Az Euro 5-ös dízelüzemű autók forgalmát is korlátoznák szmogriadó esetén Budapesten - derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott, a szmogrendelet módosításáról szóló javaslatból. Ha átmegy a módosítás, a fővárosi autóállomány több mint fele nem közlekedhet majd szmogriadó idején.
A TT kegyvesztettségének legfontosabb oka persze az, hogy drámaian csökkentek az eladásai az elmúlt években: tavaly már tízezer példányt sem tudtak eladni Európában, míg négy évvel korábban bőven húszezer feletti mennyiség fogyott.
Az új Corsa külsejét villanyautóként ismerhetjük meg, bár nyilván lesz benzines és dízelmotoros kivitel is. Ennek a kivitelnek a neve Corsa-E, ami, mivel az Opel hagyományosan betűkkel jelöli az autó-generációkat, némileg félreérthető, hisz a Corsa E (kötőjel nélkül) az épp leköszönő generáció neve volt, az újé pedig Corsa F.
A BMW egyre tökéletesebben szabja át szabvány műszaki megoldásait a különböző alkalmazásokra. Ahová igazán nagy teljesítményt szánnak, ott egységesen a 4,4 literes V8-as turbómotort alkalmazzák, de eltérő teljesítményszintekkel. Az M50i változatokba egy 530 lovas változat kerül.
Nem érdemes a hivatalos mérőállomások adatait figyelembe venni, ha nitrogén-dioxid-szennyezettségről van szó. Ezt a tanulságot nemrég iskolai bejáratoknál végzett mérésekkel már igazolta a Greenpeace, de a fővárosi buszmegállókban még annál is rosszabb a helyzet.
Láthatóan nem csak a kritikusoknak, de a gyári szakembereknek is feltűnt, hogy az Outlander, az Eclipse Cross és az ASX túlzottan hasonlít egymásra. Erre utal legalábbis, hogy jelezték, változtatnának ezen.
A BMW blog szerint már készül az X8-as, amely drágább, és célszerűtlenebb lesz az X7-esnél, de épp ettől lehet az új közönségkedvenc.
Az autóipari vezetők általában jellegtelen, öltönyös urak kevés karakterrel, igazán ismerni sem szokás őket, vagy legfeljebb a nevüket. Dieter Zetsche nem egészen ilyen. A kedves, nagy bajuszú, kopaszodó úrból, aki ma távozik a Mercedes éléről, az iparág legismertebb karaktereinek egyike lett.
Úgy néz ki, ha egy autón nem spórolnak, az lassan el sem kerülheti, hogy öt csillagot kapjon az EuroNCAP-tól. Ezúttal hét autót vizsgáztak, és mind egyöntetűen nagyszerűnek bizonyult.
Utoljára 2006-ban köszönthettünk teljesen új Corsát – bár a 2014-es modellt újnak mondták, nem más, csak egy erős frissítés eredménye – az idén viszont jön a következő. És úgy néz ki, ezek már a végleges autót mutató képek.
Egy igen titkos minisztériumi anyag tartalmát közli a hvg.hu, a kidolgozók kommentárjaival: ezek szerint a kormány az újabb autók vásárlását jobban ösztönző rendszert tervez bevezetni, cserébe a régebbi, olcsóbb, rosszabb környezetvédelmi besorolású járművek terheit növelnék jelentősen.
Ez egyben a legdurvább Mégane változat premierje is. A vadiúj Trophy-R ugyanúgy kerek 300 lóerős, mint a Mégane RS Trophy változata, viszont 130 kg-mal könnyebb, és a futóművén is változtattak egy keveset. Úgy néz ki, pont ennyi kellett, hogy a Nürburgring Nordschleifén a Renault-é legyen az új csúcs-köridő, legalábbis a maga kategóriájában.
Miközben más kategóriák nagy csinnadrattával vonulnak be az életünkbe, ez a luxuskisbuszosdi szép csendesen hódít teret világszerte. Most a Toyota készített egy újabbat: a Granvia egy Hiace alapú kisbusz, puha vajbőr fotelekkel és rettentő túlzó hűtőmaszkkal.
Várható volt, hogy lesznek leépítések, bár sokkal durvább lépésekre számított a szaksajtó. Tavaly ősszel 24 ezer fő elbocsátásáról lehetett hallani, ehhez képest egyelőre 7000 emberének mond fel az autógyártó.
A Honda elektromos kiskocsiját eddig csak prototípusként mutatták be, de az eddig sem volt titok, hogy a japán cég a szériagyártásra készül 2020 elejétől. A napokban pedig elkezdték fogadni a foglalókat is, igaz, egyelőre csak négy országban.
Az autósport talán legjellegzetesebb alakja távozott az élők sorából ma hajnalban. Niki Laudát nem csak nagyszerű vezetési tudása, vagy legendás üzleti érzéke emelte ki a tömegből: ő volt az ember, aki túlélt egy túlélhetetlennek hitt balesetet, visszatért a versenypályára, és újra bajnok tudott lenni.
A Bogár és a Golf után a Tarek néven emlegetett olcsó, kompakt szabadidő-autó lehet a Volkswagen csoport következő nagy világslágere, amely mindenütt egyformán népszerű lehet Észak- és Dél-Amerikától Ázsián keresztül Európa egyes részeiig. Az új típus állítólag nem is ismeretlen: Kínában már kapható, igaz, más néven.
A műfaj a Škoda számára sem új, de eddig csak az Octaviát kínálták körbeműanyagozva, összkerék-hajtással, nagy keréken. Most viszont a Superbből is lesz ilyen Allroad Scout változat.
Korábban az ESF biztonsági tanulmányok mindig az aktuális csúcsmodellre épültek. Utoljára 2009-ben mutattak ilyet, akkor az S osztály alapjain, most azonban az aktuális divatnak megfelelően a GLE-ből alakítottak ki biztonsági járművet.
Legalábbis nagyon úgy néz ki, hogy Lamborghininél nem törődtek bele a Bentley-től nemrégiben elszenvedett 1 km/h-s vereségbe.
Nincsen feleslegesebb jármű a világon, de nagyon kipróbálnánk.
Testarossa, többféle 308-as, 358, 400i, 456, Mondialok - egy rakás legenda állt pőrén a texasi Lakeway-ben, de már zajlik a mentőakció.
Elon Musk e-mailben tájékoztatta a munkatársait, hogy ha nem tesznek valamit, hamarosan elég forró lesz a talaj.
Úgy látszik, ma repkednek a milliók. A Rolls-Royce 14 milliós piknikezője, és a Bentley 74 milliós könyve után itt az egymillió dolláros (~292 millió forintos), elektromos Jaguar E-Type.
Elsőre csak legyintünk, hogy egy újabb dashcam felvétel Oroszországból, de többször újranézve elgondolkodtatóak a képsorok.