A Nissan veszteséges negyedéve után joggal merül fel a kérdés, hogy mit tervez a vezetőség a nyereséges működés visszaállítása érdekében. Az új vezérigazgató, Makoto Uchida szerint még dolgoznak az akcióterven, de nem válogatnak majd az eszközökben, hogy elérjék a célt.
A videót nézve szinte drukkoltam, hogy átrepüljön a pickupon a Chrysler és tökéletesen földre érve továbbhajtson, de sajnos ez a való élet.
Európában ma valószínűleg a kisautóké a legzsúfoltabb, legélesebb versenyt hozó kategória, ahol a Hyundai-nak még nem sikerült beverekednie magát az élmezőnybe az i20-assal.
A Czinger új név a sportkocsigyártásban, viszont úgy fest, hamar szeretnének ismertté válni. Erre utal, hogy a kaliforniai vállalkozás első autóját, a 21C-t a Genfi Autószalonon állítja ki, és olyan számokat írnak az adattáblára, amelyekre nehéz nem felfigyelni.
Egy 8 literes V10-es motor általában elég, de nem minden ember számára. Ilyen ember Sal Patek is, aki átalakíttatta Dodge Viperét egy kis plusz teljesítmény érdekében. Ez nem akkora különlegesség, mert elég gyakran tuningolnak Vipereket, hiszen előszeretettel használják gyorsulási versenyeken. Az viszont már annál inkább, hogy 2872 lóerőig húznak egy autót – erről írt egy rövid cikket a Jalopnik.
Továbbra is titok, hogy mit tud Donald Trump elnöki Cadillacje, de Daytonában, felvezető autóként azért megmutatta a közönségnek a páncélzott monstrumot.
#DAYTONA500 pic.twitter.com/fT8L0EZqXh
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) February 17, 2020
Mára a világ egyik legfontosabb autószalonjává vált a kínai, amelyet az idén Pekingben rendeztek volna. Ám a koronavírus-járvány miatt biztosan nem április végén tartják, ahogy az eredeti tervekben szerepelt.
A Kia teljes megújulást emleget, de úgy néz ki, ezúttal felhasználták az előző Sorento alapjait az új modell elkészítéséhez. Erre utal legalábbis, hogy a tetővonal, az oldalablakok és az ajtók nem változtak sokat.
A General Motors zsugorodása tovább folytatódik: úgy néz ki, most az ausztrál részleget szüntetik meg a jelenlegi formájában. A helyi autógyártást már 2017-ben leállították, most pedig úgy hallani, a Holden márka beszántására készülnek.
A Volkswagen-csoport közleménye szerint a Covid-19 koronavírus miatt januárban éves szinten 11,3 százalékkal estek az eladásaik Kínában, amely a világ legnagyobb járműpiaca. Nagyjából ekkora visszaesésre számítanak elemzők az idei első félévre a teljes kínai újautó-piacon.
Ahogy év elején ígérte, vidékre is kiterjesztette jelöletlen autós akcióit az ORFK. A nagyobb fogásokat most is kiteszik a netre, hogy lássa a nép, hol mik jönnek szembe. Ez a mustangos például magának kereste a bírságot Orosháza környékén, amikor előzni tilos táblánál, elzárt területen, irányjelzés nélkül megelőzte a rendőrségi Skodát. Aztán 170-nel hagyta volna ott, de jött a sziréna.
Pénteken kénytelen volt ideiglenesen felfüggeszteni a gyártást szerbiai üzemében a Fiat Chrysler (FCA), miután nem érkeznek alkatrészek Kínából, ahol az új koronavírus miatt számos gyár termelése áll. Ezzel a Fiaté az első európai autógyár, amit a vírus miatt megállásra kényszerít a túlzott kínai kitettség.
Annak ellenére, hogy nem sikerült megállapodni a kártalanítás pontos összegéről a Volkswagen (VW) konszern és azon németek között, akik az autógyártó dízelbotrányában érintett modelljeiből vásároltak, a német cég 850 millió eurót kifizet az érintetteknek.
Egy lovelandi Ford márkakereskedés egyik alkalmazottja véletlen összetört egy majdnem frissen vásárolt Ford Mustangot. Az autót Mark Grage vásárolta két héttel a baleset előtt, de 428 kilométer után úgy gondolta, hogy neki gyenge a gyári Mustang GT. Ezért visszavitte a kereskedésbe, ahol az ezzel foglalkozó technikus beépített az autóba egy extraként utólag megrendelhető Roush kompresszort.
Hajnal kettő környékén a Californiai Long Beachen a szemtanúk csak egy erőteljes robbanás szerű hangot hallottak. Valójában egy részeg nő rövidítette le az utat azzal, hogy sajátosan értelmezte a körforgalmat. Konkrétan nagy tempóval - a szemtanúk szerint 70-100 mérföld/óra (110-160 km/ó) körül - nekiment egy körforgalomnak, aminek a padkája és a tereptárgyai úgy megdobták a BMW-jét, hogy métereket repült. A mutatvány után egy másik autó oldalában állt meg, ráadásul akkora volt a lendülete, hogy egy jókora szikladarabot is magával rántott, ami egy parkoló Camaro bal hátulját lezúzta.
Az autó tuningnak millió különböző fajtája és stílusa van. Egyik másik-elég merész, vagy laikus szemszögből csak szimplán bugyuta. A szélsőségesen megépített autókat nemigazán használják utcán, mert nem feltétlen alkalmasak a hétköznapi közlekedésre. Ilyen például az amerikai Slab autókultúra építési stílusa. Egy rajongó mégis úgy gondolta, hogy ilyen stílusú felniket tesz Cadillac CTS-ére, és azzal fog közlekedni, ráadásul az autópályára is felmerészkedik.
A Renault 2019-es pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a Dacia következő modelljei között biztosan lesz egy elektromos. Egy ideje már hallani a hibrid változat fejlesztéséről, amire nagy szüksége van a román gyártónak, hacsak nem akar több millió eurós bírságot fizetni. Egy EU-s szabályozás szerint a gyártók modelljeinek átlag károsanyag-kibocsátása nem haladhat meg egy adott értéket. Ehhez ma elengedhetetlen egy elektromos vagy legalább néhány hibrid modell, viszont a Dacianak eddig ilyen modellje nem volt, majd most.
A tavaly bemutatott Battista még tökéletesítésre szorul, mielőtt gyártásba mehetne, de a program terv szerint halad, olyan szakemberek részvételével, akik már korábban is bizonyítottak.
A dízelbotrány okozta károkat ismerve már az is csoda, hogy a Volkswagen még mindig kitart a dízel-technika mellett, bár valószínű, hogy a piaci igényekkel és a szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokkal elég jól meg tudják majd indokolni, hogy miért készülnek újabb Golf GTD-t bemutatni 2020-ban.
Az előzetes után Brazíliában le is leplezték az új Fiat Stradát, amely fazonra emlékeztet a Toro pickupra, de annál egy számmal kisebb.
Az elmúlt évben minden a Renault és a Nissan megrendült kapcsolatáról szólt, és úgy tűnik, ez nem tett jót az üzletnek. Erre utal legalábbis, hogy a Renault számára a 2019-es év 141 millió eurós veszteséget hozott, szemben az egy évvel korábbi 3,3 milliárd eurós nyereséggel.
A Genfi Autószalonon tervezik bemutatni a Hyundai Prophecy tanulmányt, amelyről egyelőre egyetlen, hátulnézeti képet mutattak, amely arra is alig elegendő, hogy komolyabb találgatásokba bonyolódjunk.
A Nissan bejelentette, hogy tavaly október és december között 26,1 milliárd jen, azaz úgy 238 millió dollár nettó veszteséggel működött. Ez önmagában még nem rendítené meg a céget, de nem látszik, hogy az eladások jelentős csökkenését hogyan tudják megállítani.
Itthon is jellemző, hogyha nem indulsz el lámpaváltás után 1 másodperccel, legalább egy valaki tövig nyomja a dudáját és melegebb éghajlatra küld. Indiában még vészesebb a helyzet.
A J.D. Power megbízhatósági felmérése hagyományosan az autók meghibásodási számai alapján állít fel sorrendet: azt adják meg, hogy száz autóra hány hiba jutott egy adott márka, illetve modell esetében az elmúlt 12 hónapban, az Egyesült Államokban futó, legalább 3 éves járműveket figyelembe véve.