A hét végén sok újdonságot láthatott a Pebble Beach Concours d'Elegance közönsége. Nem csak régi autókat, de egészen újakat is kiállítottak a gyártók. Az Audi például egy kifejezetten ide szánt – innen a név, Pebble Beach 2018 – sportos villanyautót mutatott.
Azzal, hogy a V8-as motorra turbófeltöltő került a 488-asban, elhárult minden akadály a teljesítmény határtalan fokozása elől, és a Ferrarinál nem is állnak ellen a kísértésnek. Az év elején bemutatott 488 Pista 3,9 literes motorját 721 lóerőig izmosították, most pedig megmutatták a nyitott kivitelt is.
Autómegosztó szolgáltatást indít a jövő év elején elektromos autókkal a Volkswagen Berlinben - jelentette be a konszern.
Rég túl van már egy Porsche-verő nürburgringi körrekordon és álca nélkül is láttuk már, az Aventador SVJ hivatalos bemutatóját viszont csak most ejtette meg a Lamborghini.
Vége a hetek óta tartó bizonytalanságnak, egy időre megnyugodhatnak a Tesla-részvényesek: mégsem vonul ki a tőzsdéről a vállalat. Elon Musk jelentette a hírt, hogy elállnak a szándéktól.
Úgy tűnt, a BMW a 8-as sorozattal elérte a kínálat elméleti plafonját, most mégis a paletta bővítését rebesgetik. Túl sok ötlete van a BMW-nek, jöhet a 9-es sorozat.
A Mercedes-Benz sem maradt ki a Pebble Beach Concours d'Elegance-ból, különleges, a múlt előtt tisztelgő, de a jövőbe mutató koncepció autót mutattak a közönségnek.
Hiába rebesgették korábban, hogy az EXP 10-es tanulmányautóból valóság lehet, most már biztos, hogy nem készül el a Continental GT kistestvére.
Megtartották az új, limitált példányszámú Bugatti bemutatóját a Pebble Beach Concours d'Elegance-on. A Divo névre keresztelt újdonság nem lett erősebb, még a végsebességét is korlátozták. A gyártó ezúttal a kanyarokra koncentrált.
Jelentősen, 36 százalékkal 53,7 milliárd jüanra (2170 milliárd forint) emelkedett a Geely kínai járműgyártó adózott eredménye az idei első fél évben.
Még csak nagy sportsiker vagy világsztár extulaj sincs a múltjában, mégis extrémsok pénzt adhatnak hamarosan ezért az Afrikát megjárt öreg Lada Niváért.
A Jaguar nagyon rákapott az elektromos hajtásra. Az I-Pace-szel már van villanyos szériaautójuk, most pedig azt mondják, bejött a tavaly bemutatott E-Type Zero tanulmány, így sorozatban villanyosítják majd régi sportautóikat.
Az orosz Kalasnyikov nagy formában van: a cég, amit az AK-47-es gépkarabély miatt ismer a világ, pár napja mutatott egy lépegető robotot, most pedig egy nagyon szociautós formavilággal összerakott elektromosautóval álltak elő egy katonai kiállításon. Ő lenne a CV-1, egy Moszkvics kombi 680 lóerős villanyhajtással.
Az amerikai autósélet talán legsznobabb, legexluzívabb rendezvényén, a Pebble Beach Concours d'Elegance-on mutatja be a világnak a BMW az új Z4-et. A bemutatóval nagyjából egy időben kiadták a sajtóanyagot is, így ha nem is Kalifornia egyik legszebb golfpályáján fotózva, de egy kiadós galériával ismerkedhetünk a kilenc év után megújuló roadsterrel.
A Néhány másodperc alatt alakítható viszonylag kompakt pótkocsiból nagyméretű lakókocsivá a kétkerekű alkalmatosság, amelyet a tervezői utazógépnek hívnak.
Egyelőre egy szem kép került nyilvánosságra, de a lényeg ezen is jól látszik: változott a sportkocsi aerodinamikai kialakítása, és persze nőtt a motor hűtési igénye is.
Nem gyakori, hogy egy formatervező saját márka alapításával próbálkozik, de nem is példátlan. Ken Okuyama és Henrik Fisker neve márkanévként is beválni látszik, és most egy harmadik formatervező, az amerikai Carlos Salaff készül ugyanerre az útra lépni, aki korábban a Mazda formatervező részlegénél dolgozott.
A Nikkei Business híre szerint a Changan Suzuki vegyes vállalat felszámolását tervezi, miután korábban már kiszállt a Jiangxi Changhe Automobile nevű céggel fenntartott másik autógyártó vállalkozásból.
Az aktuális közepes Hyundai szerdán, az Elantra nem régi darab: 2016-ban láttunk először, ezért is meglepő, hogy máris bemutatták a megújított változatát. A korainak tűnő modellfrissítés ráadásul meglepően alapos is: az orr- és farrész részleteit egész más stílusban rajzolták át, mint amilyen az Elantra többi részlete.
A limuzinépítők mindennel próbálkoztak, hogy feltűnést keltsenek, de manapság már egy tízméteres, bugyirózsaszín-neonzöld csíkos Hummerben sincs semmi meglepő. A Limo-Jet viszont olyasmi, ami után garantáltan leesett állal bámul majd az utca népe. Legalábbis amíg el nem kezdik utánozni.
A BMW X6 nem mai darab, de olyan most fordul elő először, hogy egy tömeggyártó próbálja lemásolni a négyajtós terep-kupé receptjét. Ehhez kellett olyan nevet találni, amely kifejezi a lényeget.
Abban a tekintetben, hogy adott forgalomból mekkora nyeresége származik, az autógyártók közt eddig egyértelműen a BMW vezetett, de 2018 második negyedévében váratlanul beelőzte a Suzuki. Ez már csak azért is meglepetés, mert a japán cég a legkisebb önálló autógyártók közé tartozik, és bizonyos kulcspiacokon, amilyen Észak-Amerika, jelen sincs.
Az Opel utolsó, még a General Motors idején tervezett tanulmányautóinak egyike volt a GT kupé. Stílusgyakorlatnak szánták, de megvalósítani megfelelő műszaki alapok híján nem tudták volna, pedig érdeklődés lett volna. Most láthatóan ugyanabban a stílusban mutattak valamit, amiből viszont simán lehetne szériamodell, ha úgy döntenek.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közlése szerint 2018 augusztus 25-én lépnek életbe a lezárások az M3-as 37-es és 45-ös kilométerszelvénye között. A tervek szerint 80 napig folynak majd a munkálatok Bag térségében, azaz csak az év végére nyerheti vissza az útszakasz autópálya-jellegét.
Nem ez az első eset, hogy egy angol sportkocsigyártó vadonatúj példányokat készít ősrégi sportkocsikból, de ilyet eddig inkább a Jaguarnál csináltak. Az Aston Martin eddig egyetlen autóját, a DB4 GT-t gyártotta újra 25 példányban, de úgy néz ki, most lendületből készítenek ugyanennyi DB5-öst is.