Rövid, de annál érdekesebb videót osztott meg a Magyar Közút a hőhullámból. Az M7-es egy szakaszán mérték meg a pálya különböző részein a hőmérsékletet, amiből nem csak az látszik egyértelműen, hogy mennyire hasznos tud lenni egy pályán a környezetét hűtő növényzet, de az is, hogy mennyivel forróbb az a sáv, amit kevésbé használnak.
A Volkswagen Ehra-Lessien tesztközpontjának hatalmas, döntött kanyaros teszt-oválján zajlott a próba, a gyáriak szerint sikeresen. Új rekord persze nem született, de ez nem is volt cél, viszont mutatós képsorozatot tettek közzé az eseményről.
Minden Porschéért őszintén tudok lelkesedni, de mind közül talán a 911 GTS-eket kívánom a legjobban, mert ez még mindent tud, amit egy használható sportautónak tudnia kell, de mellé van benne egy csipetnyi abból a gépies őrületből, ami miatt a GT3-as marad az igazi poszterautó. Röviden ez annyit tesz, hogy a 911 GTS az a Porsche, amivel nyugodtan mászkálhatsz a héten, aztán vigyorogva faraghatod a tizedeket a hétvégi pályanapon.
Régen elmúltak azok az idők, amikor az automata váltók lassúak voltak, az autó erőtlen lett tőle és még a benzint is zabálta. Már messze több érv szól mellette, mint a kényelem és a vezetéstámogató rendszerekkel is sokkal harmonikusabban működik együtt. A kézi váltó élménye és szépsége tényleg lassan visszaszorul az élményautókba, de éppen ezért ünnepeljük az olyan gépeket, mint a Porsche 911 GT3 Touring, aminek épp a klasszikus autózás volna a lényege. 9000-et forgó, szívó 4,0 literes bokszermotorral ezt mondjuk fokozottan könnyű elhinni neki. Kaliforniában viszont majdnem elkaszálták a hárompedálos változatot.
Kína nem is egy, de rögtön kétféle ID.4-est kapott, de a kettőből együttesen is csak bő 1200 példány fogyott el májusban, 200-zal kevesebb, mint egy hónappal korábban. Így aligha lesz valami az évi sok tízezres eladási tervekből.
Az Aston Martin azzal a váddal bontotta fel szerződését a Nebula Projecttel, amely Svájcban autókereskedéssel foglalkozik, hogy a cég egyszerűen zsebre tette a Valkyrie-ra eddig kifizetett előlegeket.
A Suzuki Európából ugyan kénytelen volt kivonni a Jimnyt, de más piacokon attól még töretlen a típus karrierje, sőt, a kereslet további növekedése várható a Lite változattól.
A BMW egyik igazgatótanácsi tagja, Milan Nedeljkovic nyilatkozott a német sajtónak a célkitűzésről, amely első hallásra elég meredeknek tűnik.
A spanyol formatervező korábban ugyanis a Seat és a Cupra vezető tervezője volt, onnan vitte magával a Renault-hoz Luca de Meo. Ám úgy néz ki, vonzóbb volt számára a Stellantis ajánlata, amely az Alfa Romeo, az egyik legjellegzetesebb autómárka tervezőrészlegének vezetését bízta rá.
Az A3-as sorozat abszolút csúcsmodelljét ugyan még nem mutatták be, az viszont már most kiderült, hogy sok tekintetben túllicitálják vele a kategória legerősebb autóját, a Mercedes-AMG A45 S-et.
A Maybach persze nem a Batmobile utódját készítette el: a Batman civil alteregója, a milliárdos Bruce Wayne alá adnak autót.
Jövőre elvben elkezdhet termelni a Northvolt svédországi akkumulátorgyára, és úgy látszik, a Volvo az első nagy megrendelők között lesz. Ám úgy tűnik, a két cég együttműködése nem csak erről szól majd.
Bár nem is példa nélküli, azért ma sem általános, hogy egy típus kombi változata hosszabb tengelytávval készüljön, mint az alapmodell. A Peugeot az új 308-assal azonban ismét eljátszotta ezt a trükköt.
Két szenátor, a republikánus John Thune és a demokrata Gary Peters nyújtotta be azt a javaslatot, amely lehetővé tenné, hogy az önvezető járművek felmentést kapjanak a hatóságoktól a vezetővel haladó járművek számára kitalált egyes biztonsági szabályok alól.
A közlekedési vizsgáztatásban 2022 tavaszától egységes és központosított elektronikus rendszer működik majd - jelentette az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfőn. A teljes egészében az Európai Unió vissza nem térítendő támogatásából fejlesztésben mindent digitalizálnak a jelentkezéstől a vizsgáztatás értékeléséig.
A 275 ezer rajongó segítségével, Intagram és Twitter szavazatok alapján összeállított Puma ST változat meglepően ízléses darab lett, bár a Gold Edition – arany kiadás – elnevezés nem feltétlen erre utalna.
Egyelőre Svédországban és Dél-Afrikában tesztelik az új módszert, amelyben a járművek árát a gyártó központilag határozza meg, a kereskedés pedig árrés helyett jutalékból tartja fenn magát.
A Lynk & Co márka a kezdetektől teljesen a Volvo megoldásaira támaszkodik saját típusainak kialakításánál – nincs ez másként a 09 típusjelzésű csúcsmodell esetében sem. Ám az először fordul elő, hogy a svéd márka nagyobbik, SPA jelzésű padlólemezét is felhasználják a kínaiak.
A Cellforce nevű vegyesvállalat szilícium-anódos Li-ion akkucellákat gyárt majd, viszonylag kis mennyiségben. Ezek csak bizonyos fajta felhasználáshoz lesznek jók, elsősorban oda, ahol nagyon gyors töltésre illetve kisütésre van szükség.
Ken Block veretős videóiban több mint tíz éven át szerepeltek különböző átépített Fordok, 2021 januárjában azonban bejelentették, hogy az amerikai autóversenyző elválik a márkától. Ennek biztos jele az is, hogy a korábban neki épített autók folyamatosan feltűnnek az eladó különlegességek között, most épp a pusztító pickup van soron.
Szabadon választhatnak alkatrészkereskedőt az autósok a javításoknál és ezért nem érheti őket hátrány a biztosítónál - közölte a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) szerdán az MTI-vel.
Még a szokottnál is erősebb sort parkolt össze a Fülöp-szigeteki vámhivatal legutóbbi erődemonstrációjára. Az illegálisan importált autókkal hírhedten kegyetlen délkelet-ázsiai országban most többek közt egy McLaren 620R-nek és egy Bentley Continentalnak is nekiestek a markolóval.
A harmincas évekbe repülhetünk vissza a Traxxas két új távirányítós kisautójával. A hotrodok aranykorát idéző kocsikat a Factory Five munkái ihlették, így az 1933-as Fordon alapuló, de modern technikát befogadó gépeket utánozzák 1:10-es méretarányban.
A Toyota májusban kezdte meg az észak-amerikai piacra szánt full-size pickupja, a Tundra bevezető kampányát, egyelőre csak különböző sejtelmes teaserekkel. Mindössze részleteket mutattak meg a behemótból, azonban az elmúlt napokban már kiszivárgott néhány egész alakos kép is. A japán gyártó ezt megelégelte, ezért inkább maguk mutatták meg jó minőségű fotón az új Tundrát. Ehhez annyit írtak a Twitteren, hogy egyesek nem tudnak titkot tartani.