Láthattuk már itthon is, hogy vannak akik egyáltalán nem veszik komolyan a vasúti átjáróknál lévő jelzéseket, mindegy, hogy sorompóról vagy csak egyszerű tábláról beszélünk. Pedig a vonatok nem tudnak csak úgy megállni, még akkor sem, ha a mozdonyvezető idejében észleli az előtte lévő akadályt, és megkezdi a vészfékezést. Egy múlt héten történt indianai vasúti balesetnél szándékos szabályszegésről nincs szó, azonban félelmetes példával szolgál, mennyire veszélyes, könyörtelen és kivédhetetlen egy ilyen ütközés.
A múlt héten, Dél-Koreában bejelentett visszahívást Európára és Észak-Amerikára is kiterjesztik.
Az izomautó-műfajban kezd nagyon messzire gurulni a pirula: nem elég, hogy a Dodge sorozatgyártásba küldte a Durango SUV 717 lóerős változatát, a Hennessey Performance-nál már kifejlesztettek hozzá egy tuningkészletet, amivel ezer lóerő fölé nőhet a teljesítménye. És mindezt rendszámmal utcára lehet vinni.
Ferenc pápa járműflottája újabb autóval bővült: megkapta ajándékba azt a Toyotát, amellyel tavaly novemberben japán látogatásán közlekedett.
A BMW i8-as mechanikája lakik a gömbölyded vonalak alatt, de ezt tényleg nem könnyű belelátni a vörös sportkocsiba, még akkor sem, ha az arányok árulkodnak.
A fényszennyezés elleni harcnak esett áldozatul a világító polikarbonát hölgy, amely az EU területén szabályellenessé válik.
A patkány-rod stílusnak is a legradikálisabb példái közé tartozik a nagyrészt Jaguar alkatrészekre épülő hatkerekű gép, amelynek a létjogosultságát ugyan nem nehéz megkérdőjelezni, de az biztos, hogy nagyon megbámulják bárhol a világban.
Az általában jól értesült Autocar úgy tudja, a Mazda készen áll rá, hogy kivezesse a 6-os dízelváltozatait Európából. Akár már ebben a hónapban eltűnhet a Skyactiv-D a kínálatból.
Nincs nagyobb töltőállomás villanyautóknak a kontinensen annál a töltőparknál, amit csütörtökön adtak át Düsseldorfhoz közel, az A3-as autópálya mellett. A Ladepark Kreuz Hilden állomáson egy időben akár 28 autó is tölthető nagy teljesítményen.
Köztudott, hogy nagy most a bizonytalanság a Bugatti körül, és ennek az instabilitásnak egy szemléletes jele, hogy VW csoport tulajdonában álló francia gyártó befagyasztotta következő autója fejlesztését.
Korábban pár androidos kép keretében már kiszivárgott az Acura két újdonsága, az TLX és az MDX, ám azok a képek csak az autók külsejét fedték fel. Amikor leleplezték az TLX-et, a Honda amerikai leányának sportos szedánját, kiderült, hogy a képeken valóban a később debütáló autók láthatók, így joggal feltételezhetjük, hogy a jövő évre időzített SUV sem tér majd el különösebben akár az akkori digitális grafikáktól, akár a most közzétett, művészi vázlattól: három üléssornyi test és az új, sportos Acura-arc, ami forradamat nem jelent ugyan, de az előző generáció felerősített élei koherens egésszé állnak össze.
Az E-tron GT szériaváltozatának hivatalos bemutatása még várat magára, de mutattak néhány képet a prototípusról, és a gyártósorról is. A termelés egészen biztosan beindul még az idén, bár nyilvánvaló, hogy ebből az autóból nemigen készülhet nagy mennyiség.
A Yanfeng autóbeltérre szakosodott beszállító az Experience in Motion 21 Shared (XiM21S) nevű koncepcióján mutatja be azokat a funkciókat, amik elméletileg hatásosak lehetnek a COVID-19 ellen. Han Hendricks a vállalat fejlesztési vezetője azt nyilatkozta, hogy noha az XiM21S-t csak jövő év elején mutatják be, az egyes technológiákat Kínában már nagy sikerrel forgalmazzák.
Skoda Sound Analyser a neve annak a mobiltelefonos alkalmazásnak, amely hang alapján igyekszik megtalálni az autók egyes tipikus hibáit.
Manapság a Ram a Chrysler csoport talán legfontosabb márkája, amely az Egyesült Államokban tomboló pickup-divatnak köszönhetően óriási hasznot hoz, elsősorban öt méter feletti alvázas, platós modelljei révén.
Nem titok, hogy a Dacia is a villanyautó-piacra készül: az indiai Renault Kwid típuson alapuló Dacia Springet az idén tavasszal már megmutatták tanulmányautóként, és azt is jelezték, hogy lesz szériagyártás.
Egy kicsit mindenkit meglepett, amikor az Amazon nem csak befektetett a Rivian nevű induló villanyautó-gyártóba, de rögtön le is adott egy 100 ezres megrendelést egy akkor még teljesen ismeretlen furgonra.
Ha van a Mazda villanyautójának, az MX-30-asnak hibája, az az alacsony hatótáv, így a kezdetektől jelen van a pletyka, amely valamiféle hatótávnövelő megoldásról szól. Azonban most először beszélt a cég vezetője nyíltan az erre vonatkozó tervekről.
Pontos számot nem mondtak, csak annyit, hogy az egyelőre teljesen ismeretlen EQXX el tud majd menni Pekingből Sanghajba utántöltés nélkül. Nem lenne ebben semmi meglepő, ha a tanulmány nem lenne elektromos, így viszont mindenki azt találgatja, hogy hol a trükk.
Állítólag már tizenhárom tűzeset fordult elő – köztük egy Kanadában és egy Ausztriában – a Kona EV típussal, ezért rendelték el 25 564 ilyen elektromos autó visszahívását Dél-Koreában.
Nincs nagyobb tetőn kialakított napelempark Európában annál, mint amit a győri Audi-gyár logisztikai központjának sík tetején tegnap átadtak. A két csarnoképületen összesen 160 ezer négyzetmétert borítottak be napelempanelekkel, amik évi közel ötezer tonna szén-dioxidtól mentesítik majd a légkört.
Az Epic Games játékmotorja, az Unreal Engine a játékfejlesztők körében elég népszerű – többek közt erre alapul a Fortnite és a Rocket League is –, de úgy néz ki, a fejlesztői megpróbálnak az autóipar felé terjeszkedni. Ennek az első lépése a General Motors-szal való együttműködés, amelynek az eredménye hamarosan látható lesz.
A Mercedes új stratégiájáról már kiderült, hogy a drága és fényűző termékek kapják benne a kulcsszerepet, de a nyilatkozatok alapján már az is sejthető, hogy hol próbál spórolni a vállalat vezetése.
A Mazda idén ünnepli századik születésnapját, és bár eredetileg nem így tervezték, de tesznek róla, hogy a vírushelyzet ellenére is emlékezetes legyen: 50 darab MX-5-öt ajándékoznak olyan hétköznapi embereknek, akik nem hétköznapi cselekedeteikkel kiérdemelték.
Az utólagos LED-izzók beszerelése a halogén lámpák helyére eddig egyértelműen illegális volt – Európában egészen biztosan – de úgy látszik, az Osramnak Németországban sikerült engedélyeztetnie saját megoldását.