Több, mint egy éve jelentették be, hogy a General Motors gyárthat elektromos modelleket a Honda számára az Egyesült Államokban, most pedig újabb részleteket árult el a Honda.
Az eredeti Quattro S1 versenyautó hangulatát több tanulmányautóval megpróbálta már feltámasztani az Audi, de náluk mindig áldozatul esett egy aktuális költségcsökkentési hullámnak. Most egy másik cég, az E-Legend próbálkozik meg ugyanezzel, már elektromos alapokon.
Időről időre felbukkannak olyan bátor próbálkozók, akik valahogyan megpróbálnak rendszámot varázsolni az efféle jelzéssel nem rendelkező autójukra. Közülük is leginkább azok viszik a prímet, akik filctollal papírra rajzolják a hamis rendszámtáblát. Nem is tudni, miben bíznak ilyenkor, de nem átallanak akár az autópályára is felhajtani. Most ugyan nem önjelölt képzőművészeket buktattak le a rendőrök, de úgy tűnik, a Balaton környékén úgy cserélgetik a hatósági jelzéseket, mintha kötelező lenne.
Igazán jelentős együttműködés kezdődik a Renault, valamint a kínai Envision AESC és a francia Verkor közreműködésével. Az utóbbi két vállalkozás közösen épít akkumulátorgyártó üzemet, ahonnan a Renault elektromos típusait látják majd el.
A versenyről az idén is hiányoztak a gyári autók, így abszolútban egy 600 lóerős, nyitott, turbómotoros prototípus, a Wolf GB8 volánjánál a brit Robin Shute győzött. Az ideje 5:55,246 lett, ami lélegzetelállítóan hangzik, de nagyrészt azért ilyen rövid, mert a pályából az idén 14,5 kilométert – 9 mérföldet – használtak fel a szokásos több, mint 20 helyett.
Nem csinál titkot belőle a Mercedes, hogy a kínálat egyszerűsítését tervezi, és értelemszerűen azok a típusok lesznek az áldozatok, amelyek kevésbé népszerűek. Ezek közé tartoznak a kétajtós Mercedesek, amelyeket állítólag egyetlen modellel terveznek kiváltani.
Úgy néz ki, az Aston Martinnál nem szeretnék, ha teljesen kárba veszne az a rengeteg aerodinamikai fejlesztés, amit a versenypályára szánt Valkyrie változat kialakítása érdekében végeztek el. Így ezeket most egy csak pályán használható változaton hasznosítják.
Egy minden valószínűség szerint élő emberben ezidáig meg nem fogalmazott igényt elégít ki a Bentley és a szimulátoros kiegészítőket gyártó Fanatec közös terméke, egy vegyes használatú kormánykerék.
Visszahívja, konkrétabban távfrissíti több százezer járművét Kínában a Tesla az automatikus sebességszabályozó működési hibája miatt - közölte a kínai piacfelügyelet.
Idén először egy villanyautó lett Amerika legamerikaibb autója a Cars.com felmérésén. A portál tizenhatodik éve elemzi, melyik USA-ban forgalmazott autó gyártásából húz arányaiban a legnagyobb hasznot az amerikai ipar. Az idei győztes a Tesla Model 3 lett.
Azt már egy idén áprilisban tartott beszélgetésben elismerte Albert Biermann, a Hyundai kutatás-fejlesztésért felelős igazgatója, hogy hidrogén-hajtású sportautókat tesztelnek közúton, de most látunk először olyan képet, ami igazolja a létezésüket: a Hyundai-Kia rokonság jegyében úgy tűnik, hogy átalakított Kia Stingerekbe építették a különleges hajtásláncot, ami egy üzemanyagcellából és egy nagyobb akkupakkból áll, és amiről 650-700 lóerős teljesítményt emlegetnek.
Az Autonews értesülései szerint a Renault csoport azt a Miles Nürnbergert nevezte ki a Dacia és a Lada részleg dizájn-igazgatójának, aki korábban az Aston Martinnál dolgozott több mint tíz évig. Nürnberger Alejandro Mesonero-Romanos helyére kerül, aki hat hónap után nyergelt át a Daciától az Alfa Romeóhoz szintén vezető dizájner pozícióba.
Több más márkához hasonlóan a Volkswagen is bejelentette a hírt, miszerint 2033 és 2035 között elkezdi megszüntetni a benzines és dízelmotoros autóinak forgalmazását Európában, nem sokkal később pedig Kínában és az Egyesült Államokban is így tesznek. Klaus Zellmer, a márka értékesítési igazgatója szerint Afrikában és Dél-Amerikában ugyanez jóval tovább fog tartani, mivel sem megfelelő politika környezet, sem a szükséges infrastruktúra nem áll rendelkezésre.
Alkatrészhiány miatt korlátozni kényszerül termelését a következő időszakban a Škoda Auto - közölte Martina Gillichová, a Škoda szóvivője csütörtökön Mladá Boleslavban. A cseheket is a félvezető-hiány érte utol, ami idén már szinte minden nagyobb autógyártónál megakasztotta a termelést.
A japán óriásvállalat 400 milliárd yen (~ezer milliárd forint) értékben adott túl Tesla-részvényein a márciussal lejáró pénzügyi év végén. A cég szóvivője a Reuters-nek azt nyilatkozta, hogy a lépéssel tőkét kívánnak felhalmozni a növekedéshez, és ahhoz, hogy újabb szegmensekben lehessenek versenyképesek. A szóvivő szerint az eladás nem befolyásolja a további együttműködést, sőt ha lehet, még több akkumulátort szállítanának a Teslának.
Nemrég írtuk meg a hírt, hogy a Mazda SKYACTIV Scalable Platform és SKYACTIV EV Scalable Platform néven két teljesen új padlólemezt vezet be, amelyekkel a hajtásrendszerek szinte összes kombinációja elérhetővé válik a márkánál: hátsó és összkerékhajtás, lágy- és plug-in hibrid (benzin- vagy dízelmotorral), illetve teljesen elektromos hajtás is lesz Wankel-motoros hatótáv-növelővel.
Nem akármilyen fogással fejeződött be pénteken a hetek óta tartó roncskutató és tűzszerészeti búvárfelderítés a Lánchíd környékén. Egy másfél mázsás, kőből faragott török kori lövedéket emeltek ki a Dunából, ami a Budapesti Történeti Múzeum gyűjteményét gyarapítja ezután.
Az Aston Martin Q részlege építette meg a különleges Vantage Roadstert, amelyhez a gyár legkorábbi, még létező autójából, az idén száz éves A3-asból merítettek ihletet.
Ezúttal a Skodánál jött el a nagy pillanat, amikor a cégvezetés terveit hangzatos programban foglalják össze a szélesebb nyilvánosság számára. A csehek a Next Level – következő szint – szlogent találták ki a program számára, ami egyszerre számol jelentős erősödéssel az európai újautó-piacon, és a kínálat villanyosítása révén a választék környezetbarátságának javítására.
A lézeres letapogató, népszerűbb nevén a Lidar régóta fontos alkatrésze az önvezető jármű-prototípusoknak, de a Volvo lesz az első, amely sorozatgyártású autóba ilyet épít.
Az abszolút rekordot már rég bezsákolta a Porsche a 919-essel, és nemrég az SUV-k rekordját is megszerezték egy Cayenne-nel, de ennyi nem volt elég. Most az utcai autók körrekordját is megdöntötték, méghozzá több mint négy másodperccel.
Ma már nem igazán divat raliversenyen indítani egy sportkocsit, de a Nissan épp ezt tette ötven éve: az East Africa Rally mezőnyébe egy módosított, terepgumis 240Z-vel neveztek be 1971-ben, és győztek.
Soha nem lett olyan sikeres, mint a műszakilag hasonló, és nevében sem kevésbé furcsa Nissan Qashqai, de azért a Renault Kadjar a járvány előtt stabilan hozott évi 100 ezer körüli vásárlót. Nem csoda, hogy nagy erőkkel fejlesztik az utódját.
A középmotoros Ferrarik új generációját képviseli a ma bemutatott 296 GTB, és egyben megtöri azt a folytonos evolúciós sort, amely ezen a vonalon az 1999-ben bemutatott 360-as óta jellemző volt a márkára.
Bár a Dacia márka alapos arculatváltás előtt áll, ebből a megújuló Dusteren nem sok látszik. A sörnyitó-jelvény is a régi, bár a látványosabb változtatások épp körülötte, az autó orrán láthatók.