Hírek

2020. október 18., 09:22 Módosítva: 2020.10.21 06:09

A 804 lóerős Elva a pennsylvania-i olajvállalat és a McLaren közötti, immár majd' 60 éve tartó együttműködés emlékére kapta meg a világoskék-narancssárga színkombinációt: a Gulf jelzés már 1968 és 1973 között feltűnt a McLaren Formula 1-ben, Can-Amben és Indycarban futó versenyautóin, amik akkoriban még a most ismert kombó helyett legtöbbször Papaya Orange színben virítottak.

Nem ez az első homage-különkiadás az autóból, az MSO (McLaren Special Operation) már bemutatott két, Bruce McLaren egy-egy versenyautója előtt tisztelgő verziót is: előbbi a 1964-es M1A, utóbbi pedig az 1967-es M6A volt, amelytől a McLarenek narancssárga-hagyománya is ered. Az Elva neve a francia "elle va"-ból származik, ami magyarul annyit tesz: “ő (nőnem) megy”. A név arra a manufaktúrára utal, ami, mivel a McLarennek nem volt elég kapacitása, az M1A versenyautókat építette.

A tető és szélvédő nélküli koncepció a külvilág és az autó beltere közti határvonalat hivatott elmosni, ezzel az Elva a Ferrari Monza fő ellenfele, bár készültek kémfotók egy szintén speedster Lamborghiniről is - egyelőre csak tesztkörülmények között. Eredetileg 399 darabosra tervezték a szériát, ám a visszajelzések alapján a példányszámot végül 249-re módosították. Ezt Mike Flewitt, a McLaren utcai autókért felelős vezetője azzal indokolta, hogy így akarnak eleget tenni azon vásárlók igényeinek, akik nem érezték elég exkluzívnak az autót.

Érdekesség, hogy az eddigi példányokkal ellentétben - amelyek a középkonzol tetején viselték a visszapillantót - a Gulf-verzión egyáltalán nincs középső tükör. Ansar Ali, az MSO ügyvezetője elmondta, hogy az ügyfelek a gyártó bármely modelljét megrendelhetik a világoskék-narancs dizájnnal, egyenesen a gyárból, legyen az akár az Elva, akár valamelyik olcsóbb modell.

2020. október 17., 17:23 Módosítva: 2021.01.05 08:50

 A Foxconn elektronikai cég teljesen új, önálló EV platformot mutatott be, amit az autók Androidjának szánnak. A taiwani cég onnan lehet ismerős, hogy ők felelősek többek között az Apple, az Xbox és a Playstation termékeinek összeszereléséért is. A Taipeiben tartott sajtótájékoztatón a cég elnöke, Liu Young-way merész ambíciókról nyilatkozott, 2025-re a globális elektromos autós piac 10%-át akarják megszerezni, ez 3 millió autót jelent.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 17., 12:03 Módosítva: 2020.10.22 05:34

Csak kupéként, csak Németországban lesz elérhető az Audi TT RS 40 Years of Quattro nevű emlékszéria, amellyel az Audi talán legemlékezetesebb modelljének kíván emléket állítani a gyártó.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 17., 07:49 Módosítva: 2020.10.21 06:12

Az észszerűsítésnek egyelőre három Lexus esik áldozatul: a CT és az IS, amelyeknek az utódlása eddig is kétséges volt, illetve az RC kupé, amely iránt minimális az érdeklődés a kontinensen.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 16., 17:01 Módosítva: 2020.10.21 06:12

A 3-as, 5-ös, 7-es, X1-es, X2-es, X3–as és X5-ös, valamint a 2-es Active Tourer és a Mini Countryman konnektoros hibrid változatait hívja vissza a BMW, azokat, amelyeket az idén január 20-a és szeptember 18-a között gyártottak. Emellett az i8-as január és április között gyártott utolsó példányai is érintettek.

bmw phev.png
Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 16., 13:38 Módosítva: 2020.10.19 14:03

Visszamegy a balettbe ugrálni szerkesztőségünk két őszülő szőrzetű tévés majma. A Viasat 6-on szombatonként, délelőtt 10 órakor jönnek a friss adások. A 2020-as évad TCTV-iben benzines és villanyos, normális és eszement autók lesznek összekutyulva, ahogy épp a világunk is kutyulódni látszik. Lesz Bentley és Tesla, Swift és villany Harley, Mégane RSR és Honda E, Suzuki Jimny és E Corsa, szóval olcsóbb és drágább, hagyományos és villanyos, ahogy épp a szél fúj.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 16., 12:35 Módosítva: 2020.10.21 06:12
766

A Dacia Spring mellett egy nagyobb elektromos autót is bemutatott a Renault, amely mérete alapján már családi járműnek is beillene. Az autó arányai ugyan SUV-szerűek, de a hasmagassága alapján egyértelműen nem való terepre, a neve pedig azt sugallja, hogy a Mégane családhoz sorolják majd.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 16., 10:38 Módosítva: 2020.10.20 06:11
1602

Ahogy a korábbi híradások, és a tanulmányautó alapján sejteni lehetett, a Dacia Spring lényegében a Kínában már kapható K-ZE európai megfelelője. A Spring első gyári képeit nézve úgy tűnik, a jelvényen, a hűtőrács és a lámpák mintázatán, illetve néhány dekorációs elemen kívül nincs látható eltérés, bár úgy tudjuk, az európai előírások miatt több ponton meg kellett erősíteni a karosszériát.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 16., 08:44 Módosítva: 2020.10.20 06:17

Itt is ugyanaz a két hajtásváltozat lesz elérhető. Mindkettőt ugyanaz a benzinmotor-villanymotor kombináció alkotja, csak az együttműködés módja eltérő.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 16., 06:05 Módosítva: 2020.10.21 06:12

Az MDX az egyik olyan típus, amiért a Honda amerikai luxusmárkája, az Acura még mindig létezik. Azt mondják, a prémiumkategóriás, hétüléses terepjáró-féleségek közül ma a legnépszerűbb az Egyesült Államokban – ez évi bő 50 ezer darabot jelent – és most egy komolyabb modellváltásra készülődnek éppen.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 15., 18:18 Módosítva: 2020.10.20 06:17
1505

Indianában, Fishers városában indult halászni egy férfi a napokban, azonban olyat talált, amire ő sem számított: egy felismerhetetlen állapotban lévő Camarót, amit 32 éve keresnek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 15., 16:30 Módosítva: 2020.10.20 06:17

Ahogy a legtöbb autógyártónak, a Fordnak is megvolt a terve arra nézve, hogy hogyan teljesítse a hagyományos modellekkel teljesíthetetlen szén-dioxid-kibocsátási normát, de jó nagy kavics került a gépezetbe.

kuga phev
Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 15., 13:42 Módosítva: 2020.10.20 06:17

Egy olasz formatervező, Andrea Della Vecchia, illetve stúdiója, a Ma-De áll a 126 Vision nevű, szépen kidolgozott formatanulmány mögött - állítólag most először terveztek autót. A végeredmény ettől még nagyszerű lett.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 15., 11:51 Módosítva: 2020.10.20 06:17

Mivel nemrég felszámolták a Tesla PR részlegét, az egyetlen megmaradt hivatalos csatornán érkezett a hír: Elon Musk twittelte, egy kérdésre válaszolva. Azt írta, hogy az új változat gyártását a jövő hónapra, az első példányok leszállítását decemberre tervezik.

tesla s7s
Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 15., 11:27 Módosítva: 2020.10.20 06:11
10832

Közhelyes igazság, hogy az olyan gigaberuházások, mint amilyen egy autópályaépítés, nem idegenek a lopástól. A korrupciónak ezt az ágát számlatenger, bürokrácia és strómanok alá temetve ismerjük; alvállalkozók kibogozhatatlan hálója mögött hever az igazság, M6-osnyi távolságra attól, amit még képes átlátni és bűnként értelmezni egy átlag állampolgár. Van aztán az autópálya-lopásnak egy sokkal puritánabb, fehér galléroktól és túlárazásoktól független formája, mint amit ezen a lenti videón is látni. A videón, ami messze több tanulsággal bír, minthogy a románoknál még lovaskocsival járnak lopni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 15., 10:37 Módosítva: 2020.10.17 18:15

Eddig csak a hatliteres W12-es turbómotorral kínálták a Bentley egyetlen megmaradt limuzinját, a Flying Spurt, most azonban itt egy másik változat is, a Volkswagen-csoport szabvány négyliteres V8-asával, és minden arra mutat, hogy autóként ez lesz a jobb választás.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 15., 06:08 Módosítva: 2020.10.20 06:17

Már a hamarosan kifutó Dacia Sandero is készült Marokkóban, de nemrég bemutatott, korszerűbb utódja már csak az afrikai országban készül majd. A román üzemek a jövőben a nagyobb haszonnal kecsegtető típusokra koncentrálnak majd.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 14., 17:39 Módosítva: 2020.10.19 06:11

A Volkswagen számára kulcsfontosságú lehet az új terepjárós jellegű polgári modell, amely árban és méretben is az ottani, 4,7 méteres Tiguan alá érkezik a cég amerikai kínálatába.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 14., 16:05 Módosítva: 2020.10.17 18:16

Az elektromos Mini nem kifejezetten versenyautó, valószínűleg nem is tudna végigcsinálni egy teljes raliversenyt, de egy gyorsaságin azért végigmentek vele.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 14., 13:54 Módosítva: 2020.10.17 18:16

A Pagani 1999-ben mutatta be a Zondát a Genfi Autószalonon, és máig kizárólag 140 példányt készített belőle. A rendkívül limitált darabszám miatt minden sérült, vagy összetört példánynak nagy híre van, a mostani eset ráadásul különösen szerencsétlen, mivel ez a konkrét modell a Pagani múzeumában volt kiállítva.

sddefault
Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 14., 11:54 Módosítva: 2020.10.17 18:16

A Q8 konnektoros hibrid változatai abba a szegmensbe érkeznek, ahol épp a Ford próbál felfordulást csinálni a 457 lóerős hibrid Explorerrel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 14., 10:57 Módosítva: 2020.10.19 06:11

Még az év elején leplezték le az erős Golfok alapváltozatait, de az már akkor sejthető volt, többek közt egy kiszivárgott dokumentum kapcsán, hogy a GTI, a GTD és a GTE csak a kezdet, lesznek sokkal erősebb autók is a típus nyolcadik generációjában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 14., 06:06 Módosítva: 2020.10.17 18:16

A KTM X-Bow annak idején a lehető legrosszabb pillanatban érkezett, az utóbbi évtizedek legmélyebb gazdasági válsága előtt egy évvel, és ez meg is látszik a sportkocsi pályafutásán. Ám úgy néz ki, az osztrák motorkerékpár-gyártó nem mondott le a folytatásról, bár az alapkoncepción időközben fejlesztettek, nyilván az igényeknek megfelelően.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 13., 17:06 Módosítva: 2020.10.15 11:28

A New Orleans közelében fekvő Baton Rouge-ban történt az eset vasárnap reggel: egy 11 éves fiú úgy gondolta, jó ötlet elvinni az iskolabuszt egy körre.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. október 13., 14:35 Módosítva: 2020.10.17 18:16

A megoldás bő 15 centis hasmagasság-emelés, részben a futómű, részben a nagyobb kerekek révén. Így elvileg olyan terepre is elvihető ez az EQC változat, ahová a szériaváltozat nem.

Távolról sincs vége, olvasson még