozatból. Helyette viszont kellett valami, hogy ne zsugorodjon a típusváltozatok száma, és ez lett a megoldás.
Alaposan megváltozik a DS alapmodell karaktere, de az is látszik, hogy a tervezők igyekeztek megtartani valamit az elődmodell karakteréből. Íme a végeredmény, amelyről egyelőre megjósolhatatlan, hogy hatalmas siker lesz-e, vagy bődületes bukás.
A 3D nyomtatás eddig elsősorban a prototípus-készítésben kapott szerepet, de a technológia legújabb változata állítólag termelékenységben és az előállított alkatrészek minőségében is jócskán túlmutat az eddigieken. Ezt alkalmazná a Volkswagen. Ezzel gyakorlatilag szükségtelenné válnának a jelenleg használt célszerszámok, azaz lényegében csak szándék kérdése lenne, ha változtatni akarnának egy alkatrészen.
A C5 Aircross Hybridet egyelőre tanulmányautóként mutatják be a Párizsi Autószalonon, de ránézésre akár szériamodell is lehetne. És az az érzésünk, lesz is hamarosan.
Ahhoz képest, hogy a Ford S-Max-Galaxy páros neve mostanság a megszüntetésre leginkább esélyes modellként bukkant fel, a Ford egyelőre kitart az egyterűek mellett, sőt, fel is újítja azokat az idén. Az átalakítás központi eleme ráadásul az újabb dízelmotorok bevezetése, amelyek az eddigieknél nagyobb teljesítményűek és tisztábbak lesznek.
Szép csendben eltűnik az Európai Nissan kínálatból a Pulsar, amelyet Spanyolországban gyártottak, de soha nem vettek annyit, hogy megtérüljön akár az előállítás költsége.
Don Panoz az 1990-es években bukkant fel az autósportban. Először versenypálya-tulajdonosként, majd saját sport- és versenyautó-építő vállalkozásával tette egyre ismertebbé a nevét.
A Renault tuti receptet vett át a Nissantól, és a Kadjar jól is fogy: százezer példány alatti teljes évet még nem zártak vele. Most egy kicsit átszabják, de csak annyira, hogy akik eddig szerették, ezután se forduljanak másfelé.
Az ML osztály utódját mutatja be a Mercedes, amellyel a tágas, hétüléses luxusterepjárók piacán igyekeznek nagyobb teret nyerni az olyan vetélytársakkal szemben, mint a BMW X5 vagy az Audi Q7.
A Mercedes logikus felépítésű névadási rendszere olyan semmitmondó neveket szült, mint a GLE vagy a GLE Coupé, amelyek egyébként teljesen különböző modellek. Az előbbi a BMW X5, az utóbbi az X6 ellenfele, és most a sima GLE leváltására készül a Mercedes, a rajzon látható autóval.
Korábban komoly terveket szőttek arra nézve, hogy a Volvót nyílt részvénytársasággá alakítsák. Ezzel a kínai Geely többszörösen visszanyerte volna befektetését, a Volvo pedig önállósult volna. Ám úgy tűnik, Donald Trump Kínát és Európát is érintő kereskedelmi háborúja miatt határozatlan időre elhalasztják a komplikált manővert.
Ha van mindenre jó eszköz, hát a Departure One az. Használható lakókocsiként és lakóhajóként is, és két személy számára kifejezetten kényelmesnek mondják. Mondjuk gyanús, hogy mindenre van jobb megoldás, ezen felül ez a szerkezet finoman szólva is túlméretes és méregdrága. De ha van mivel vontatni, kalandos vakációt tehet lehetővé.
A Chironnál várhatóan nem lesz megalomániásabb Bugatti a közeli jövőben. A márka igazgatója szerint új irányt vesz a Bugatti fejlődése, például a W16-os motor – ahogy Stefan Winkelmann mondja – fajtájának utolsó példánya lesz.
Számos gyártó hagyta el a kínálatból népszerű modelljei háromajtós változatait, mivel úgy tűnik, egyre kisebb a kereslet az ilyen autók iránt. A legújabb pletykák szerint még a BMW-nél is felmerült, hogy a következő generációból már ne készüljön zárt háromajtós kivitel. Így egyszerűsödhetne a kínálat, ami egyben nyilván alacsonyabb gyártási költségeket jelentene.
Úgy néz ki, a káosz és pazarlás éveinek lassanként csak vége lesz a Volkswagen birodalomban: a márkákat ésszerűen próbálják csoportosítani, hogy megszűnjenek a párhuzamos fejlesztések. Ennek a törekvésnek a részeként kerülhet át a Lamborghini irányítása a Porschéhez, méghozzá nem is sokára.
A mai autókban van egy csomó olyan részlet, amely megnehezítené valamiféle moduláris felépítményű jármű kialakítását. Ám a kormány és a belsőégésű motor eltűnése számos problémát tesz egy csapásra semmissé. Ezt használná ki a Mercedes Vision Urbanetic tanulmánya, amely sem sofőrrel, sem hagyományos motorral nem számol, viszont többféle felépítményt is képes lenne fogadni.
Még az év elején hallhattunk először a Vinfast autókról, amelyeket Vietnam legnagyobb ingatlanfejlesztő cége, a Vingroup rendelt meg. Most közölték róluk a legelső képeket, és hamarosan élőben is bemutatkoznak.
Eddig a négy szabványos PSA-csoportos motorból az Opelnél csak hármat használtak. A negyedik most érkezik, a BMW által a Mini számára kifejlesztett Prince-motor közeli rokona, az 1,6 literes turbós négyhengeres, amelynek ezúttal egy visszafogottabb változatát építik a Grandland X-be.
A terepjáró-fazonú modelleket Észak-Amerikában kezdték először személyautó helyett használni, és a folyamat most is tart: egyre kevésbé rúghat labdába, aki nem tart többféle méretű SUV-t a kínálatában. Ezzel a Hyundai csoportnál is tisztában vannak, így a Sportage és a Sorento mellé érkezik egy harmadik, még nagyobb típus, amely a Telluride nevet kapta.
Újabb autós szabadalmat nyújtott be az Apple, ezúttal fény- és képvetítő rendszer néven. Lényegében az új koncepció azzal segíti az éjszaka közlekedő autósokat, hogy kiemeli a rosszul látható veszélyforrásokat.
A pereskedés oka természetesen még mindig a dízelbotrány. Ezúttal olyan befektetők szeretnék csökkenteni a veszteségeiket, vagy akár nyerni is az ügyön, akik nagyobb Volkswagen részvénycsomagokba fektettek.
Az ötmillió forintos Bugatti olajcserét már egyszer elspórolták A Royal Exotic Cars Youtube-ra termett szerelői, most pedig egy Ferrari 488 Spidernek estek neki, hogy kikerülve a prémium márkakereskedések prémium árait, maguk oldják meg a feladatot.
Úgy tűnik kezd beérni Elon Musk terve, és a hatásosan felépített márkanév mögött egy igazi, tömeggyártásra is képes autógyár kezd kirajzolódni. A Tesla ugyanis augusztusban közel 18 ezer Model 3-at adott el Amerikában.
A BMW az X2-essel olyan típust alkotott, amely sikert arathat a fiatalabb vásárlók körében, de mindeddig hiányzott a kínálat csúcsmodellje, egy igazán sportos változat. Most ezt pótolják az M35i-vel, amely természetesen összkerék-hajtású, és egész erős turbómotor dolgozik az orrában, ha nem is a műfaj legerősebbje.